Avto.info

Gran turismo

Test in ocena: Peugeot 508 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line

  • Peugeot 508 prepriča s svežo, odločno podobo, bogato vsebino in zmerno ceno
  • Zmogljiv turbodizel s 130 kW (177 KM) obljublja porabo približno šest litrov in pol
  • Z bogato založenim paketom opreme GT line stane 33.680 evrov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 21. september 2019

Gran turismo pravzaprav niti ne toliko zaradi oznake GT (oziroma GT line), saj jo nekateri proizvajalci prilepijo na praktično kar koli, temveč zaradi svojega značaja udobnega, tudi malce športno naravnanega limuzinskega kupeja. Ali štirivratnega kupeja, če hočete, čeprav pri Peugeotu tega niti ne poudarjajo prav pretirano.

Oblikovno nedvomno prepriča in obrne glave mimoidočih. Pred leti smo Peugeotevo študijo exalt na salonih kar nekako spregledali, češ, saj je ne bodo spravili v serijsko proizvodnjo, a so jo v novem 508 vseeno udejanjili. Seveda ne v celoti, temveč z nekaterimi oblikovnimi linijami in poudarki, ki Peugeotevo admiralsko ladjo jasno razlikujejo od drugih vozil tega segmenta. Še najbližje mu je Volkswagnov arteon.

Peugeot 508 prepriča z oblikovno drznostjo – tako z zunanjostjo kot s svojsko ukrojeno notranjostjo.


Kupejevsko eleganco torej poudarjajo proti zadku padajoča linija strehe in vrata brez okvirjev stekel, sodoben in precej agresiven videz, izrazita sprednja maska (z daleč v odbijač zajedajočimi se dnevnimi led lučmi oziroma smerniki; tudi žarometi so v celoti led) in zadnje luči s prepoznavnim svetlobnim podpisom (kot praske mačkinih krempljev, se je slikovito izrazila prijateljica). 

Notranjost je še bolj samosvoja in odstopa od uveljavljenih standardov, saj Peugeotov i-cockpit pomeni majhen volanski obroč, nad njim nameščene merilnike, visok greben med sprednjima sedežema in večnamenski zaslon na sredinski konzoli. Mnenja so še vedno deljena, in čeprav takšna ergonomija terja nekaj privajanja, jo ocenjujemo kot zelo dobro. Merilniki so digitalni in omogočajo različne poglede in prikaze informacij (vključno s sistemom za nočno gledanje, night vision), volan kljub svoji majhnosti lepo »sede« v roke, širok greben ima priročno nameščeno ročico samodejnega menjalnika in uporabno velike predale za drobnarije, večnamenski zaslon pa dodatna, mehanska stikala (nekakšne hitre bližnjice za dostop do posameznih glavnih menijev) in dodatna virtualna stikala ob straneh. Vse skupaj zaokrožujejo kakovostni materiali in izdelava ter občutek, da je voznikov »delovni prostor« ulit natančno po njegovih merah in željah. Pomiki sedežev in volanskega obroča so dovolj radodarni in omogočajo nastavitve ustreznega položaja voznikom najrazličnejših rasti in mer, prostora je v vsakem primeru dovolj, sedeži pa so široki, ravno prav čvrsti in z ustreznim oprijemom. Zadaj je zaradi padajoče linije strehe prostora manj in tisti, ki ste zrasli prek povprečne višine, boste z glavo božali strop. Prostora za kolena je po drugi strani dovolj, prtljažnik pa s 487 litri ne podira kakšnih rekordov, a je zaradi petvratne zasnove (precej težka vrata) zelo lahko dostopen.

Privlačna kupejevska silhueta terja davek v obliki okrnjene prostornosti na zadnjih sedežih in slabše preglednosti.


Kaj pa vožnja? Priznati moramo, da je francosko udobna in z izbiro športnega režima tudi malce bolj dinamična (čeprav ni pretirano športna), kjer se majhen volanski obroč izkaže z natančnostjo, učinkovitim progresivnim delovanjem (med manevriranjem pri majhnih hitrostih, denimo pri parkiranju, je prijetno mehak, pri višjih hitrostih ustrezno otrdi), a malce manj povratnimi informacijami, nos pa se zdi zaradi velikega in zmogljivega motorja malce težak. Preizkusili smo namreč najzmogljivejšo dizelsko možnost, dvolitrski štirivaljnik, s prepričljivimi 130 kW (177 KM) in temu primernimi zmogljivostmi, ki se spet bolje izkažejo pri višjih potovalnih hitrostih kot pri športnem priganjanju. Temu je podrejen tudi samodejni menjalnik z osmimi stopnjami prenosa (seveda nudi možnost ročne izbire prestav s stikali za volanskim obročem), uglajen in dovolj hiter. Zvočna izolacija je učinkovita in kljub neuokvirjenim stranskim steklom piš ni moteč, tudi motor je zvočno dobro zatesnjen in malce bolj slišen le v višjih vrtljajih.

Peugeot 508 je torej prijetna osvežitev sicer precej klasičnega razreda srednjevelikih limuzin, ki ohranja pričakovano udobje vozil te znamke in ga zaokrožuje s tehnično dobrim paketom. V kombinaciji z najzmogljivejšim turbodizlom in paketom opreme GT line stane slabih 34 tisočakov, številni dodatki – vse od 18-palčnih platišč do sistema night vision – pa zaradi zmerne cene na končno ceno ne vplivajo prav veliko.
 

Peugeot 508 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
 Vozilo in motor limuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1997 ccm, 130 kW (177 KM) pri 3750/min, 400 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4750 x 1859 x 1403 mm; Medos. razdalja: 2793 mm; Pnevmatike: 235/45 R18; Masa/nosilnost: 1535/592 kg; Prtljažnik: 487–1537 l.
  Največja hitrost:  235 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,3 s; Poraba goriva (EU): 5,9/3,9/4,7 l/100 km; Povprečje na testu: 6,7 l/100 km; Izpust CO2: 124 g/km.
  Cena:  Osnovni model (1.6 VTi acces): 21.650 evrov, cena testnega vozila (brez dodatne opreme): 29.150 evrov, z dodatno opremo: 36.650 evrov; Peugeot Slovenija d.o.o., Ljubljana.
oblika, bogata oprema, lahko dostopen prtljažnik preglednost, prostor na zadnjih sedežih brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.