Peugeot
To je najstarejši peugeot v Sloveniji!
Pri Peugeotu so iskali najstarejše še vozeče vozilo te znamke pri nas. In našli so skoraj 70 let starega lepotca.
Torek, 1. december 2020
Zmagovalec natečaja ob 210. obletnici znamke je peugeot 203 iz leta 1951 oziroma njegov lastnik Franci Planinec iz Zgornje Javoršice pri Moravčah. Peugeot 203 je kot simbol preporoda znamke leta 1948 osupnil javnost s svojo modernostjo in tehnologijo. Bil je prvi Peugeotov avtomobil s tehnologijo samonosne karoserije in obenem prvi model te znamke, ki mu je uspelo preseči pol milijona proizvedenih primerkov.
Strokovna komisija je za zmagovalca razglasila avtomobil, ki ga je Planinec počasi obnavljal približno osem let. Kakor pravi, je bilo še najlažje renovirati motor, saj sta s sinom Janom, ki mu je pomagal, oba izšolana avtomehanika. Zamudnejša opravila so bila menjave sicer redkih zarjavelih delov, kromiranje kosov pločevine in njihovo poliranje.
Skoraj sedemdesetletni avto ima zanimivo zgodbo: pred desetletji ga je francoski lastnik pustil oziroma prodal na Hrvaškem, ker mu je odpovedal motor. Tam ga je odkupila carina, pozneje pa je prišel v slovensko last. Avto je bil hranjen v suhi garaži in je bil v dobrem stanju. Planinec pravi, da je imel smele načrte glede obnove, a se je vse skupaj malo zavleklo, dokler ga ni sin začel priganjati. Po osmih letih je avto prekrasen. V prtljažniku je rezervna pnevmatika, zadnjo klop pa se da podreti, tako da se vanj da spraviti smuči. »Pa še strešni prtljažnik ima in strešno okno,« doda Franci.
Poganja ga 1,3-litrski štirivaljnik s približno 33 kilovati (45 KM), kar je kar lepa številka za tiste čase. Ima štiri prestave, če štejemo tudi vzvratno. Brisalci so motorizirani, imajo pa tudi možnost ročnega poganjanja. Ima 12-voltno napeljavo z dvema akumulatorjema s šetimi volti.
Avto brez težav doseže 80 km/h, verjetno bi prišel tudi do stotice. Pri tem pa ni požrešen, saj ne zahteva več kot osem litrov goriva na 100 kilometrov.
Oznake:
- 203
- najstarejši peugeot
- Natečaj
- Peugeot