Avto.info

Peugeot e-2008 50 kWh 136 GT

V zadnji tretjini ga zmanjka

  • Niti navzven niti v notranjosti z ničimer ne izdaja svoje električne duše
  • Poganja ga motor s 100 kW (136 KM), uporabna kapaciteta baterije pa je 45 kWh
  • Z eko subvencijo stane 32 tisočakov in pol; sedem več od primerljivega bencinarja
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 4. junij 2022

Pri električnih avtomobilih sta, vsaj v grobem, dva pristopa. Ne, ne govorimo o velikosti ali tipu vozila, torej športnem ali družinskem avtomobilu, temveč o sami zasnovi – ali je avtomobil zasnovan posebej za električni pogon ali je le izvedba enega izmed možnosti izbire pogona izmed sicer med seboj praktično enakih vozil.

Peugeot 2008, no, e-2008, če smo natančni, sodi med zadnje in razen tistega »e« v oznaki ter na bokih in zadku navzven pravzaprav z ničimer ne razkriva, da ga poganjajo elektroni, ne oktani. To pod črto pomeni nekatere prednosti, a po drugi strani tudi določene pomanjkljivosti.

Z izmeničnim tokom (AC) omogoča polnjenje z močjo do 11 kW, z enosmernim (DC) pa do 100 kW.


Če se ne želite voziti v futurističnem vozilu, ki je videti kot vesoljska ladja, natisnjena s 3D-tiskalnikom (kot sta, na primer, BMW i3 ali volkswagen ID.3), potem je za vas boljši tradicionalni pristop. Skladna razmerja športnega terenca, zelo privlačno oblikovanega, z mnogo podrobnostmi v stilu izrazite sprednje maske ali luči LED v obliki krempljev, odlikujejo tudi tega peugeota. Enako je v notranjosti, ki ni prav nič manj (ali bolj) praktična – prostorna, kakovostno izdelana in po drugi strani z ergonomsko nerodno zasnovo armaturne plošče majhnega volanskega obroča ter merilnikov nad njim (zato morate volan namestiti nenaravno nizko ali bo zakrival spodnji del merilnikov) in osrednjega zaslona infotainmenta, ki ima vse preveč pogosto uporabljanih funkcij skritih v svoje digitalno drobovje. Tu je sicer nekaj klasičnih stikal za hitrejšo izbiro, a je del njih spet le na dotik občutljiva površina, ki jo morate med vožnjo natančno zadeti s prstom. Ni prav priročno, za povrh so ta strateška mesta »v drugi vrsti«, za klasičnimi stikali. Zaslon je premera desetih palcev, a ga na levem in desnem delu vseskozi zaseda prikaz izbrane temperature, kar je po eni strani praktično, po drugi pa precej zmanjša površino, namenjeno drugim podatkom (navigaciji, na primer, ki med drugim prikazuje polnilna mesta), poleg tega je njegovo delovanje včasih malce nelogično. A, roko na srce, sistem je precej boljši od s hrošči polnega in vseskozi sesuvajočega se infotainmenta v ID.3, vseeno pa ne dosega praktičnosti vrtljivega gumba iDrive v i3, ki je še vedno uporabniku ena izmed najbolj prijaznih rešitev.

Po drugi strani je v kabini prostora dovolj v vse smeri, občutek je poudarjeno kakovosten in niti z odlagalnimi mesti za drobnarije v tem avtomobilu ni težav. Tudi prtljažni prostor je s svojimi dobrimi 400 litri uporabno velik, je pa res, da morate precejšen del nameniti polnilnemu kablu za javne polnilnice (tistega za gospodinjski šuko lahko verjetno pustite doma), ki ga z nekaj natančnega zlaganja lahko spravite v dvojno dno (in tako težje pridete do njega, kadar je v prtljažniku še kaj drugega) ali umazanega spravite med vrečke sobotnega nakupa. Ne, sprednjega prtljažnika, ki je ravno zaradi kabla pri električnih avtomobilih še kako uporabna zadeva, žal nima.
 

200 km je med testom v mešanem režimu vožnje in ob novembrskih temperaturah znašal doseg z enim polnjenjem.


Sprednji prostor namreč v celoti zaseda motor z vsemi pripadajočimi sistemi, razvije pa ne ravno dih jemajočih, a v praksi zadovoljivih 100 kW (136 KM) največje moči. Zaradi bogatega navora so pospeški prvih nekaj deset metrov sicer zelo spodbudni, tudi pri višjih hitrostih običajno ne boste potrebovali več – ne, ne nadejajte se kakšnih posebnih športnih vložkov, niti v ovinkih, kjer k sterilnemu občutku na volanu (tudi zaradi majhnega obroča) in precej nagibanja svoje prispevata dodatna masa baterij in zato slabše uravnoteženo podvozje kot pri klasično gnanih različicah. Baterija je sicer nameščena v dnu vozla in ne krni notranje prostornosti ter obenem znižuje težišče, njena bruto kapaciteta 50 kWh (oziroma le 45 kWh neto) pa po uradnih podatkih zadošča za do 320 kilometrov vožnje. Na papirju ali ob zelo specifičnem režimu z veliko mestne vožnje, regeneracije (ob zaviranju je občutek na stopalki zelo umeten) in nežne desne noge ter prijetnejših temperatur bi morda šlo tudi v praksi, a če obiščete še kakšen sosednji kraj in večkrat zapeljete na mestno obvoznico ter avtocesto (z normalno hitrostjo in ne v zavetju tovornjakov desnega pasu), računajte približno tretjino manj.

 

Peugeot e-2008 50 kWh 136 GT
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: električni, sinhroni s stalnim magnetom, 100 kW (136 KM) pri 3.673–10.000/min, 260 Nm pri 300–3.674/min; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.300 x 1.770 x 1.530 mm; Medos. razdalja: 2.605 mm; Pnevmatike: 215/55 R18; Masa/nosilnost: 1.623/407 kg; Prtljažnik: 405–1.467 l.
  Največja hitrost:  150 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,8 s; Poraba energije (WLTP): 17,5 kWh/100 km; Povprečje na testu: 19,3 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km.
  Cena:  osnovni model (2008 1.2 puretech 100 active): 22.690 €, testno vozilo: 38.680 €; P Automobil Import, d. o. o., Ljubljana.
kakovostna notranjost, udobje na zadnjih sedežih, videz razmeroma skromen doseg, nima sprednjega prtljažnika, zasnova armaturne plošče brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.