Avto.info

Porsche 911 GT3

Vozniške fantazije živijo dalje!

Nova generacija porscheja 911 GT3 s kričečim atmosferskim motorjem in ročnim menjalnikom se z izjemnimi tehnološkimi napori in v velikem slogu upira novodobnim trendom.

Torek, 16. februar 2021

Vsaka generacija porscheja 911 v izvedbi GT3 velja za poslastico, o kateri sanja vsak pravi avtomobilski zanesenjak, ki ga občasno vleče tudi na dirkaško stezo. Tokrat so imeli inženirji najtežjo nalogo doslej, saj jim še nikoli za vrat niso dihali tako zahtevne okoljevarstvene zahteve.

A pri Porscheju se niso dali in z generacijo z oznako 992 zopet ponudili presežek, ki mu na svetu skorajda ni para. Predpisom so zaprli usta brez pomoči prisilnega polnjenja, s štirilitrskim bokserskim šestvaljnikom, ki se zavrti do 9.000 vrtljajev in zmore 375 kilovatov (510 KM). Jasno, da takšen motor ne potrebuje umetnih pomoči pri zvočni kulisi. Na dušo tradicionalistov so zapihali tudi z ročnim menjalnikom, ki danes postaja vse bolj stvar preteklosti. Šeststopenjski menjalnik je ena možnost, druga je 7-stopenjski avtomatik z dvojno sklopko (PDK). Pospešek do stotice traja vsega 3,4 sekunde, do dvesto pa če 10,8 sekunde.

Vsak cestni porsche z oznako GT je neke vrste civiliziran dirkalnik, zato je eden najbolj ključnih dejavnikov čim manjša masa, ki so jo pri novem GT3 uspeli omejiti pri 1435 kilogramih. Kljub bogatejši vsebini kot pri prejšnji generaciji je masa ostala praktično nepsremenjena, med drugim pa so v ta namen uporabili karoserijske dele iz vodikovih vlaken, stanjšali stekla za dodatnih 5 kilogramov prihranka in še marsikaj drugega.

Najbolj vpadljiv detajl na zunanjosti je kajpak velikanski spojler na zadku. Inženirji so ugotovili, da je zagotavlja ugodnejše zračne tokove, če je pritrjen od zgoraj. Novost je tudi štiristopenjsko nastavljiv sprednji difuzor in še veliko drugih aerodinamičnih malenkosti, ki skupaj zagotavljajo kar 150 kilogramov več pritiska k tlom kot prejšnji model. Še ena izmed mnogih stvari, ki so pri tem avtomobilu na voljo prvič, je dvojno trikotno vpetje sprednjih koles, ki so si ga izposodili naravnost iz dirkalnika 911 RSR (zmagovalec dirke 24 ur LeMansa).

Notranjost je dirkaški naravi primerno oguljena, a ni popolnoma špartanska. Sedeža sta izrazito školjkasta in še bolj učinkovito držita telo na mestu, volan je odet v alkantaro in ima značilno črtico za iskanje sredine, instrumentna plošča pa digitalizirana in izdatno prilagojena športnim ambicijam avtomobila. Tudi tokrat bo GT3 ponujal nekoliko bolj ekstremno športni paket clubsport z varnostno kletko, šesttočkovnim pripenjanjem in nekaterimi drugimi priboljški, nadgradnja pa bo za kupce brezplačna.

Tovrstni avtomobili se praviloma dokazujejo na dirkališčih, porsche 911 GT3 pa še posebej rad osvaja lovorike znamenitega dirkališča Nürburgring. Leta 1999 je na severni zanki Zelenega pekla GT3 prve generacije kot prvi serijski avtomobil prebil mejo osmih minut. Dvaindvajset let kasneje pa so čarovniki iz Stuttgarta takratni čas izboljšali za celo minuto (6:59:927).

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.