Porsche 911 GT3
Vozniške fantazije živijo dalje!
Nova generacija porscheja 911 GT3 s kričečim atmosferskim motorjem in ročnim menjalnikom se z izjemnimi tehnološkimi napori in v velikem slogu upira novodobnim trendom.
Torek, 16. februar 2021
Vsaka generacija porscheja 911 v izvedbi GT3 velja za poslastico, o kateri sanja vsak pravi avtomobilski zanesenjak, ki ga občasno vleče tudi na dirkaško stezo. Tokrat so imeli inženirji najtežjo nalogo doslej, saj jim še nikoli za vrat niso dihali tako zahtevne okoljevarstvene zahteve.
A pri Porscheju se niso dali in z generacijo z oznako 992 zopet ponudili presežek, ki mu na svetu skorajda ni para. Predpisom so zaprli usta brez pomoči prisilnega polnjenja, s štirilitrskim bokserskim šestvaljnikom, ki se zavrti do 9.000 vrtljajev in zmore 375 kilovatov (510 KM). Jasno, da takšen motor ne potrebuje umetnih pomoči pri zvočni kulisi. Na dušo tradicionalistov so zapihali tudi z ročnim menjalnikom, ki danes postaja vse bolj stvar preteklosti. Šeststopenjski menjalnik je ena možnost, druga je 7-stopenjski avtomatik z dvojno sklopko (PDK). Pospešek do stotice traja vsega 3,4 sekunde, do dvesto pa če 10,8 sekunde.
Vsak cestni porsche z oznako GT je neke vrste civiliziran dirkalnik, zato je eden najbolj ključnih dejavnikov čim manjša masa, ki so jo pri novem GT3 uspeli omejiti pri 1435 kilogramih. Kljub bogatejši vsebini kot pri prejšnji generaciji je masa ostala praktično nepsremenjena, med drugim pa so v ta namen uporabili karoserijske dele iz vodikovih vlaken, stanjšali stekla za dodatnih 5 kilogramov prihranka in še marsikaj drugega.
Najbolj vpadljiv detajl na zunanjosti je kajpak velikanski spojler na zadku. Inženirji so ugotovili, da je zagotavlja ugodnejše zračne tokove, če je pritrjen od zgoraj. Novost je tudi štiristopenjsko nastavljiv sprednji difuzor in še veliko drugih aerodinamičnih malenkosti, ki skupaj zagotavljajo kar 150 kilogramov več pritiska k tlom kot prejšnji model. Še ena izmed mnogih stvari, ki so pri tem avtomobilu na voljo prvič, je dvojno trikotno vpetje sprednjih koles, ki so si ga izposodili naravnost iz dirkalnika 911 RSR (zmagovalec dirke 24 ur LeMansa).
Notranjost je dirkaški naravi primerno oguljena, a ni popolnoma špartanska. Sedeža sta izrazito školjkasta in še bolj učinkovito držita telo na mestu, volan je odet v alkantaro in ima značilno črtico za iskanje sredine, instrumentna plošča pa digitalizirana in izdatno prilagojena športnim ambicijam avtomobila. Tudi tokrat bo GT3 ponujal nekoliko bolj ekstremno športni paket clubsport z varnostno kletko, šesttočkovnim pripenjanjem in nekaterimi drugimi priboljški, nadgradnja pa bo za kupce brezplačna.
Tovrstni avtomobili se praviloma dokazujejo na dirkališčih, porsche 911 GT3 pa še posebej rad osvaja lovorike znamenitega dirkališča Nürburgring. Leta 1999 je na severni zanki Zelenega pekla GT3 prve generacije kot prvi serijski avtomobil prebil mejo osmih minut. Dvaindvajset let kasneje pa so čarovniki iz Stuttgarta takratni čas izboljšali za celo minuto (6:59:927).