Porsche EV
Namesto »na glavo« bo Porsche pri elektriki bolj zmeren
Iz Nemčije prihajajo namigi, da Porsche iz različnih razlogov razmišlja o nekoliko manj ambicioznih načrtih za svoja električna vozila. Med razlogi so upočasnitev prodaje obstoječih in zapleti pri razvoju novih modelov.
Ponedeljek, 23. december 2024
Prav nič spodbudno ni, da je letošnja prodaja električnega taycana v Evropi padla za dobrih petdeset odstotkov. Tudi nedavno lansirani električni macan ne podira prodajnih rekordov, zato so pri Porscheju z razlogom v skrbeh. Pa ne gre le za Evropo, ampak slabe novice prihajajo tudi z izjemno pomembnega kitajskega trga, kjer je prodaja prav tako skoraj za tretjino slabša.
Sicer njihov bencinski del ponudbe še vedno cveti, a v načrtih za leto 2030 so imeli, da bo kar 80 odstotkov njihove celotne prodaja predstavljal električno gnani del ponudbe. Da bi se to zgodilo, morajo predstaviti celoten portfelj modelov na električni pogon, začenši s cayennom. Ta je sicer že v razvoju, a se pri Porscheju sprašujejo ali bi bilo smiselno omogočiti tudi možnost klasičnih pogonov. Žal nova generacija nastaja na platformi SSP, ki drugega kot elektriko ne podpira, zato bi bilo treba za korak nazaj narediti precej več kot to.
Potem pa sta tu še dvojec cayman/boxster, katerih električni izvedbi se kažeta kot največji izziv. Lahkotna, odzivna, vodljiva in vozniška presežka se namreč z električnim pogonom še vedno ne moreta kosati z bencinsko klasiko. Porsche je zato v razvoju teh modelov v zagati, ki ji ni videti rešitve. Razen nadaljevanja bencinske tradicije seveda …