Porsche
Motorji bodo večji!
Nov emisijski standard Euro 7 bo prinesel omejitve, ki bodo nekatere proizvajalce prisilile k snovanju motorjev z večjo prostornino. Takšno prihodnost vidijo tudi pri Porscheju.
Četrtek, 21. maj 2020
Avtomobilski proizvajalci so v zadnjem desetletju zaradi vse bolj strogih predpisov glede izpustov zmanjševali prostornino svojih motorjev. Toda ta trend bi se lahko v prihodnjih letih ustavil oziroma obrnil celo v obratno smer. Po besedah odgovornega za športne modele pri Porscheju, Franka-Steffena Walliserja bo novi standard Euro 7 med drugim prinesel omejitev moči na liter delovne prostornine.
Novi predpisi, ki bodo začeli veljati leta 2026, bodo tako prinesli velike spremembe, med drugim povratek večjih motorjev. Walliser pričakuje, da bo prostornina zmogljivih motorjev po standardu Euro 7 narasla v povprečju za 20 odstotkov. Številni proizvajalci bodo zato s štirivaljnikov prešli na šestvaljnike in s šestvaljnikov na osemvaljnike. Dodal je, da so napovedani novi predpisi popolnoma neučinkoviti glede izpustov CO2, ki bodo narasli.
Proizvajalci se bodo morali odločiti za zmanjšanje moči ali za povečanje prostornine motorjev. Pri Porscheju bodo izbrali slednje, za to pa bodo morali po Walliserjevih besedah vgrajevati tri do štirikrat večje katalitične pretvornike, kar pomeni, da bo v avtomobilih vgrajena majhna kemična tovarna.
Porsche bo ohranil šestvaljne stroje za model 911, toda s standardom Euro 7 bodo morali razviti čisto nove motorje. To bo, zlasti v Evropi, pomenilo konec za atmosferske agregate. Ti bi lahko bili na voljo v nekaterih delih sveta, denimo v Avstraliji, ki ima podobne predpise kot ZDA. To pomeni, da bi lahko atmosferski motorji preživeli, a bi bili gotovo namenjeni le ekskluzivnim modelom, kot sta GT3 in GT3 RS. Toda tudi to ne bo za vedno. Po Walliserjevih besedah se bo treba od njih posloviti v prihodnjih 10 letih.
Oznake:
- atmosferski motorji
- Euro 7
- izpusti
- Porsche
- predpisi