Prodrive subaru impreza P25
Reinkarnacija najbolj vroče impreze
Prodrive je pokazal prve fotografije svoje subaru impreze P25, ki bo v živo prvič nastopila na festivalu hitrosti v Goodwoodu. Gre za sodobno reinkarnacijo legendarnega modela 22B, ki zmore 400 “konjev”, stala pa bo nekaj več kot pol milijona evrov.
Torek, 21. junij 2022
Za izdelavo modela P25 so pri Prodrivu uporabili najsodobnejše materiale in tehnologije, s čimer želijo pokazati, kakšna bi bila impreza 22B, če bi nastala danes. Toda šlo bo za precej bolj redek in poseben avtomobil. Subaru je namreč izdelal 424 primerkov impreze 22B, katerih cene se gibljejo okoli 200 tisoč evrov, s kakšnim primerkom, ki se približa 300 tisočakom, medtem ko jih bo Prodrive izdelal le 25 in za vsakega zahteval 460 tisoč funtov oziroma dobrih 536 tisoč evrov.
Novinec je zasnovan na originalnem okvirju dirkalnika WRX ter opremljen s karoserijskimi paneli iz ogljikovih vlaken, ki ji je oblikoval Peter Stevens, torej človek, ki je podpisal tudi pod originalne rally dirkalnike ter, med drugim, tudi pod mclaren F1. Končni izdelek tako tehta le 1.200 kilogramov oziroma 45 kilogramov manj kot impreza 22B. Maso so med drugim oklestili z vgradnjo litij-ionskega akumulatorja ter z opcijskimi športnimi sedeži iz ogljikovih vlaken.
Za skoraj dirkaške vozne lastnosti skrbita sprednji in zadnji diferencial z omejenim zdrsom, sredinski aktivni diferencial, nastavljivi blažilniki znamke Bilstein ter zavore AP Racing.
Toda glavno vlogo ima kombinacija motorja in menjalnika. Turbobencinar je zasnovan na Subarujevem najnovejšem 2,5-litrskem agregatu, ki so mu namenili številne predelave, med drugim nov turbopolnilnik Garret, intercooler ter Akrapovičev izpušni sistem iz nerjavečega jekla. Vse to mu prinaša 298 kilovatov oziroma 406 “konjev” moči in 600 Nm navora, kar pomeni, da zmore 30 odstotkov več moči od originalne 22B. Našteto se na asfalt prenaša prek šeststopenjskega sekvenčnega menjalnika, stotica je dosegljiva v 3,5 sekunde.
Kot v najsodobnejših avtomobilih so na voljo različni vozni načini ter hidravlična ročna zavora v slogu dirkalnikov WRC.
Prodrive za zdaj ni pokazal kabine, pri čemer zagotavlja, da je z uporabo usnja, alkantare in ogljikovih vlaken poustvaril notranjost impreze iz 90. let z dodatkom sodobnega visokoresolucijskega zaslona za prikaz vseh najpomembnejših podatkov.
Serijsko je avtomobil namenjen štirim potnikom, pri čemer se lahko kupec odloči za vgradnjo varnostne kletke ter se odpove zadnji klopi.