Renault 5 e-tech electric
Nova petka že širi veselje po slovenskih ulicah
Legendarna petka se je vrnila v velikem slogu, z retro videzom in sodobno pogonsko tehniko. Manj kot štiri metre dolg avtomobil ima pet vrat, pet sedežev in spodobno odmerjen prtljažnik, poganja ga elektromotor z močjo 90 ali 110 kW (122 ali 150 KM).
Torek, 11. februar 2025
Pri Renaultu za novo petko pravijo, da iz uporabnika izzove vsaj tri nasmehe. Prvega, ko avtomobil vidi od zunaj, drugega v kabini in tretjega, ko se začne z njim voziti. Prvi krog po ljubljanskih ulicah je to prav gotovo potrdil, pa ne le nam, ki smo renault 5 e-tech electric vozili, pač pa tudi mnogim mimoidočim. Živo obarvane petke prihodnosti preprosto ne moreš spregledati.
Z dolžino 3,92 metra je ta avtomobil nekoliko kompaktnejši od večine predstavnikov razreda B in se tako uvršča med twinga in clia, ki je za devet centimetrov daljši. Kljub majhnosti pa so oblikovalci poskrbeli, da je videti mišičasto napihnjen, prav gotovo tudi na račun kar 18-palčnih serijskih koles. Karoserija je polna nostalgičnih detajlov, ki pa so predstavljeni na sodoben način, na primer osvetljena številka 5 na pokrovu motorja.
Zgodba se nadaljuje v notranjosti, katere oblikovanje prijetno preseneča. Oblikovalci so namreč tudi tu dosledno posnemali originale iz preteklosti. Sedeži so sem pripotovali naravnost iz osemdesetih, a so izdelani iz recikliranih materialov – plastenk, potem je tu armaturna plošča z mehkim oblazinjenjem, pa še digitalizacija z obliko in postavitvijo gleda nazaj v čas. Velik vodoraven panel na armaturni plošči lahko gosti 17,8- ali 25,4-centimetrski zaslon namesto klasičnih merilnikov in 25,4-centimetrski zaslon na dotik za multimedijsko napravo. Kot velja za mnogo drugih sodobnih renaultov, tudi tega poganja vmesnik OpenR Link z vgrajenimi Googlovimi aplikacijami. Te med drugim ponujajo še priljubljeno navigacijo Google Maps. Poleg tega sistem vključuje virtualnega asistenta, ki lahko sodeluje z umetno inteligenco Chat GPT. Upravljanju klimatske naprave so namenjeni klasični gumbi, upravljanju menjalnika pa ročica na volanskem drogu.
Novi R5 je zasnovan na novi platformi AmpR z ravnim dnom, ki zagotavlja nizko težišče in prinaša večvodilno vpetje zadnjih koles (prava redkost v tem razredu). Poleg tega nova platforma omogoča manjše proizvodne stroške, in sicer zahvaljujoč manjšemu številu električnih komponent. Baterije so namreč sestavljene le iz treh ali štirih modulov namesto iz 10 oziroma 12.
Manjša baterija zagotavlja 312 kilometrov dosega po kombiniranem meritvenem ciklu WLTP, večja pa slabih 100 kilometrov več. Obe imata sestavo nikelj-mangan-kobalt in 400-voltno arhitekturo. Polnjenje z izmeničnim tokom lahko poteka z močjo do 11 kW, z enosmernim pa z 80 kW pri manjši oziroma s 100 kW pri večji.
Sprva sta na voljo dve izvedbi pogonskega sklopa z elektromotorjem z 90 ali 110 kW (122 ali 150 KM), pri čemer je prva povezana z baterijo kapacitete 40 kWh, druga pa kapacitete 52 kWh. Ta stotico doseže v manj kot osmih sekundah ter elektronsko omejeno hitrost 150 km/h. Menda se bo še letos ponudbi pridružila tudi osnovna različica z motorjem s 70 kW (95 KM), ki bo imela prav tako 40-kWh baterijo, a bo polnjenje mogoče le z enosmernim tokom z močjo 11 kW. Po vzoru nekdanje petke iz novomeškega Revoza naj bi se imenovala five.
Na uradni slovenski predstavitvi smo imeli možnost nekoliko daljši krog odpeljati z zmogljivejšo različico. Sprva se je zdel avtomobil živo zelene barve kar nekoliko podhranjen oziroma skoraj preveč umirjen. No, ko smo le pritisnili gumb multi sense na volanskem obroču, se je na digitalnem informacijskem zaslonu zasvetil napis sport in petka je oživela. Na trenutke je bilo tistih 150 »konjev« za pogon na sprednji kolesi skorajda preveč, saj sta se brez težav zavrteli v prazno. Sicer pa obljube inženirjev držijo, petka je z dinamiko in poskočnostjo zabavna in igriva, verjamemo pa, da se bo dobro izkazala tudi na zaviti podeželski cesti.
Kot pri vsakem električnem avtomobilu je seveda tudi pri novi petki eno glavnih vprašanj njena cena. No, Renault se je tu izkazal, saj je cena osnovnega modela ob upoštevani eko subvenciji in popustu v primeru financiranja 18.990 evrov. Izvedba z večjo baterijo stane 2.500 evrov več, pri čemer preskok z osnovne opreme na srednji techno prav tako stane dva tisočaka in pol, izbira najbogatejšega iconic pa še nadaljnja dva tisočaka. Prej omenjena najbolj osnovna izvedba, ki bo v ponudbi pozneje, bo še cenejša. Po napovedi predsednika Renaulta, Luce de Mea, naj bi bila njena cena na ceniku pod 25 tisočaki, kar bi pomenilo, da bi ob trenutnih pogojih nakupa zanjo odšteli manj kot 17 tisočakov.
Pri slovenskem zastopniku znamke Renault pravijo, da je zanimanje za električno reinkarnacijo legende že zdaj velikansko, zato so prepričani, da jih bomo letos na naših cestah videli vsaj 200. Njihov cilj je uvrstitev med tri najbolje prodajane električne modele pri nas.
Petko k nam pospremil tudi alpine A290
Začetek prodaje petke je že tu, njen poredni brat dvojček pa bo pri nas uradno čez kakšen mesec. Vseeno pa so nam o prvem električnem modelu znamke Alpine izdali nekaj pomembnih podrobnosti, med drugim tudi cene.
Za razliko od običajnega renaulta 5 je alpine A290 na voljo v izvedbah s 130 in 162 kW (180 in 220 KM). To je dovolj, da s pogonom na sprednji kolesi do stotice pospeši v osmih sekundah ali pa celo v 6,4 sekunde. Precejšen del zaslug za poskočnost ima razmeroma majhna masa vozila, ki ne presega tone in pol, in to kljub temu da je A290 na voljo le z večjo, 52-kWh baterijo. Ta mu daje do 380 kilometrov dosega z enim polnjenjem, pri čemer je pri največji moči polnjenja 100-kW baterija od 15 do 80 odstotkov lahko napolnjena v 30 minutah.
Za boljše vozne lastnosti in krotenje nekoliko večje moči je A290 v primerjavi z renaultom 5 nekoliko razširjen. Ima namreč za šest centimetrov širši kolotek, stoji pa kar na 19-palčnih platiščih, ki skrivajo štiribatne zavore Brembo.
Tudi notranjost ima nekaj posebnih športnih dodatkov, na primer posebne stopalke in spodrezan volanski obroč s posebnim stikalom za nastavljanje stopnje regeneracije energije, in seveda tudi školjkasto oblikovane sedeže. Zanimiva posebnost je tudi gumb za prehitevanje, ki v trenutku in za krajši čas aktivira celotno moč motorja.
Za tovrstne igračke bo pri nas treba po ceniku odšteti vsaj 38.700 oziroma 32.200 evrov ob upoštevani eko subvenciji v višini 6.500 evrov.