Avto.info

Zeleno zadoščenje

TEST IN OCENA: Renault clio e-tech hibrid 140 e-tech edition

Pri cliu oznaka e-tech pomeni samopolnilni hibridni sklop. Bencinsko-električna kombinacija s 103 kilovati (140 KM) omogoča porabo približno pet litrov. Z opremo e-tech edition je privlačen in eleganten ter 2.800 evrov dražji od primerljivih nehibridnih različic.

Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Nedelja, 4. julij 2021

Ljubljenec slovenskih kupcev je po 30 letih na trgu prvič dobil hibridno izvedbo. Imenuje se e-tech in za razliko od capturja z enako oznako ni priključni, temveč klasični hibrid, ki ne zahteva zunanjega napajanja. Sestavljajo ga 1,6-litrski atmosferski bencinar, dva elektromotorja in samodejni brezsklopčni sekvenčni menjalnik, ki je nastal z znanjem in tehnologijo iz formule 1. Moč sistema znaša 103 kilovate (140 KM), vožnja le na elektriko je mogoča za največ pet kilometrov do hitrosti 75 kilometrov na uro. To omogoča baterija s kapaciteto 1,2 kilovatne ure, ki se polni z regenerirano energijo in motorjem na notranje zgorevanje. Bencinar razvije 67 kilovatov (91 KM) moči, glavni elektromotor pa 36 kilovatov (49 KM). Ta med drugim skrbi za tiha speljevanja in premika avtomobil vzvratno, saj menjalnik nima klasične vzvratne prestave. Tu je še manjši elektromotor s 15 kilovati (20 KM), ki deluje kot zaganjalnik in generator za motor na notranje zgorevanje, proizvaja električno energijo med regeneracijo in priskoči na pomoč, ko z odločnim pritiskom na plin od avtomobila zahtevamo največ. Renault navaja, da lahko s to kombinacijo v urbanih območjih kar 80 odstotkov voženj poteka na elektriko, poraba goriva naj bi bila za 40 odstotkov manjša kot pri modelih s klasičnimi pogonskimi sklopi.

Vožnja z njim je najbolj prijetna, če ga vozimo umirjeno in brez odrezavih ukazov s plinom, kot se za klasični hibrid spodobi.


V praksi hibridni clio tiho speljuje in je prijetno poskočen, čeprav podatek o pospešku do stotice ni ravno razburljiv (9,9 sekunde). Motor na notranje zgorevanje se vklaplja in izklaplja skoraj neopazno. Menjalnik, ki lahko deluje v 15 različnih režimih, omogoča zvezna pospeševanja, a se ob odločnem pritisku na plin hitro zmede in bencinski motor v slogu menjalnikov CVT malce histerično požene v visoke vrtljaje. Vendar če nismo dirkaško nastrojeni, kar je pravzaprav malce skregano s poslanstvom takšnega hibrida, ki je namenjen predvsem mestni uporabi, je vožnja izjemno prijetna. Prijetna je tudi zaradi voznega načina B (brake), ki ga vklopimo s prestavno ročico. Gre za funkcijo regenerativnega zaviranja, pri kateri se vklopijo tudi zavorne luči in smo jo do zdaj poznali predvsem pri popolnoma električnih modelih. Ta sicer zahteva nekaj privajanja, a »ko pride v kri«, omogoča zelo sproščeno vožnjo, skoraj brez uporabe klasičnih zavor.

Čeprav na testu na elektriko nismo opravili 80 odstotkov voženj, temveč le približno 30, je bila na koncu povprečna poraba goriva s 5,4 litra na 100 kilometrov zelo sprejemljiva.

A hibridni clio ni le učinkovit, temveč je lahko tudi zelo privlačen. S paketom e-tech edition ima zelo dinamično zunanjost, ki spominja na bolj športne različice, notranjost pa je razkošno elegantna. Za to so, poleg bele barve na armaturni plošči in na vratnih oblogah, zaslužni posebna tkanina na sedežih in modri okrasni elementi, ki označujejo električno dušo modela.

Voznikov delovni prostor, poznan iz drugih različic, je ergonomsko dobro zasnovan. Serijsko vključuje 17,8-centimetrski (7-palčni) zaslon na instrumentni plošči in multimedijsko napravo easy link s 23-centimetrskim (9,3-palčnim) zaslonom na dotik in navigacijo ter meniji, ki prikazujejo delovanje in učinkovitost hibridnega sklopa. Kabina je enako prostorna kot pri bolj običajnih izvedbah, medtem ko so morali za vgradnjo baterije pod dno prtljažnika žrtvovati kar nekaj prostora za prtljago.

Poseben brezsklopčni sekvenčni menjalnik, ki je nastal z izkušnjami iz formule 1, v praksi ne pokaže ravno briljantne logike delovanja.


Paket e-tech edition hibridnemu cliu poleg privlačnega videza prinaša dolg spisek opreme za varnost in udobje. Serijsko ima vgrajene praktično vse sodobne varnostne pripomočke, kot so sistem za samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev, sistem za pomoč pri ohranjanju vozila na voznem pasu, sistem za nadzor mrtvega kota in kamero s 360-stopinjskim pogledom okoli vozila. Poleg tega se pohvali še s samodejno klimatsko napravo, kartico za prostoročno odklepanje in zagon vozila, sistemom multi sense za izbiro različnih voznih načinov in prilagajanje posameznih nastavitev ter s 16-palčnimi platišči iz lahke litine. Za takšnega je treba odšteti 21.650 evrov, testni je z nekaj dodatki (biserna barva, ozvočenje Bose …) stal malce več kot 23 tisoč. Z osnovnim paketom opreme limited je treba sicer zanj odšteti bolj prijaznih 18.550 evrov, a na splošno je 2.800 evrov dražji od različic s primerljivo zmogljivim bencinskim motorjem (TCe 140). In to je v resnici cena, ki jo je treba plačati za malce manjšo porabo goriva in zadoščenje ob dejstvu, da vozite malce bolj »zelen« avtomobil.
 

Renault clio e-tech hibrid 140 e-tech edition
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, 67 kW (91 KM) pri 5.600/min, 144 Nm pri 3.200/min; Motor (električni): sinhronski, 36 kW (49 KM); Motor (električni): sinhronski, 15 kW (20 KM); Sistem: 103 kW (140 KM), Menjalnik: samodejni, brezsklopčni; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.050 x 1.798 x 1.440 mm; Medos. razdalja: 2.583 mm; Pnevmatike: 205/45 R17; Masa/nosilnost: 1.313/445 kg; Prtljažnik: 246–1.069 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,9 s; Poraba goriva (WLTP): 4,6 l/100 km; Povprečje na testu: 5,4 l/100 km; Izpust CO2: 96 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.0 Sce life): 12.090 €, testno vozilo: 23.490 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
videz, udobje, poraba goriva menjalnik, končna cena brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.