Renault emblème
Renault odločno nad izpuste, a ne le v času vožnje
S konceptnim avtomobilom emblème je znamka Renault pokazala kako je mogoče zmanjšati vpliv avtomobila na okolje. Gre za prikaz celovite izkušnje »od zibke do groba«.
Torek, 8. oktober 2024
Cilj ničelnega neto izpusta ogljika do leta 2040 v Evropi in do leta 2050 po vsem svetu se približuje z veliko hitrostjo. Pred velikimi podjetji je zato eden izmed največjih izzivov našega časa, zato se Renault nanj pripravlja s polno paro. Prikaz vsega, kar se po njihovem mnenju da storiti v tej smeri je konceptni avtomobil emblème. Razvit je bil s ciljem kar največjega možnega razogljičenja skozi njegov celoten življenjski cikel. Francozi trdijo, da bi z njim lahko dosegli za 90 odstotkov manjši izpust ekvivalenta CO2 glede na enakovreden današnji model.
Prvi pogoj za učinkovitost je aerodinamika, ki se odraža v elementih kot sta dve v oboka blatnikov vgrajeni kameri namesto zunanjih vzvratnih ogledal, za robom motornega pokrova skrita brisalca in v karoserijo pogreznjene ročice vrat. Platišča so polna, spodnja stran vozila pa je ravna, po navdihu iz F1 pa ima vgrajen celo aktiven difuzor.
4,8 metra dolg shooting break poganja elektromotor, izdelan brez rabe redkih zemelj. Njegova moč je 160 kW, medtem ko energijo zagotavlja baterijski sklop s kapaciteto 40 kWh. To po današnjih standardih ni prav veliko, a baterija ni sama, pač pa ji družbo dela gorivna celica PEMFC z močjo 30 kW, ki deluje na nizko-ogljični vodik. Ta je shranjen v 2,8-kilogramski posodi in poskrbi za pogonsko moč na daljših vožnjah. Vse skupaj je po trditvah Renaulta dovolj, da 1.000 kilometrov dolgo pot prevozi enako hitro kot avtomobil z motorjem z notranjim zgorevanjem. To teoretično stori brez polnjenja akumulatorja, le z dvakratnim polnjenjem vodika, ki traja manj kot pet minut in zadostuje za 350 kilometrov vožnje.
Celovit pristop h zasnovi koncepta emblème je zahteval nove ideje in poti, ki jih je prispevalo 20 partnerjev z lastno tehnologijo in strokovnim znanjem. Kot rečeno, je rezultat tega sodelovanja skupek rešitev, ki bi lahko zagotovile 90-odstotno zmanjšanje izpustov ekvivalenta CO2 v celotni življenjski dobi avtomobila.