Renault in Dacia EWAYS
Renaultova druga električna pomlad
Od blagih hibridov, do popolnoma električnih avtomobilov; vse to so pri Renaultu pokazali na velikem spletnem razkritju, kjer je največ pozornosti prejel bodoči najcenejši električni avtomobil v Evropi.
Petek, 16. oktober 2020
Obljub o zares poceni električnem avtomobilu je veliko, a ti na koncu vedno prepustijo mesto bolje opremljenim in zmogljivejšim različicam, ki seveda prinesejo tudi več denarja. A sedaj bo menda drugače, saj je nalogo ambasadorja cenovno sprejemljivejše elektromobilnosti prevzela Dacia. Njihov novi model spring electric je 3,73 metra dolg malček s prostorom za štiri odrasle potnike in 300 litrov prtljage. Oblikovan je v slogu sodobnih križancev in je v skladu s tem tudi nadpovprečno oddaljen od tal za kar 15 centimetrov.
Sodobno in modno oblikovana zunanjost je nadgrajena s prav takšno notranjostjo, kjer v korak s časom lovi multimedijska naprava Media Nav, ki bo na voljo za doplačilo. Ima 17,8-centimetrski zaslon na dotik, navigacijo, digitalni radijski sprejemnik in je združljiva z Apple Carplay in Android Auto.
Glavna posebnost je pogonski sklop, ki je v tipičnem slogu Dacie ravno prav skromen, da zagotovi najugodnejšo ceno. Električni pogon z elektromotorjem moči 33 kW (44 KM) se napaja iz akumulatorja s kapaciteto 26,8 kWh. Izjemna varčnost pomeni, da po merilnem protokolu WLTP zmore z enim polnjenjem prevoziti 225 kilometrov, k temu pa pomaga tudi dejstvo, da je največja hitrost omejena na 125 km/h. O ceni še niso spregovorili, a vse kaže, da bi se lahko cena po odbitih državnih spodbudah celo približala meji 10.000 evrov.
Za Skupino Renault prav tako pomembna predstavljena novost je za zdaj še konceptni megane eVision, ki oblikovno in tehnično napoveduje prihodnost francoske znamke. Električni kombilimuzinski križanec je narejen na novi modularni platformi CMF-EV, ki je bila zasnovana v okviru zveze Renault-Nissan-Mitsubishi in bo služila za temelj prihodnjih povsem električnih vozil znamke Renault. Ta osnova olajšuje proizvodnjo, razvoj in optimizacijo električnih zmogljivosti vsakega novega modela. Glavna prednost je električnemu pogonu prilagojena konstrukcija, ki omogoča občutno več prostora v kabini, kljub kompaktnim zunanjim meram.
Bližje sedanjosti so hibridni pogoni, ki jih pri Renaultu imenujejo E-tech. Napovedali so prihod še treh vozil s to tehnologijo. Imeli jo bodo novi megane conquest E-tech hibrid, captur E-tech hibrid in petvratni megane, ki bo priključni hibrid. Vsi prihajajo v prodajo na evropske trge v letu 2021.