Avto.info

Renault megane conquest 145 E-tech RS line

Samo pri nas nosi takšno ime

  • Conquest z zasnovo kupejevskega križanca dopolnjuje ponudbo modela megane
  • Hibridni pogonski sklop s 105 kW (143 KM) je na testu porabil dobrih šest litrov
  • S tem motorjem in najbogatejšim paktom opreme RS line stane slabih 31 tisočakov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 25. junij 2022

Megane conquest obrača poglede, to je dejstvo. Deloma na račun izjemno privlačne barve, predvsem pa s svojo zasnovo športnoterenskega, kupejevsko urezanega križanca. S svojimi zunanjimi merami, tako z dolžino kot širino, in imenom megane se umešča v C-segment, tehnično pa temelji na modularni platformi CMF-B, enaki kot model captur. Po tej plati je bliže korejskemu samsungu XM3 kot ruskemu trgu namenjenemu modelu arkana (platforma B0+). 

Kakor koli, kot športni terenec se ponaša z večjo oddaljenostjo od tal, višjim položajem sedeža in s tem povezanim udobnejšim vstopanjem v vozilo. Ponaša se z v vse smeri prostorno notranjostjo – tudi v širino, medtem ko je v višino prostora za spoznanje manj. Kljub temu se sedi zelo dobro, morda je občutek zaradi kratke armaturne plošče in s tem povezane bližine vetrobranskega stekla sprva malce nenavaden, a zaradi izdatno nastavljivega volanskega obroča in sedeža boste brez težav našli optimalen položaj. Prostora je, zlasti za noge, dovolj tudi za zadaj sedeče potnike. Prtljažnik velikosti 480 oziroma 1.263 litrov zapirajo velika vrata, z dnom v višjem položaju pa pridobite ravno nakladalno površino. 

Gre za precej edinstven avtomobil v svojem razredu, še najbližje sta mu cupra formentor in do neke mere toyota CH-R.


Zasnova armaturne plošče je zaradi fizičnih gumbov in stikal za upravljanje osnovnih funkcij (vključno s klimatsko napravo) priročno uporabna, desetpalčni digitalni zaslon namesto klasičnih merilnikov je lahko berljiv in jasne ter ostre grafike, to velja tudi za 9,3-palčni pokončen zaslon infotainmenta na sredinski konzoli. Logika menijev in gladkost delovanja žal nista popolnoma na ravni sodobnejših tekmecev, seveda pa podpira povezavi Android Auto in Apple Car Play ter pri opremskem paketu RS line, kakršnega smo preizkusili, tudi navigacijo. 

Nasploh najbogatejši paket opreme tako glede varnosti kot udobja ne pušča prav dosti odprtih želja. Zaradi slabše preglednosti nazaj (v križiščih jo okrnijo zajetni sprednji stebrički) je kamera s 360-stopinjskim pregledom dobrodošel pripomoček, a se njena leča žal hitro umaže in zlasti ob slabši vidljivosti (tema, megla …) se nanjo ne morete vedno zanesti.

V Evropi se imenuje arkana, na trgih bivše Jugoslavije, tudi pri nas, pa zaradi negativne konotacije s srbskim vojnim zločincem megane conquest.


Poleg dveh različic prisilno polnjenega bencinskega motorja je na voljo še s hibridnim (klasičnim, ne priključnim) pogonskim slopom, ki ga sestavlja kombinacija 1,6-litrskega atmosferskega bencinskega motorja, dveh električnih motorjev (eden od njiju opravlja tudi vlogo generatorja električne energije) in štiristopenjskega samodejnega menjalnika brez sklopke, ki razvije 105 kW (143 KM) moči. Sistem se morda zdi malce zapleten in je z omenjeno zasnovo resda malce samosvoj (enakega imajo tudi drugi hibridni renaulti), a brez skrbi – vožnja je v praksi popolnoma enaka kot s katerim koli drugim vozilom s klasičnim samodejnim menjalnikom. Delovanje namreč v celoti upravlja »elektronska pamet«, vseeno lahko izbirate med različnimi voznimi režimi in tudi nekaj kilometri popolnoma električne vožnje (baterija ima uporabno kapaciteto 0,85 kWh).

Ne glede na izbran režim so vozne lastnosti dobro uravnotežene in conquest lepo leži na cesti, dobro požira neravnine ter se kljub nekaj višjemu težišču uspešno spopada s hitreje odpeljanimi ovinki. Prožnost pogonskega sklopa je zaradi pomoči elektrike dobra predvsem pri nižjih vrtljajih (in hitrostih), medtem ko višje v primerjavi s prisilno polnjenimi tekmeci nekaj manj, tudi vožnja z avtocestnimi hitrostmi je za spoznanje glasnejša.
 

Renault megane conquest 145 E-tech RS line
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, 69 kW (94 KM) pri 5.600/min, 148 Nm pri 3.600/min; Motor (električni): 36 kW (49 KM), 205 Nm + 15 kW (20 KM), 50 Nm; Menjalnik: samodejni, štiristopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.568 x 1.821 x 1.576 mm; Medos. razdalja: 2.720 mm; Pnevmatike: 215/55 R18; Masa/nosilnost: 1.510/526 kg; Prtljažnik: 480–1.263 l.
  Največja hitrost:  172 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,8 s; Poraba goriva (WLTP): 4,9 l/100 km; Povprečje na testu: 6,2 l/100 km; Izpust CO2: 108 g/km.
  Cena:  osnovni model (megane conquest TCe 140 EDC zen): 24.290 €, testno vozilo: 31.940 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
videz, prostorna kabina in prtljažnik bližina vetrobranskega stekla, preglednost brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.