Renault megane e-tech electric
Prvi kilometri z Renaultovim električnim adutom
Renault je v Slovenijo pripeljal električno različico modela megane, ki velja za prvi veliki korak k popolnemu prehodu celotne ponudbe znamke na električni pogon.
Petek, 15. april 2022
Kot pravijo Francozi, bo Renault do leta 2030 postal popolnoma električna znamka, a pot do tja je še dolga. Čeprav imajo v ponudbi že kar nekaj popolnoma električnih vozil, pa je megane tisti, ki bo imel zares zahtevno nalogo. Tu namreč ne gre več za neko eksperimentalno eksotiko, ampak za avtomobil, ki mora prepričati dosedanje kupce meganov in ostalih masovnih modelov.
Da ne gre za običajnega člana družine megane je jasno že pri zunanjosti, kjer močno spominja na križanca. Mišičast videz poudarjajo tudi velika kolesa, nekaj prestiža in ekskluzivnosti pa malenkosti kot so denimo v karoserijo skrite kljuke na vratih. Zanimivi so izjemno ozki žarometi, ki so jih zasnovali pri slovenski Helli in tvorijo prepoznaven svetlobni podpis v kombinaciji s kromiranimi letvicami. Prvič so na avtomobilu prav pri tem modelu uporabili tudi nov logotip podjetja.
Še bolj poudarjeno sodobna je notranjost vozila z največjim poudarkom na digitalizaciji. V prvem planu je še vedno uporabnost, po zaslugi platforme CMF-EV, namenjene električnim vozilom, pa je navdušujoča tudi prostornost potniške kabine. Velikanski korak naprej so pri Renaultu naredili pri multimediji z imenom OpenR Link, ki vsebuje storitve in aplikacije Google. Ker je sistem narejen na platformi Android, je funkcionalno zelo podoben pametnemu telefonu. Na pokončnem osrednjem zaslonu z diagonalo 30,5 centimetra so tako zvrščeni razni gradniki po lastni izbiri. Možna je seveda tudi preslikava mobilnega telefona, tako za Android Auto kot Apple CarPlay.
Pri pogonih je na voljo kar nekaj kombinacij dveh velikosti baterij ter dveh moči elektromotorjev. Osnova je motor z močjo 96 kW (130 KM) in 250 Nm navora, močnejša izvedba pa zmore 160 kW (218 KM) ter 300 Nm, pri obeh je pogon speljan k sprednjim kolesom. Bateriji ponujata kapaciteti 40 ali 60 kWh, kar pri prvi pomeni do 300 kilometrov vožnje z enim polnjenjem pri drugi pa kar do 450 oziroma celo 470 pri različici evolution extended range.
Pri nas se cene začnejo pri 34.890 evrih, a ta izvedba s šibkejšim motorjem ter manjšo baterijo omogoča le polnjenje z izmeničnim tokom z močjo do 7,4 kW. Polnjenje DC z močjo 85 kW omogoča šele izvedba boost charge s srednjo stopnjo opreme techno, ki stane skoraj 40 tisočakov. Za izvedbo z večjo baterijo je treba odšteti vsaj 42.890 evrov. Pri nas bodo naročila za novega megana e-tech electric odprta 3. maja, prve dobave pa pričakujejo v septembru.