Renault scénic vision
Renaultova vizija čiste prihodnosti na elektriko in vodik
Renault je na svojem vrhovnem srečanju ChangeNow v Parizu razkril študijo scénic vision. Gre za hibrid na vodik in elektriko, ki bo kot električni serijski model na prodaj od leta 2024.Renault je na svojem vrhovnem srečanju ChangeNow v Parizu razkril študijo scénic vision. Gre za hibrid na vodik in elektriko, ki bo kot električni serijski model na prodaj od leta 2024.
Petek, 20. maj 2022
Avtomobil, zasnovan na novi platformi združuje električno enoto z baterijo ter gorivne celice, ki se napajajo z vodikom. Z 800 kilometri dosega in s kratkimi časi polnjenja (ko bo enkrat infrastruktura za polnjenje vodika bolj razširjena) napoveduje bolj praktično uporabo vozil z ničelnimi izpusti.
Elektromotor s 160 kilovati (218 KM) moči izhaja iz megana e-tech, baterijo s kapaciteto 40 kilovatnih ur, ki je izdelana brez redkih kovin, pa je mogoče popolnoma reciklirati. Gorivna celica se napaja iz vodika, ki je v celoti proizveden z obnovljivo energijo.
Sistem deluje podobno kot pri hibridnih modelih, pri katerih ima klasičen motor vlogo podaljševalnika dosega. Za dnevne potrebe zadostuje električni motor, medtem ko je za daljše poti na voljo vodik z rezervoarjem s kapaciteto 2,5 kilograma. To med drugim omogoča polnjenje vodika v le petih minutah.
Študija iz katere bo leta 2024 nastal popolnoma električen serijski model, meri 4,49 metra v dolžino, 1,9 metra v širino in seže 1,59 metra v višino. Označujejo jo ostre futuristične linije, vpadljivo podobo pa zaokrožajo 21-palčna platišča.
Koncept med drugim kaže trajnostno usmerjenost francoske znamke, saj je avtomobil v 70 odstotkih izdelan iz recikliranih materialov, obenem pa je mogoče kar 95 odstotkov vseh materialov (z baterijo vred) ponovno uporabiti. Jeklo in aluminij sta tako pridobljena iz ostankov iz proizvodnje, ogljikova vlakna pa izhajajo iz letalske in papirne industrije.
V notranjosti so namesto usnja uporabili tkanine iz recikliranega blaga, številni elementi so izdelani iz odpadne plastike, platina za gorivne celice pa je pridobljena iz odsluženih katalizatorjev.
Gre za izjemno napreden avtomobil tudi na področju programske opreme. Ta prinaša asistenčne in varnostne sisteme, ki zmanjšujejo možnost prometne nesreče za 70 odstotkov.
Notranjost vključuje 10 zaslonov ter zvočnike in mikrofone na vsakem sedežu, kar omogoča nemotene pogovore, prepoznava obraza pa omogoča odklepanje vrat ter nastavitve sedežev in drugih elementov za različne uporabnike.
Nekatere od naštetih inovacij bodo našle pot v serijske modele v prihodnjih letih, prve že v serijski izvedbi tega koncepta leta 2024.