Avto.info

E-volucija

TEST IN OCENA: Renault zoe R135 L edition one

  • Model druge generacije je podoben predhodniku, a občutno posodobljen in izboljšan
  • V izvedbi s 100 kW (136 KM) je zelo poskočen in z enim polnjenjem prevozi več kot 300 km
  • Njegovo baterijo je še vedno mogoče kupiti ali najeti, kar pomeni 8.500 evrov razlike pri nakupni ceni
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 24. oktober 2020

Renault zoe je bil do pred kratkim, ko ga je s prestola izrinil Teslin model 3, najbolje prodajani električni avtomobil v Evropi. Ker gre očitno za uspešen recept, ga pri Renaultu z drugo generacijo niso želeli drastično spreminjati.

Njegova silhueta pravzaprav razkriva, da je nastal na osnovi predhodnega modela, pri čemer so zunanjost posodobili in poudarili z malce bolj izrazitimi potezami. Več sprememb in novosti je v notranjosti in pod pločevino, a gremo po vrsti.

Glede na le rahlo predrugačeno zunanjost kabina preseneti z novim volanskim obročem in predvsem z novo armaturno ploščo, ki ne prinaša le nove oblike, temveč z novimi, mehkejšimi materiali in barvnimi kombinacijami posreduje bistveno boljši občutek kakovosti. Namesto klasičnih merilnikov je tu 25,4-centimetrski (10-palčni) zaslon, ki omogoča različne prikaze. Zaslon, tokrat na dotik, ima glavno vlogo tudi na sredinski konzoli, zlasti če gre za največjo izvedbo, kot jo je imel testni avto, ki meri kar 23,6 centimetra (9,3 palca). Ta je dovolj odziven in omogoča prijetno uporabo multimedijske naprave easylink, ki smo jo spoznali že pri novi generaciji clia in capturja. Nova in že na pogled veliko bolj sodobna kot pri predhodniku je tudi prestavna ročica e-shifter, ki nima mehanske povezave z drobovjem avtomobila in je zato lahko nameščena na »lebdeči« konzoli s priročnim odlagalnim mestom pod njo.

Električni avtomobili so idealni za uporabo v urbanih območjih in za krajše poti, zoe pa je s svojo velikostjo in zmogljivostmi kot naročen za to.


Žal je nespremenjena ostala ergonomija sedenja. Sedi se razmeroma visoko, sedeža pa po višini ni mogoče nastavljati. Tudi prostornost kabine je praktično enaka kot pri predhodniku. Na zadnji klopi se lahko kolikor toliko udobno namestijo do 180 centimetrov visoki potniki, prtljažnik meri za ta velikostni razred solidnih 338 litrov.

Med večje novosti sodi elektromotor z oznako R135, ki razvije 100 kilovatov oziroma 136 »konjev« moči in 245 Nm navora. Ta francozu zagotavlja živahnost in poskočnost, ki je ena od prednosti električnih avtomobilov v primerjavi s klasičnimi in je šibkejša različica R110 (ta je še vedno v ponudbi) ne more zagotoviti. Do stotice potrebuje 9,5 sekunde, a navduši predvsem sunek pri pospeševanju od 0 do 50 kilometrov na uro, ki traja le 3,5 sekunde. Končna hitrost je omejena na 140 kilometrov na uro.

Zmogljivosti so, seveda, pomembne, enako ali celo bolj pomemben je doseg z enim polnjenjem. Čeprav novi zoe v primerjavi s predhodnikom ni zrasel, je z zmogljivejšim motorjem narasla kapaciteta njegove baterije. Ta znaša 52 kilovatnih ur in ob povprečni porabi 17,7 kWh/100 km po meritvenem ciklu WLTP zagotavlja 395 kilometrov dosega. V praksi je ta malce manjši, a odstopanja niso velika. V mestu in na regionalnih cestah se je poraba gibala od slabih 13 do dobrih 16 kWh/100 km, na avtocesti pa od 18 do 22 kWh/100 km, s končnim testnim povprečjem 18,1 kWh/100 km. To pomeni, da je energije dovolj za približno 300, v mestnem režimu pa celo 350 kilometrov. Poglavje zase je polnjenje takšne energijske shrambe. Običajna domača vtičnica pride v poštev le za dopolnjevanje, saj bi bilo za polnjenje popolnoma prazne baterije potrebnih več kot 20 ur. Rešitev je domača polnilna postaja, ki z zmogljivostjo 11 kilovatov čas polnjenja zmanjša na šest ur. A zoe ponuja še druge možnosti. Serijsko ima vgrajen polnilnik za hitro polnjenje na javnih polnilnicah z zmogljivostjo 22 kilovatov, za tisoč evrov doplačila je na voljo še hitrejše polnjenje z zmogljivostjo 50 kilovatov. V prvem primeru to traja približno tri ure, v drugem je mogoče doseči 80-odstotno napolnjenost v 70 minutah. Poleg tega premore učinkovit toplotni nadzor (hlajenje in gretje baterije), zaradi česar mu polnjenja ni treba očitno umetno upočasnjevati.

Cena najema baterije se giblje od 74 do 124 evrov na mesec, pri čemer najmanjši znesek vključuje do 7.500 kilometrov na leto, pri največjem je število kilometrov neomejeno.


Tako kot polnjenje je poglavje zase tudi cena. Tako kot pri predhodniku je zoejevo baterijo mogoče najeti za najmanj 74 evrov na mesec ali kupiti, kar končno ceno dvigne za 8.500 evrov. Tako bi testni z bogato opremo začetne serije edition one in nekaj dodatki z najeto baterijo stal 31.910 evrov, z lastniško pa nekaj več kot 40 tisoč. Končno ceno bi trenutno veljavna subvencija Eko sklada zmanjšala za šest tisočakov. A na izbiro so tudi precej cenejše različice. Osnovni model z najemom baterije in odšteto subvencijo stane 18.390 evrov, v posebni akciji si ga je mogoče omisliti za 169 evrov na mesec, s čimer je nedvomno najbolj dostopen električni model na našem trgu.

 

Renault zoe R135 L edition one 
 Vozilo in motor  kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: električni, sinhronski, 100 kW (136 KM) pri 4200–11163/min, 245 Nm pri 1500–3600/min; Menjalnik: samodejni z reduktorjem; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5
  Velikost:  4087 x 1787 x 1562 mm; Medos. razdalja: 2588 mm; Pnevmatike: 205/45 R76; Masa/nosilnost: 1502/486 kg; Prtljažnik: 338–1225 l.
  Največja hitrost:  140 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,5 s; Poraba električne energije (WLTP) 17,7 kWh/100 km; Povprečna poraba električne energije na testu: 18,1 kWh/100 km.
  Cena:  osnovni model (zoe R110 life): 24.390 €, testno vozilo: 31.910 € (40.410 € ob nakupu baterije); Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
doseg, oprema, cena ob najemu baterije visok položaj sedenja brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.