Seat
Od proizvodnje avtomobilov do izdelave respiratorjev
Seat je v pomoč zdravstvenemu sistemu začel izdelovati avtomatske respiratorje – vanje vgrajujejo motorje za brisalce vetrobranskega stekla.
Četrtek, 2. april 2020
Linija za proizvodnjo seat leona v tovarni v Martorellu je skoraj neprepoznavna. Danes na njej ne izdelujejo več avtomobilov; namesto tega izdelujejo avtomatske respiratorje, za kar so se odločili sredi koronakrize, da bi pomagali zdravstvenemu sistemu. Prehod s proizvodnje avtomobilov na izdelavo respiratorjev v rekordnem času je rezultat intenzivnega dela številnih Seatovih delavcev in močne gonilne sile: solidarnosti. "Motivacija za vse, ki sodelujemo pri tem projektu, je prepričanje, da lahko s svojim znanjem pomagamo pri masovni proizvodnji opreme, ki bo reševala življenja," je povedal Nicolás Mora iz Seatovega proizvodnega sektorja v Martorellu.
Delo brez prestanka
Od nastanka situacije, ki jo je povzročil COVID-19, se je v Seatu rodilo že več pobud za zajezitev širjenja virusa. Še posebno takšnih za proizvodnjo materialov in naprav, ki jih v bolnišnicah najbolj potrebujejo, npr. respiratorjev. Ekipa inženirjev se je lotila dela in je zasnovala 13 različnih prototipov, izmed katerih so izbrali dokončni model.
Ključni element je brisalec vetrobranskega stekla
Projekt nastaja iz mehanizmov, ki jih tiskajo v Seatu, gredi menjalnika in prilagojenega motorja za brisalec vetrobranskega stekla. Cilj je bil izdelati respiratorje najvišje kakovosti in rezultat je OxyGEN. Zasnovali so ga v sodelovanju s podjetjem Protofy.XYZ. Respiratorje zdaj sestavljajo v Seatovih proizvodnih obratih.
Transformacija proizvodne linije
150 zaposlenih iz različnih sektorjev je zamenjalo svoje običajno delovno mesto in zdaj tam, kjer so prej montirali dele seat leona, sestavljajo respiratorje. "Prilagoditev proizvodne linije, kjer sicer izdelujemo pomožne okvirje kot del avtomobila, za izdelavo respiratorjev, je dolgotrajna in težka naloga, v katero so vključeni različni sektorji podjetja, vendar nam je to uspelo narediti v samo enem tednu," je povedal Sergio Arreciado iz Seatovega sektorja za procesni inženiring. Vsak respirator ima več kot 80 elektronskih in mehanskih komponent in gre skozi natančno kontrolo kakovosti z ultravijolično sterilizacijo.
Oznake:
- Avto fokus
- koronavirus
- Novice
- respiratorji
- Seat