Družinski rekreativec
TEST IN OCENA: Seat ateca 2.0 TDI xcellence
Ateca združuje kompaktne mere, prostorsko radodarno notranjost in dobro tehniko. Z zmogljivim motorjem 2.0 TDI in bogato opremo xcellence stane 34 tisočakov.
Nedelja, 28. junij 2020
V poplavi križancev in kompaktnih športnih terencev je ena izmed vozniško bolj dinamičnih izbir, saj se tudi v malce hitreje odpeljanih ovinkih ne nagiba pretirano, po drugi strani niti pri blaženju kratkih udarcev s ceste ne žrtvuje udobja. Vožnja je zelo natančna in dolgo časa nevtralna, celostno gledano pa prepričata še natančen volan in prav takšen ročni menjalnik. Kot celota prekaša, na primer, nissana qashqaija in sestrsko škodo karoq.
Preizkusili smo jo z motorjem 2.0 TDI s 110 kW (150 KM), srednjo dizelsko možnostjo torej, ki se ponaša z zadostno zalogo moči, prijetno prožnostjo v nižjih in srednjih vrtljajih ter zmerno porabo goriva. Manj zgledna je zvočna izolacija; predvsem nad tri tisoč vrtljaji je motor precej glasen, a priganjanje je vse prej kot nujno.
V primerjavi s tehničnima bratoma je ateca manjša od volkswagna tiguana in bolj dinamična od škode karoq.
Sedeži so nekoliko izraziteje bočno poudarjeni in v paketu xcellence odeti v alkantaro ter izdatno nastavljivi. Prostora je dovolj v vsem smeri, tudi na zadnji sedežni klopi (ki ni nastavljiva po dolžini) in v prtljažniku, ki zaradi radodarne globine in nasploh pravilne oblike tudi v praksi, ne le po litrih, pogoltne zelo veliko. Enako velja za odlagalna mesta za drobnarije – razen predala pred sovoznikom, ki sprejme le nekaj prepognjenih listov papirja.
Pohvali se lahko z nekaterimi varnostnimi in drugimi pripomočki (predvsem aktivni tempomat in samodejno zasenčenje žarometov delujeta zelo dobro, kamera za vzvratno vožnjo v pogojih slabše vidljivosti manj prepričljivo), vključno s sodobnim, logičnim in gladko tekočim infotainmentom z na dotik občutljivim osempalčnim zaslonom. Ta premore povezave Android Auto, Apple Carplay in mirror link, možnost glasovnega upravljanja in štiri vhode USB (dva spredaj in dva zadaj), radio DAB pa je treba
doplačati.
Seat ateca 2.0 TDI xcellence |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1968 ccm, 110 kW (150 KM) pri 3500–4000/min, 340 Nm pri 1750–3000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4363 x 1841 x 1615 mm; Medos. razdalja: 2638 mm; Pnevmatike: 215/50 R18; Masa/nosilnost: 1453/537 kg; Prtljažnik: 510–1604 l. |
Največja hitrost: 200 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,8 s; Poraba goriva (WLTP): 5,7 l/100 km; Povprečje na testu: 6,5 l/100 km; Izpust CO2: 150 g/km. |
Cena: osnovni model (ateca 1.0 TSI reference): 20.603 €, testno vozilo: 33.727 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
tehnika, vozne lastnosti, prostorna notranjost | predal pred sovoznikom, malce glasnejši motor | brez napak |
Oznake:
- ateca
- Avto fokus
- Seat
- TDI
- test
- turbodizel
- xcellence