Seat ibiza arona
Se bo španski dvojec tudi pri nas boril za iste kupce?
Na eni strani stara znanka mestnih ulic in na drugi trendovski novinec, ki prvi vztrajno odnaša kupce. Seata interni dvoboj med ibizo in arono ne moti, za dober nastop proti zunanjim tekmecem pa ju je nedavno moral prenoviti.
Četrtek, 9. september 2021
Nedavno prenovljena ibiza in arona sta pripeljala tudi na slovenski trg, kjer bosta skušala kupce prepričati z osveženo podobo in bogatejšo vsebino. Oblikovne spremembe so blage, a opazne. Novi so led žarometi ter nekaj drugih popravkov na karoseriji, ki ponuja nove barve, velika novost je tudi kaligrafsko izpisano ime modela na zadku. Podobna evolucija oblike je bila izvedena tudi pri aroni, s tem da so Španci najbolj ponosni na novi sprednji meglenki, ki bosta na voljo pri vseh stopnjah opreme.
V kabini je šlo v glavnem za nadaljevanje zgodbe o popolni digitalizaciji. Pri obeh je na voljo 26-centimetrski zaslon namesto merilnikov, nekoliko večji ter bolj odzivni so tudi osrednji zasloni multimedijskega vmesnika. Osnova je 21-centimetrski, stopnico višje pa 23,4-centimterski zaslon. Slednja sta postavljena na posodobljeni armaturi iz mehkejših ter prijetnejših materialov. Nove so tudi zračne šobe, pa volanski obroč, izbirati je možno med novimi oblazinjenji.
Poleg boljše povezljivosti (tudi Apple CarPlay in Android Auto), so med pripomočki najpomembnejši asistenčni sistemi. Varnostni nabor je sedaj bogatejši za Travel Assist, prepoznavo prometnih znakov Traffic Sign Recognition, Side Assist in Light Assist.
Motorni paleti sta več ali manj omejeni na bencinske TSI motorje, pri ibizi so to le litrski trivaljniki, medtem ko arona ponuja tudi 1,5-litrski štirivaljnik s 110 kW (150 KM). Manjši stroj ima tri verzije: 59, 70 ali 81 kilovatov moči (80, 95 ali 110 KM) z ročnim ali dvosklopčnim menjalnikom, pri čemer najšibkejši ni na voljo v aroni.
Na anšem trgu je ibiza po ceniku na voljo že za 13.499 evrov, medtem ko je za najosnovnejšo arono treba odšteti vsaj osemnajst tisočakov. Toliko za zdaj, več pa razkrijemo v prihajajoči številki revije Avto fokus.