Eleganten in samozavesten
V Sloveniji se je uradno predstavil novi, četrti leon, ki je na voljo v kombilimuzinski in karavanski izvedbi. Zanj je treba odšteti najmanj 15.499 evrov.
Sreda, 15. julij 2020
Leon je najpomembnejši model za znamko Seat, od leta 1998 so ji prodali več kot 2,2 milijona. Četrta generacija temelji na videzu predhodnika, a ima močnejši značaj. Me drugim se pohvali z boljšimi aerodinamičnimi lastnostmi. Količnik zračnega upora je za osem odstotkov manjši kot pri predhodnem modelu. Silhueta je zdaj bolj sloka, pokrov motorja je daljši, a stebrička pa sta pomaknjena bolj nazaj. V primerjavi s predhodnikom je nova kombilimuzina daljša za 8,6, karavan pa za 9,3 centimetra. Pet centimetrov je pridobila tudi medosna razdalja (2,69 m), ki je prinesla prav toliko dodatnega prostora v drugi vrsti. Prtljažnik pri kombilimuzini v osnovni postavitvi meri 380, pri karavanu pa 620 litrov oziroma 35 litrov več kot prej.
Na armaturni plošči ima glavno vlogo informacijsko zabavni sklop z 20,9 ali 25,4-centimetrskim (8,25 ali 10-palčnim) zaslonom na dotik in z drsniki, ki nadomeščajo praktično vse klasične gumbe in stikala.
Motorna paleta vključuje pet bencinskih in dva dizelska agregata, met katerimi velja omeniti zlasti nova bencinarja z blago hibridno tehnologijo eTSI. Gre za litrski trivaljnik z 81 kilovati (110 KM) in 1,5-litrski štirivaljni motor, ki razvije 110 kilovatov (150 KM). Ob ročnih menjalnikih je na izbiro sedemstopenjski dvosklopčni DSG z izbirnim gumbom brez mehanske povezave, pri močnejšem dizlu je na voljo tudi štirikolesni pogon. V ponudbi je tudi različica na stisnjeni zemeljski plin CNG, jeseni pa je bo naštetim možnostim pridružil še priključni hibrid. Tega sestavljata 1,4-litrski turbobencinski stroj in elektromotor s skupno močjo 150 kilovatov (204 KM) in približno 60 kilometri dosega na elektriko.
Pri varnostnih in asistenčnih pripomočkih velja omeniti sistem travel assist, ki vključuje aktivni tempomat in sistem za vzdrževanje vozila znotraj voznega pasu, prediktivni tempomat, nadgrajen sistem za nadzor mrtvih kotov s tipali, ki zaznavajo do 70 metrov za vozilom ter sistem, ki opozarja na nevarnost ob izstopanju iz vozila.
Osnovna oprema se deli na pakete reference, style, xcellence in FR, na voljo pa je tudi obsežen spisek dodatkov.
Za osnovni kombilimuzinski model je treba po ceniku odšteti najmanj 16.499 evrov, za karavan pa 17.599 evrov. Pri obeh vam v primeru financiranja ponudijo tisoč evrov popusta. Jeseni bo prispel še bolj športen leon pod osamosvojeno znamko Cupra, ki bo prav tako na voljo v kombilimuzinski in karavanski izvedbi.