Avto.info

Škoda enyaq iV

Bo med Slovenci in Škodinim električarjem preskočila iskra?

Kot pravijo pri Škodi, morda res niso prvi, a vselej ponudijo vsebino, ki je zagotavlja uspešnico. Če gre verjeti preteklim zgodbam o uspehu, bodo kupce prepričali tudi s svojim prvim električnim športnim terencem, ki pri nas stane nekaj manj kot 40 tisočakov.

Sreda, 19. maj 2021

Škoda je v svoji spoštovanja vredni zgodovini z elektriko eksperimentirala že več kot stoletje nazaj, prvi pravi serijski avtomobil z električnim pogonom pa je bil model citigo iV. Mali mestni avtomobilček je bil dvojček volkswagna up!, zato ni presenetljivo, da je tudi njihov prvi električni športni terenec prav tako tesno v sorodu s VW-jem. Škoda enyaq iV je češka interpretacija volkswagna ID.4, a je, predvsem slogovno, popolnoma samosvoj avtomobil.

Oblikovno navdušuje s stilsko oblikovano zunanjostjo, pri kateri velja omeniti posebno osvetljeno masko crystal face s kar 130 led diodami. Vetrobransko steklo je zelo položno, streha pa se v enotni liniji spušča proti zadku, za impozantnost pa poskrbi nabor platišč s premeri od 18 do 21 palcev.

V dolžino meri 4,65 meta, širok je 1,88 metra ter seže 1,62 metra v višino. Je le pet centimetrov krajši in sedem nižji od kodiaqa, z 2,77 metra dolgo medosno razdaljo pa je primerljivo prostoren. Prtljažnik v osnovni postavitvi meri družinam prijaznih 585 litrov.

Armaturna plošča je oblikovana v slogu drugih novejših hišnih modelov in skoraj v celoti digitalizirana. Poleg osrednjega zaslona, ki lahko meri 25,4 ali 33 centimetrov, je tu še digitalna instrumentna plošča. Vseeno pa ne daje pretirano futurističnega vtisa (kot denimo ID.3 in ID.4), ampak sta ergonomija in počutje precej blizu tistemu v novi octavii.

Vstopni model z oznako 50 poganja elektromotor s 109 kilovati (148 KM) in ima baterijo s kapaciteto 55 kWh (neto 52 kWh), ki je dovolj za 340 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP. Stopnico višje je različica 60 z močjo 132 kW (180 KM) ter baterijo z bruto kapaciteto 62 kWh (neto 58 kWh), kar je dovolj za 390 kilometrov dosega. Vrh trenutne ponudbe pa predstavlja izvedbo 80 s 150 kilovati (204 KM) in baterijo s kapaciteto 82 kilovatnih ur (76,6 neto) za 510 kilometrov dosega. Odvisno od različice se gibljejo tudi zmogljivosti polnjenja baterije saj je na dvosmernem toku osnovno mogoče polniti z največ 7,2 kW moči, ostali dve pa z 11 kW. Hitro polnjenje pa po lestvici različic poteka v vrstnem redu 50, 100 in 125 kW, a je treba ponekod za večjo zmogljivost doplačati.

Jasno, tako kot družina ID in sorodnik iz Audijevih logov (Q4 e-tron), je tudi enyaq iV izdatno založen (serijsko ali za doplačilo) z najsodobnejšimi varnostnimi pripomočki ali pa tistimi, ki so namenjeni udobju. Med vrhunci je aplikacija Škoda connect, ki omogoča programiranje režima polnjenja baterije (čas, stopnjo napolnjenosti) in druge funkcije, prav tako zanimiv pa bo v kratkem predstavljen sistem za samodejno oziroma priučeno parkiranje vozila na poznanem terenu (iz prvega parkiranja se vozilu nauči in v prihodnje to obvlada samo).

Ob začetku prodaje sta na voljo le zmogljivejši različici 60 in 80, ki staneta 39.793 in 46.252 evrov, medtem ko bo ob prihodu proti koncu leta izvedba 50 na voljo za okoli 36 tisočakov.

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.