Škoda enyaq iV
Bo med Slovenci in Škodinim električarjem preskočila iskra?
Kot pravijo pri Škodi, morda res niso prvi, a vselej ponudijo vsebino, ki je zagotavlja uspešnico. Če gre verjeti preteklim zgodbam o uspehu, bodo kupce prepričali tudi s svojim prvim električnim športnim terencem, ki pri nas stane nekaj manj kot 40 tisočakov.
Sreda, 19. maj 2021
Škoda je v svoji spoštovanja vredni zgodovini z elektriko eksperimentirala že več kot stoletje nazaj, prvi pravi serijski avtomobil z električnim pogonom pa je bil model citigo iV. Mali mestni avtomobilček je bil dvojček volkswagna up!, zato ni presenetljivo, da je tudi njihov prvi električni športni terenec prav tako tesno v sorodu s VW-jem. Škoda enyaq iV je češka interpretacija volkswagna ID.4, a je, predvsem slogovno, popolnoma samosvoj avtomobil.
Oblikovno navdušuje s stilsko oblikovano zunanjostjo, pri kateri velja omeniti posebno osvetljeno masko crystal face s kar 130 led diodami. Vetrobransko steklo je zelo položno, streha pa se v enotni liniji spušča proti zadku, za impozantnost pa poskrbi nabor platišč s premeri od 18 do 21 palcev.
V dolžino meri 4,65 meta, širok je 1,88 metra ter seže 1,62 metra v višino. Je le pet centimetrov krajši in sedem nižji od kodiaqa, z 2,77 metra dolgo medosno razdaljo pa je primerljivo prostoren. Prtljažnik v osnovni postavitvi meri družinam prijaznih 585 litrov.
Armaturna plošča je oblikovana v slogu drugih novejših hišnih modelov in skoraj v celoti digitalizirana. Poleg osrednjega zaslona, ki lahko meri 25,4 ali 33 centimetrov, je tu še digitalna instrumentna plošča. Vseeno pa ne daje pretirano futurističnega vtisa (kot denimo ID.3 in ID.4), ampak sta ergonomija in počutje precej blizu tistemu v novi octavii.
Vstopni model z oznako 50 poganja elektromotor s 109 kilovati (148 KM) in ima baterijo s kapaciteto 55 kWh (neto 52 kWh), ki je dovolj za 340 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP. Stopnico višje je različica 60 z močjo 132 kW (180 KM) ter baterijo z bruto kapaciteto 62 kWh (neto 58 kWh), kar je dovolj za 390 kilometrov dosega. Vrh trenutne ponudbe pa predstavlja izvedbo 80 s 150 kilovati (204 KM) in baterijo s kapaciteto 82 kilovatnih ur (76,6 neto) za 510 kilometrov dosega. Odvisno od različice se gibljejo tudi zmogljivosti polnjenja baterije saj je na dvosmernem toku osnovno mogoče polniti z največ 7,2 kW moči, ostali dve pa z 11 kW. Hitro polnjenje pa po lestvici različic poteka v vrstnem redu 50, 100 in 125 kW, a je treba ponekod za večjo zmogljivost doplačati.
Jasno, tako kot družina ID in sorodnik iz Audijevih logov (Q4 e-tron), je tudi enyaq iV izdatno založen (serijsko ali za doplačilo) z najsodobnejšimi varnostnimi pripomočki ali pa tistimi, ki so namenjeni udobju. Med vrhunci je aplikacija Škoda connect, ki omogoča programiranje režima polnjenja baterije (čas, stopnjo napolnjenosti) in druge funkcije, prav tako zanimiv pa bo v kratkem predstavljen sistem za samodejno oziroma priučeno parkiranje vozila na poznanem terenu (iz prvega parkiranja se vozilu nauči in v prihodnje to obvlada samo).
Ob začetku prodaje sta na voljo le zmogljivejši različici 60 in 80, ki staneta 39.793 in 46.252 evrov, medtem ko bo ob prihodu proti koncu leta izvedba 50 na voljo za okoli 36 tisočakov.