Avto.info

Priklopljen na prihodnost

TEST IN OCENA: Škoda superb combi 1.4 TSI iV style

  • Priključnohibridni karavanski superb ponuja sistemsko moč 160 kW (218 KM)
  • Eno polnjenje 13-kWh baterijskega sklopa realno zadošča za 30 do 40 kilometrov vožnje na elektriko
  • Električna nadgradnja je terjala prostor predvsem v prtljažniku, ki je kar 150 litrov manjši
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Torek, 27. julij 2021

Tako kot večina avtomobilskih proizvajalcev tudi Škoda v električno dobo mobilnosti vstopa na različne načine. Imajo popolnoma električne modele, klasične bencinske in dizelske avtomobile, pa tudi vmesne člene – priključne hibride. Ti veljajo za kompromis, ki prinaša prednosti obeh svetov, veliki karavan superb pa vsestransko uporabnost dvigne na popolnoma drugo raven.

Test prenovljenega superba smo objavili v eni od prejšnjih številk (AF249), zato se bomo tokrat najbolj posvetili specifiki te pogonske alternative. Takrat smo testirali turbodizelsko izvedbo s primerljivimi 190 »konji« moči, enako opremo style in celo skorajda identično končno ceno.

Priključnohibridni sklop izvedbe iV sestavljata 1,4-litrski bencinski in električni motor, ki vsak zase zmoreta 115 in 85 kW (156 in 115 KM), skupaj torej sistem ponuja največjo moč 160 kilovatov (218 KM). Identičen poganja bratranca volkswagna passata z oznako GTE. Z baterijo kapacitete 13 kWh ponuja možnost zunanjega polnjenja (pokrovček za vtič je spretno skrit v masko), ki lahko poteka z največjo močjo 3,6 kW. To je vse prej kot bliskovito hitro, saj baterije prej kot v treh urah in pol ni mogoče napolniti. Tekmeci namreč ponujajo tudi polnjenje z močjo 7 kW. Kakor koli, ko je enkrat polna, baterija ponuja možnost kakih 40 kilometrov vožnje na elektriko, v zimskem času pa še kakih deset manj. Popolnoma električen način omogoča vožnjo do 140 km/h in do popolne izpraznitve baterije, nato avtomobil deluje kot hibrid, z rekuperacijo energije pri zaviranju in občasnimi kratkimi neslišnimi vložki z ugasnjenim bencinskim motorjem.

Med vožnjo se dodatni (baterijski) tovor občuti tako pri vodljivosti kot suverenosti požiranja cestnih neravnin.


Druga pesem je športni način, ko sta glavna cilja čim večja moč in zmogljivosti. Takrat do stotice pospeši v 7,8 sekunde in doseže največjo hitrost 224 km/h (tri desetinke hitreje in en kilometer na uro več kot prej omenjeni dizel). Menjalnik dela bliskovito hitro, saj je dvosklopčni DSG s šestimi stopnjami prenosa. V vsakem primeru menjalnik v D pomeni, da ob popuščeni stopalki plina avtomobil »jadra« (brez rekuperacije), v B pa je rekuperacija energije zelo intenzivna in ustvarja močan pojemek. Glede na povprečno porabo goriva, ki je na testu v hibridnem načinu (brez zunanjega polnjenja baterije) znašala 6,4 litra, je takšen superb zanimiva alternativa dizlu. Če ne drugega, je zagotovo bolj družbeno in politično sprejemljiva.

Pri izbiri je vseeno treba upoštevati še nekatere druge »žrtve« izbire priključnega hibrida. Kar se potniškega dela tiče, teh ni. Prostora za noge, glave in vse ostalo je zares ogromno, ergonomija, multimedija in funkcionalnost so na zares visoki ravni. Potem so tu še digitalna instrumentna plošča, velik osrednji zaslon na dotik, povezljivost s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto, kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, aktivna pomoč pri parkiranju in še bi lahko naštevali. Kjer pa bo morda kdo razočaran, a pri tako velikem avtomobilu ne bi smel biti, je prtljažni prostor. Ta namreč namesto orjaških 660 litrov sprejme kar 150 litrov manj prtljage. Z osnovnih 510 se ob podrtih sedežih spremeni v prav tako nekoliko manjših 1.800 litrov. Tistih 150 litrov je požrla baterija, ki na srečo ni »požrla« prevelikega dela posode za goriva. Ta je s 50 litri še vedno dovolj velika (pri običajnem meri 66 litrov).

Na koncu še o voznih lastnostih, za katere je že znano, da pri tovrstnih vozilih niso tako suverene kot sicer (to dokazujejo na znamenitem losovem testu). Dodatni, razmeroma strnjeni kilogrami se avtomobilu brez dvoma poznajo. Nekoliko manj suveren je avtomobil pri hitrejših manevrih, predvsem pa se breme baterij občuti pri vožnji čez neravnine, ko tresljaji vztrajno prodirajo v kabino. Superb combi iV je torej zelo specifičen tip avtomobila, za ljudi s temu primernimi potrebami. Vprašanje je le, ali sodite v skupino ljudi, ki želijo biti tudi z avtomobilom vsaj deloma zazrti v prihodnost.
 

Škoda superb combi 1.4 TSI iV style
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.395 ccm, 115 kW (156 KM) pri 5.000–6.000/min, 250 Nm pri 1.550–3.500/min; Motor (električni): sinhronski, 85 kW (116 KM) pri 2.500/min, 330 Nm; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.862 x 1.864 x 1.477 mm; Medos. razdalja: 2.841 mm; Pnevmatike: 235/45 R18; Masa/nosilnost: 1.752/539 kg; Prtljažnik: 510–1.800 l.
  Največja hitrost:  224 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,8 s; Poraba goriva (WLTP): 1,5 l/100 km + elektrika 17 kWh/100 km; Povprečje na testu: 6,4 l/100 km; Izpust CO2: 34 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.5 TSI ambition): 26.364 €, testno vozilo: 41.134 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
prostornost kabine, udobje in oprema, pogonski sklop prostor v prtljažniku, vozne lastnosti brez napak

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.