Varnost v prometu
Španija z drastično omejitvijo hitrosti: na večini mestnih ulic odslej le 30 km/h
Vlada želi zmanjšati število smrtnih žrtev iz ranljive skupine udeležencev v prometu (pešči, kolesarji), ki so udeleženi v prometni nesreči. Vsak četrti od petih udeležencev v španskih mestih nesreče ne preživi.
Četrtek, 13. maj 2021
Španija je uvedla novo najvišjo dovoljeno hitrost na urbanih cestah, ki po novem znaša 30 kilometrov na uro in velja za enopasovnice. Po oceni Generalnega direktorata za promet bo novi ukrep veljal za med 60 % in 70 % cest, čeprav se bo ta odstotek, seveda, razlikoval od mesta do mesta. Toda to še ni vse. Hitrost vožnje na tistih ulicah, kjer pločnik ni dvignjen in je na isti višini kot vozišče, bo dodatno omejena na 20 kilometrov na uro, medtem ko bo hitrost na dvo- ali večpasovnicah omejena na 50 kilometrov na uro.
V letu 2019 je namreč v Španiji odstotek smrtnih žrtev med ranljivo skupino udeležencev v prometu (pešči, kolesarji) prvič presegel odstotek ljudi, ki so življenje izgubili v vozilih. Statistika nadalje kaže, da vsak četrti od petih umrlih v prometni nesreči v španskih mestih spada v ranljivo skupino, ta odstotek pa narašča. Čeprav španske avtoceste na splošno še naprej beležijo veliko smrtnih žrtev v nesrečah (sedem od desetih), je vodja Generalnega direktorata za promet, Pere Navarro, dejal: "Bolj kot na varnost na avtocestah se bomo morali osredotočiti na varnost v urbanih središčih."
Pri tem je poudaril, da so novi ukrepi na cestah namenjeni zmanjšavanju števila smrtnih žrtev. V devetih od desetih nesreč, pri katerih je hitrost vozila več kot 50 km/h, žrtev izgubi življenje. Če je hitrost 30 km/h, se to zgodi le vsaki deseti žrtvi. Še več, zavorna pot pri hitrosti 30 km/h je za polovico manjša kot pri hitrosti 50 km/h.