Avto.info

Nadobudni posvojenec

TEST IN OCENA: Suzuki across 2.5 L priključni hibrid AWD

  • Across je zmogljiv priključni hibrid na osnovi toyote RAV4
  • Sistem zmore 225 kilovatov (306 KM) in realno omogoča 55 km dosega na elektriko
  • Z edinim paketom opreme, ki je na voljo, ne pusti neizpolnjenih želja in stane dobrih 51 tisočakov
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 18. december 2021

Ena večjih skrbi avtomobilskih proizvajalcev v zadnjem času so izpusti oziroma vedno bolj strogi predpisi evropskih oblastnikov, za katere se zdi, da niso vedno v stiku z realnostjo. A predpisov se je treba držati, sicer sledijo velike kazni. Rešitev za zmanjševanje povprečne ravni izpustov ogljikovega dioksida je elektrifikacija, ki zahteva drag razvoj in zlasti za manjše, nekoliko bolj usmerjene proizvajalce predstavlja velik zalogaj. Pri Suzukiju so se zato poleg uvedbe blagih hibridov pri svojih izvirnih modelih odločili za posvojitev dveh Toyotinih hibridnih modelov. Eden od teh je športni terenec across, ki je v bistvu v Suzukijevem slogu naličeni priključnohibridni RAV4. 

Njegov pogonski sklop sestavljajo 2,5-litrski bencinski štirivaljnik z Atkinsonovim ciklom in dva elektromotorja (eden na vsaki osi), ki skupaj ponujajo spoštovanja vrednih 225 kilovatov (306 KM) moči in z baterijo s kapaciteto 18,1 kilovatne ure obljubljajo kar 75 kilometrov dosega na elektriko. Z zmogljivo bencinsko-električno kombinacijo je to zelo hiter avtomobil. Do stotice potrebuje okroglih šest sekund, medtem ko je končna hitrost omejena na 180 kilometrov na uro. Ko od njega zahtevamo največ, menjalnik CVT požene bencinski motor v visoke vrtljaje. Toda moči in navora je toliko, da ni treba prav dolgo vztrajati na desni stopalki, takoj ko malce dvignemo nogo z nje, across skoraj popolnoma utihne. V samodejnem načinu (auto) elektronika skrbi, da avtomobil čim dlje križari brez pomoči bencinskega motorja, preklopi med električnim in kombiniranim delovanjem pa so skoraj neopazni. Poleg samodejnega sta tu še popolnoma električni način, ki je na voljo do hitrosti 135 kilometrov na uro, in način za ohranjanje napolnjenosti baterije za kasnejšo uporabo. Na testu smo na elektriko v povprečju prevozili približno 55 kilometrov, kar je več kot s katerim koli priključnim hibridom, ki smo jih preizkusili do zdaj. Po meritvenem ciklu WLTP znaša poraba bencina le en liter na 100 kilometrov, pri čemer vemo, da je to zelo odvisno od načina uporabe. Na testu je povprečna poraba znašala 6,8 litra, kar je za avtomobil z več kot 300 »konji« odličen rezultat.

Do stotice potrebuje pičlih šest sekund, obenem se ne ustraši snega in blata.


Z vrtljivim gumbom na sredinski konzoli je ob normalnem mogoče izbrati še načina eco in sport, ki z vplivanjem na odzivnost plina, menjalnika in volanskega mehanizma omogočata bolj umirjeno in varčno oziroma bolj živahno in dinamično vožnjo. Toda od acrossa, čeprav je hiter, ne smete pričakovati športnosti, saj zaradi mase, ki za nekaj kilogramov presega dve toni, ne mara hitrih menjav smeri in ni ravno rojeni slalomist. Ob naštetih je na voljo še četrti vozni način, imenovan trail, za terensko vožnjo oziroma vožnjo po zahtevnejših podlagah. Pri tem načinu se po potrebi aktivira elektromotor na zadnji osi, ki zagotovi štirikolesni pogon, pri čemer elektronika usklajuje delovanje pogonskega sklopa tako, da simulira delovanje samozapornega diferenciala. Sistem sicer ni namenjen zahtevnim terenskim podvigom, a je na testu suvereno opravil z zasneženo in spolzko podlago.

Kabina je z izjemo logotipov in nekaj malenkosti enaka kot pri toyoti RAV4. Armaturna plošča z nekaj zanimivimi elementi, kot sta veliki, v gumo odeti stikali za upravljanje klimatske naprave, je ergonomsko dobro zasnovana. Nekoliko zastarelo deluje le oglat zaslon multimedijske naprave. To velja tako za njegov videz, ki malce spominja na stare televizorje, kot za njegove zmogljivosti, saj bi pričakovali boljšo resolucijo in sodobnejšo grafiko vmesnika.

Sprednja sedeža sta udobna in ponujata dobro oporo telesa, udobno se bodo namestili tudi potniki v drugi vrsti, kjer je dovolj prostora v vse smeri. Lepo obdelan prtljažnik v osnovni postavitvi ponuja 490 litrov prostora oziroma 90 litrov manj kot klasičnohibridni RAV4.

Polnjenje na gospodinjski vtičnici traja približno devet ur, s stensko polnilnico okoli pet.


Across je pri nas na voljo z enim bogato založenim paketom opreme, ki med drugim vključuje dvopodročno klimatsko napravo, multimedijsko napravo z navigacijo in devetimi zvočniki, električno nastavljiv voznikov sedež, ogrevane sedeže spredaj in zadaj, ogrevan volanski obroč, žaromete v tehniki LED in 19-palčna lahka platišča. Spoštovanja vreden je tudi spisek varnostnih pripomočkov, na katerem med drugim najdemo sistem za samodejno zaviranje v sili, sistem za preprečevanje zapuščanja voznega pasu, nadzor mrtvih kotov, prilagodljivi tempomat in kamero za vzvratno vožnjo.

Z naštetim je across zelo zmogljiv, udoben in vsestranski avtomobil, ki je lahko z dosledno uporabo njegove električne plati tudi zelo varčen. S ceno malce nad 51 tisočaki, seveda, ni za vsakogar, predvsem pa ni za tiste, ki ga ne bi mogli ali želeli redno polniti, saj le tako lahko doseže svoje poslanstvo zagotavljanja majhne porabe goriva in izpustov ob spoštovanja vrednih zmogljivostih.
 

Suzuki across 2.5 L priključni hibrid AWD
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 2.488 ccm, 135 kW (186 KM) pri 6.000/min, 227 Nm pri 3.200/min; Motor (električni spredaj): sinhronski, 134 kW (182 KM), 270 Nm; Motor (električni zadaj): sinhronski, 40 kW (54 KM), 121 Nm; Sistem: 225 kW (306 KM); Menjalnik: samodejni, brezstopenjski e-CVT; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.635 x 1.855 x 1.690 mm; Medos. razdalja: 2.690 mm; Pnevmatike: 235/55 R19; Masa/nosilnost: 2.015/495 kg; Prtljažnik: 490–1.604 l.
  Največja hitrost:  180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,0 s; Poraba goriva (WLTP): 1,0 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 22 g/km.
  Cena:  osnovni model (2.5 L priključni hibrid AWD): 51.100 €, testno vozilo: 51.100 €; Magyar Suzuki Zrt., podružnica v Sloveniji.
zmogljivosti, poraba goriva, oprema glasnost bencinskega motorja pri pospeševanju brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.