Adutov ne razkrije takoj
TEST IN OCENA: Suzuki vitara 1.4 boosterjeet hibrid AT allgrip elegance top
Suzuki vitara je eden redkih majhnih križancev s štirikolesnim pogonom. Kljub ne več ravno rosni mladosti je tudi na drugih področjih zelo soliden avtomobil.
Sreda, 8. december 2021
V poplavi majhnih križancev, ki med seboj tekmujejo s takšnimi in drugačnimi oblikovnimi posebnostmi ter barvnimi kombinacijami, je vitara videti kot kakšna siva miška. Precej škatlasta enostavna oblika ni nekaj, kar bi padlo v oči, ima pa zato v rokavu en zelo pomemben adut – je namreč eden izmed redkih v svojem razredu, ki je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom.
Ta omogoča izbiro med samodejnim in športnim režimom ter programom za vožnjo po snegu, kjer lahko do hitrosti 60 km/h vklopite elektronsko zaporo diferenciala, ki prepreči, da bi se pri izkopavanju iz blata, snega ali peska katero izmed koles zavrtelo v prazno. Zmogljiv pogon ob 185-milimetrski oddaljenosti od tal zagotavlja zelo dobre terenske zmogljivosti, tudi na cesti je vitara vseskozi zelo dobro uravnotežen avtomobil – udoben, a ne premehak, natančen in predvidljivega obnašanja pri
malce večjih vozniških apetitih ali pri morebitnem reševanju kritičnih situacij.
Tokrat smo preizkusili vrh vitarine ponudbe, vključno s samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom.
Prisilno polnjen 1,4-litrski bencinski stroj (edini v ponudbi) razvije 95 kW (129 KM), ob pomoči elektrike oziroma blagega 48-voltnega hibrida je prijetno prožen in zvezen pri podajanju moči, s šeststopenjsko avtomatiko in pogonom se zelo dobro ujame.
Glede porabe računajte na od sedem do osem litrov (vsaj toliko smo zabeležili na testu), kar ni ravno rekordno skromno, a tudi prav pretirano ne.
Skupaj z najbogatejšim paketom opreme elegance top, ki med drugim zajema pomično stekleno streho, navigacijo, sedeže v alkantari in usnju ter precej druge opreme in osnovne varnostne sisteme, takšna vitara kot najdražja na ceniku stane slabih 25 tisočakov. Pošteno.
Suzuki vitara 1.4 boosterjeet hibrid AT allgrip elegance top |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.373 ccm, 95 kW (129 KM) pri 5.500/min, 235 Nm pri 2.000–3.000/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.175 x 1.775 x 1.610 mm; Medos. razdalja: 2.500 mm; Pnevmatike: 215/55 R17; Masa/nosilnost: 1.345/510 kg; Prtljažnik: 375–1.210 l. |
Največja hitrost: 190 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,2 s; Poraba goriva (WLTP): 6,3 l/100 km; Povprečje na testu: 7,6 l/100 km; Izpust CO2: 141 g/km. |
Cena: osnovni model (vitara 1.4 boosterjet hibrid comfort): 17.975 €, testno vozilo: 24.870 €; Magyar Suzuki Zrt., podružnica v Sloveniji. |
štirikolesni pogon, motor | infotainment | brez napak |