Toyota GR supra
Po stezi z avtomobilom, narejenim na željo ljubiteljev
Po mnenju zanesenjakov je imela aktualna generacija toyote supre le eno napako. Ni imela kombinacije trilitrskega šestvaljnika in ročnega menjalnika, a to se je sedaj spremenilo. Mi smo bili med izbranci, ki so na dirkališču kot prvi sedli za njen volan.
Sreda, 8. junij 2022
Prav zanimivo je bilo doživeti dve popolnoma različni zgodbi športnih kupejev GR supra in GR86. Medtem ko je slednji narejen predvsem za zabavo pri izzivanju fizikalnih meja, je doseganje teh s supro izjemno adrenalinsko početje. Točka izgube oprijema je postavljena tako visoko, da reševanje zahteva precej več mojstrstva, a tudi toliko bolj nagradi. Veliko tega je znala supra že pred možnostjo izbire ročnega menjalnika. Zakaj je torej ta tako posebna?
V času izjemno hitrih in učinkovitih samodejnih menjalnikov se upravičeno vprašamo, zakaj bi sploh kdo želel ročni menjalnik. Odgovor je preprost, saj gre za edino kombinacijo, pri kateri ima voznik popoln nadzor nad avtomobilom. Občutek, ko stroj ukroti in iz njega iztisne maksimum, pa je neprecenljiv.
Ročni menjalnik je novost za izvedbo s trilitrskim šestvaljnikom, ki ponuja moč 250 kW (340 KM). Pri Toyoti pravijo, da gre za nov menjalnik, ki so ga sestavili iz že obstoječih, a močno prilagojenih komponent. Gre za t.i. inteligentni menjalnik, kar pomeni, da med prestavljanjem vozniku nekoliko pomaga z uravnavanjem ravno pravega navora za čim hitrejše in gladko prestavljanje navzgor in navzdol. Ne le pametna elektronika, temveč tudi fizika močno pripomore k hitrosti prestavljanja, zato so inženirji iskali način za večjo inercijo ob premiku ročice. V ta namen so v vrh ročice dodali 200 gramov mase, kar je v resnici edini del vozila, ki je na račun predelave težji. Ročni menjalnik ima sicer veliko prednost v manjši masi (21,8 kilograma skupaj s prihrankom zaradi novih 19-palčnih platišč). Pri posebni različici »lightwight« so dodatne prihranke pri masi zagotovili z lažjimi sedeži in avdio sistemom. Vsega skupaj je tako najlažja izvedba supre shujšala za dobrih 38 kilogramov.
Ne le pod motornim pokrovom, ampak tudi v kabini je bilo treba zavihati rokave in predelati sredinsko konzolo. Položaj ročice samodejnega menjalnika namreč ni bil primeren tudi za ročnega, ki zahteva več manevrskega prostora. Težava je bila predvsem v premajhni razdalji med ročico in gumbi za upravljanje klimatske naprave.
Kaj vse so mojstri oddelka Gazoo Racing naredili, da so na koncu dobili najbolj »vozniško« supro v zgodovini, boste lahko prebrali v naši tiskani izdaji, ko bomo izdali tudi vse o vtisih hitro odpeljanih krogov po dirkalni stezi.