Vreden evropskih kupcev
TEST IN OCENA: Toyota camry hibrid premium
- Globalna prodajna uspešnica je končno našla pravi recept za najzahtevnejši avtomobilski trg
- Z najvišjo stopnjo napredne opreme založena limuzina stane manj kot 39 tisočakov
- Hibridni pogon s skupno močjo 160 kW (218 KM) se je na testu izkazal z izjemno učinkovitostjo
Sobota, 6. junij 2020
Do nedavnega ni bilo nič nenavadno, da povprečni Evropejec, ki sicer nekaj malega ve o avtomobilih, ni vedel, da obstaja toyota camry. Če pa je ime že prepoznal, je zinil kakšno v tem stilu: »A to je tisti ameriški?« In v resnici se niti ne bi motil, saj je prav tam že nekaj desetletij izjemno uspešen z več kot 300.000 prodanimi primerki na leto. A evropski okus se od drugih razlikuje, zato camry ni bil za nas. S predstavitvijo osme generacije se je vse skupaj spremenilo. Dovolj, da prepriča najbolj izbirčni trg?
Atraktivna sodobna oblika s potezami, ki so značilne za »evropske« modele, je zagotovo dober začetek. In čeprav drži, da klasične limuzine vse bolj izgubljajo priljubljenost pri fizičnih kupcih, je pri podjetjih zanimanje še vedno precejšnje. Ravno tu so pri Toyoti našli zanimivo kombinacijo, in sicer s svojim večkrat dokazanim hibridnim pogonom. V tem primeru gre za kombinacijo 2,5-litrskega bencinskega štirivaljnika in elektromotorja z brezstopenjskim menjalnikom CVT. Bencinar z
Atkinsonovim ciklom je bil na novo razvit in se med drugim pohvali s kar 41-odstotno termalno učinkovitostjo. Ima največjo moč 131 kilovatov (178 KM), medtem ko elektromotor zmore 88 (120 KM). Sistem tako skupaj ponuja 160 kilovatov (218 KM). Pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro traja 8,3 sekunde, kar ni bliskovito, a niti počasno. Avtomobil se z mesta lepo zgane, tudi pospeševanje pri večjih hitrostih je vselej zvezno in suvereno. Tudi tokrat nas brezstopenjski menjalnik ni ravno navdušil,
a moramo priznati, da se ležernemu limuzinskemu slogu camryja lepo poda. Ob priganjanju motor še vedno nenaravno tuli, a ob dobri zvočni izolaciji to pri tem avtomobilu ni tako moteče kot pri manjših modelih. Za majhno nevšečnost se oddolži z izjemno vrlino, ki je velikokrat še dizli ne pokažejo. Ob nič kaj prizanesljivi vožnji je namreč povprečno za 100 kilometrov vožnje zahteval le 6,7 litra bencina.
Glede na vso vgrajeno tehniko je camry prav gotovo »best buy« svojega razreda.
Lepo uglašeno podvozje in zmogljiv ter varčen pogonski sklop so prave lastnosti dobrih potovalnih limuzin, kaj pa notranjost? Pri prostornosti je camry prav gotovo nadpovprečen avtomobil, saj ponuja razkošje tako na sprednjih kot zadnjih sedežih, na katerih brez težav sedijo tudi košarkarski centri. Za udobje zadaj je v sklopu najvišje stopnje opreme premium poskrbljeno za možnost nastavitve klimatske naprave in celo izbire glasbe, ki se predvaja na avdio sistemu. Ta je vrhunski, izdelalo ga
je priznano podjetje JBL. Druga vgrajena tehnika je na visoki ravni in je več ali manj enaka tisti, ki jo lahko najdemo v modelu rav4. To pomeni, da je po raznolikosti funkcij bogata, a uporabniško ni na ravni najboljših v industriji. Je pa zato zelo dobro založen z napredno varnostno opremo in drugimi pomagali za vožnjo, ki so del skupka pod imenom safety sense. Med drugim so pri vseh izvedbah serijski radarski tempomat, opozarjanje ob nenamerni menjavi voznega pasu, prepoznavanje prometnih
znakov in samodejno uravnavanje dolžine svetlobnega snopa žarometov. To je toliko bolj pomembno zaradi zadnjega, a ključnega podatka – cene. Zelo solidno založen osnovni model stane 32.400 evrov, testni, ki sodi v sam vrh ponudbe, pa še vedno ni presegel meje 40 tisočakov.
Toyota camry hibrid premium |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 2487 ccm, 131 kW (178 KM) pri 5500/min, 221 Nm pri 3600/min; Motor (električni): sinhronski, s stalnim magnetom, 88 kW (120 KM), 202 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4885 x 1840 x 1445 mm; Medos. razdalja: 2825 mm; Pnevmatike: 225/60 R18; Masa/nosilnost: 1735/450 kg; Prtljažnik: 500 l. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,3 s; Poraba goriva (EU): 4,4 l/100 km; Povprečje na testu: 6,7 l/100 km; Izpust CO2: 101 g/km. |
Cena: osnovni model (2.5 HSD style): 32.400 €, testno vozilo: 39.450 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
pogonski sklop, prostornost, poraba, cena | brezstopenjski menjalnik, logika infotainmenta | brez napak |