Ameriške sanje
TEST IN OCENA: Toyota highlander 2.5 VVT-i HSD premium
- Skoraj pet metrov dolg in dva metra širok SUV brez težav sprejme sedem potnikov
- S hibridnim pogonskim sklopom zmore 248 »konjev« in porabi manj kot 8 l na 100 km
- Je izjemno udoben potovalnik, ki z najbogatejšo opremo za razumno ceno ne pusti neizpolnjenih želja
Sobota, 15. januar 2022
V dolžino meri le štiri centimetre manj kot pet metrov. Širok je 1,93 metra in seže 1,76 metra v višino. To je torej zelo velik športni terenec, takšen, kot jih imajo radi čez lužo. Tam highlanderja poznajo že dobrih 20 let in tam nastaja tudi model najnovejše generacije, ki je tokrat prvič na voljo na stari celini.
Gre za prostorsko najbolj radodarno toyoto, ki je serijsko opremljena s sedmimi sedeži. Potniki v prvi in drugi vrsti so deležni razkošja prostora v vse smeri, medtem ko v tretji, kjer najdemo dva zložljiva sedeža, ne gre brez kompromisov. Hvalimo vzdolžni pomik sedežev v drugi vrsti (do 18 centimetrov), kar zagotavlja dovolj prostora za noge tistih čisto zadaj. Toda zaradi visokega poda se odrasli tu ne bodo mogli res udobno namestiti, medtem ko otroci ne bodo imeli težav. Prtljažnik lahko,
glede na postavitev sedežev, meri od 268 do 1.909 litrov, pri čemer je v osnovni, petsedežni postavitvi za prtljago namenjenih pohvalnih 658 litrov prostora.
Štirikolesni pogon AWD-i je enak kot pri modelu RAV4, kar pomeni, da zadnji kolesi poganja elektrika.
Tudi armaturna plošča je zasnovana v ameriškem slogu. Je široka in pregledna, poleg zaslona na dotik, ki pri najbogatejšem paketu opreme meri kar 31,2 centimetra (12,3 palca), so tu še veliki klasični gumbi, zaradi katerih je upravljanje res preprosto. Enako velja za instrumentno ploščo, ki združuje klasične analogne merilnike in velik barvni zaslon, na katerem je med drugim mogoče spremljati delovanje hibridnega sklopa s statistikami vred. V udobnih foteljastih sedežih se sedi zelo visoko,
kar zagotavlja odličen pregled nad okolico, zaradi zajetnih mer avtomobila pa je zelo dobrodošel tudi sistem kamer s 360-stopinjskim pogledom okoli vozila.
Highlander tako že s svojim stasom kaže, da ni ravno dinamično naravnan stroj, kar kmalu potrdi v vožnji. Poganja ga zmogljiv hibridni sklop, ki ga sestavljajo 2,5-litrski bencinski štirivaljnik z Atkinsonovim ciklom in dva elektromotorja. Bencinar sam razvije 140 kilovatov (190 KM), elektromotor na sprednji osi zmore 134 kilovatov (182 KM), tisti na zadnji pa 40 (55 KM). Skupna moč sistema znaša 182 kilovatov (248 KM), kar je načeloma več kot dovolj. Toda bencinsko-električna kombinacija ima
opravka z dobrima dvema tonama mase. Pospešek do stotice tako traja nič kaj razburljivih, a še vedno solidnih 8,3 sekunde. Ob odločnem pritisku na plin brezstopenjski samodejni menjalnik, kot smo že vajeni, požene bencinski motor v visoke vrtljaje. Pospeševanja »na vse ali nič« tako potekajo ob kar glasni spremljavi štirih valjev. Zato je vožnja veliko bolj prijetna ob lažji desni nogi. Takrat je tudi delovanje hibridnega sklopa najbolj učinkovito in omogoča doseganje ugodne porabe goriva. Na
regionalnih cestah znaša manj kot šest, ob avtocestnih hitrostih pa približno osem litrov na 100 kilometrov, medtem ko je naše testno povprečje znašalo 7,9 litra. Sicer pa je ravno avtocesta »teren«, na katerem se ta orjak resnično izkaže. Ob zanesljivem delovanju radarskega tempomata in sistema za vzdrževanje vozila znotraj voznega pasu ter zaradi mehkega vzmetenja in dobre zatesnjenosti kabine z akustičnimi stekli smo bili po skoraj 600 kilometrov dolgi poti precej manj utrujeni kot po
podobnih podvigih z malce manjšimi avtomobili. Ob tem se tudi med ovinki dovolj dobro znajde, čeprav ne mara hitrih sprememb smeri. Volan je natančen in razmeroma lahek. To se nekoliko spremeni v športnem voznem načinu sport, ki je na voljo ob osrednjem normal in varčnem eco. Poleg tega sta tu še način EV, ki stremi k vožnji brez izpustov, in trail za vožnjo po zahtevnejših podlagah.
Že res, da so njegove mere konkretno ameriške, a glede gospodarnosti se lahko kosa z najboljšimi evropskimi dizli.
Ob naštetem highlander ponuja zelo bogato opremo, ki ob izbiri paketa premium z vrha ponudba ne pusti neizpolnjenih želja. Poleg popolnega skupka varnostnih pripomočkov namreč med drugim prinaša panoramsko strešno okno, oblazinjenje iz perforiranega usnja, ogrevanje in hlajenje sprednjih ter ogrevanje zunanjih sedežev v drugi vrsti, projekcijski zaslon, vzvratno ogledalo z možnostjo prikaza slike širokokotne vzvratne kamere in električno pomična prtljažna vrata, ki jih je mogoče sprožiti z
gibom noge pod zadnjim odbijačem.
Za vse to je treba odšteti 61.500 evrov, poleg kovinske ali biserne barve je za doplačilo mogoče izbrati le še vlečno kljuko in stranski bočni stopnici. Za to ceno boste dobili izjemno prostoren, udoben in gospodaren športni terenec, ki ponuja sedem sedežev in dobesedno melje kilometre. In če se vam dobrih 62 tisočakov zanj zdi veliko, naj vas pomirimo (ali razburimo) z dejstvom, da sta bogato opremljena hibridna hyundai santa fe in kia sorento s sedmimi sedeži le malce cenejša, a tudi skoraj
20 centimetrov krajša, primerljivo veliki premijski modeli pa precej dražji.
Toyota highlander 2.5 VVT-i HSD premium |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 7 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 2.488 ccm, 140 kW (190 KM) pri 6.000/min, 239 Nm pri 4.300/min; Motor (električni spredaj): sinhronski, 134 kW (182 KM), 270 Nm; Motor (električni zadaj): sinhronski, 40 kW (55 KM), 121 Nm; Sistem: 182 kW (248 KM); Menjalnik: samodejni, brezstopenjski e-CVT; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4.966 x 1.930 x 1.755 mm; Medos. razdalja: 2.850 mm; Pnevmatike: 235/55 R20; Masa/nosilnost: 2.015/705 kg; Prtljažnik: 268–658–1.909 l. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,3 s; Poraba goriva (WLTP): 7,3 l/100 km; Povprečje na testu: 7,9 l/100 km; Izpust CO2: 158 g/km. |
Cena: osnovni model (2.5 VVT-i HSD elegant): 61.500 €, testno vozilo: 62.300 €; Toyota Adria, d. o. o., Ljubljana. |
prostornost, udobje, poraba goriva, oprema | glasnost bencinskega motorja pri pospeševanju, položaj sedenja v tretji vrsti | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- hibrid
- highlander
- športni terenec
- test
- Toyota