Toyota supra
Za volanom novodobne japonske legende
Sedli smo za volan nove generacije japonske legende, pri kateri inženirji niso ničesar prepustili slučaju. Pri nas je s šestvaljnik strojem in 340 ”konji” na voljo od 72.900 evrov.
Petek, 15. november 2019
Začelo se je leta 2012 s skupnim projektom z BMW-jem. Kmalu je bila nared testna mula v podobi serije 3, ki so testirali na Nürburgringu in iz katere je izhajal razvoj novega BMW-ja Z4 in nove toyote super. Od tam naprej so nemški in japonski inženirji dela vsak zase in po besedaj Toyotinih mož sta nastala dva različna avtomobila.
Nova supra si tako z BMW-jevim roadsterjem deli nekaj sestavnih delov, predvsem v notranjosti, tisti, ki si bo oba avtomobila bolj pozorno ogledal, pa bo opazil tudi podobnosti v osnovni postavitvi armaturne plošče.
Supra je pravi športni avtomobil, pri katerem so poleg moči pomembna razmerja, tako merska kot glede razporeditve teže. In tu Japonci niso želeli sprejemati kompromisov. Zato so zasnovali kupe z dolgim nosom, kratko medosno razdaljo in širokima kolotekoma. Zelo pomembna je tudi razporeditev mase med sprednjo in zadnjo osjo, ki je tu v idealnem razmerju 50:50. Prav tako pomembna je tudi togost karoserije, ki se približuje tisti pri modelu LF-A, ki sodi v popolnoma drugi razred in je izdelan iz drugačnih materialov, obenem pa je kar dvakrat večja kot pri modelu GT-86. Omeniti velja še sistem nadzora vektorjev navora in aktivni športni diferencial.
Za pogon skrbi turbobencinski šestvaljnik z 250 kilovati (340 KM) moči in 500 Nm navora, ki je povezan z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. To omogoča pospešek do stotice v 4,3 sekunde in doseganje elektronsko omejene končne hitrosti 250 kilometrov na uro.
Z novo japonsko raketo smo odpeljali nekaj spoznavnih krogov na dirkališču na Grobniku, kaj vse ta avtomobil zmore in kako zelo zabaven je lahko, pa nam je s ”pometanjem” zavojev pokazal nekdanji reli voznik Andrej Jereb.
Supra je pri nas trenutno na voljo le s šestvaljnim strojem v kombinaciji z opremo sport ali sport premium, ki prinaša malce več razkošja. Za prvo je treba odšteti 72.900 za drugo pa 76.100 evrov. V Slovenijo je prispel tudi en primerek iz na 300 avtomobilov omejene začetne serije edition, ki stane 80.100 evrov. Od začetka prihodnjega leta bo na izbiro tudi različica z dvolitrskim turbobencinarjem s 190 kilovati (258 KM).
Podrobneje o tem pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 245).
Oznake:
- kupe
- šestvaljnik
- supra
- Toyota