Aktualno
V tem 25-milijonskem mestu v enem mesecu niso prodali niti enega avtomobila!
V senci vojne v Ukrajini se v Šanghaju odvija represivna epidemiološka politika, ki hromi tamkajšnje gospodarstvo in povzroča težave v dobavnih verigah.
Sreda, 18. maj 2022
Največje metropolitansko območje na Kitajskem, kjer živi približno 25 milijonov prebivalcev, je že sedem tednov pod strogim lockdownom. Oblasti so ljudem naročile, naj ostanejo doma, in ukazale zaprtje številnih podjetij, vse to v skladu s strategijo ničelne tolerance do okužb s koronavirusom. Čeprav so v začetku tega tedna napovedali, da bo na nekaterih območjih dovoljena "nizka raven dejavnosti", so številni prebivalci za CNN povedali, da še vedno ne smejo zapustiti svojih stanovanjskih kompleksov.
Zaprtje je znova močno vplivalo na avtomobilski trg, saj so praktično vsi trgovci zaprli svoja vrata, prodaja novih vozil pa v mesecu aprilu sploh ni bila zabeležena, je sporočilo Šanghajsko združenje za prodajo avtomobilov. Na splošno je prodaja avtomobilov na Kitajskem aprila upadla za 46 % v primerjavi z letošnjim marcem; prodanih je bilo 1,2 milijona vozil, kar je najslabša aprilska prodaja v zadnjem desetletju, je prejšnji teden sporočilo Združenje kitajske avtomobilske industrije.
Šanghaj je zelo pomemben za kitajsko avtomobilsko industrijo, saj se uvršča na vrh lestvice prodaje avtomobilov – lani je bilo v Šanghaju prodanih približno 736.700 novih vozil, kar je največ med kitajskimi mesti, še navaja CNN. Je tudi glavno proizvodno središče, kjer so številne tovarne avtomobilov (med njimi Teslina in Volkswagnova) ter dobaviteljev delov (Bosch in ZF Group).
Zaprtja v kitajskih mestih tako še vedno povzročajo velike motnje v dobavnih verigah in občutno nižjo potrošniško porabo drugega največjega gospodarstva svetu. Toyota je, denimo, prejšnji teden sporočila, da je ustavila 14 proizvodnih linij v osmih tovarnah na Japonskem zaradi pomanjkanja delov iz Šanghaja. Teslina prodaja se je aprila na celotnem kitajskem trgu zmanjšala za kar 98 odstotkov v primerjavi z marcem, kažejo podatki Združenja kitajske avtomobilske industrije. Tudi njihova proizvodnja v tovarni v Šanghaju je padla za 81 odstotkov.