Volkswagen ID.4
Avanturistični ID že na slovenskih cestah
Po kratkem obdobju predprodaje je sedaj v salone tudi pri nas zapeljal ID.4, drugi izključno električni Volkswagnov model nove dobe. Po kombilimuzinskem ID.3 je na vrsti 4,6 metra dolg križanec, ki pri nas stane vsaj 38.866 evrov.
Petek, 9. april 2021
Križanec ID.4 je nadaljevanje Volkswagnove zgodbe električnega prebujenja in je pod kožo v marsičem enak ID.3, navzven pa precej drugačen. Prva razlika je večja oddaljenost od tal (21 centimetrov), pa tudi v vseh pogledih večje zunanje dimenzije. Z dolžino 4,6 metra se uvršča med obe verziji tiguana, kljub temu pa zaradi zahtev pogonskega sklopa (beri velikosti baterije) ponuja nekoliko manjši prtljažnik s 543 litri prostora. Druga zgodba je prostorna kabina, kjer posebej navduši nadpovprečna prostornost zadnje klopi.
Jasno, tako kot ID.3, je tudi tu prevladala popolna digitalizacija, s središčem večine funkcij na velikem osrednjem zaslonu na dotik (25,4 ali 30,5 centimetra). Manjši, a dobro pregleden in bogato založen z informacijami je pred voznikom.
Električni pogonski sklop ima vselej konfiguracijo z enim motorjem in močjo med 109 in 150 kilovati. Šibkejšim je namenjen manjši baterijski sklop z 52 neto kilovatnimi urami, močnejšim pa 12 modulov s skupno kapaciteto 77 kWh. Meritve po protokolu WLTP obljubljajo doseg 340 ali 522 kilometrov. Tudi hitrost polnjenja je vezana na izvedbo, kjer manjši baterijski sklop pomeni 7,2 kW moč polnjenja pri izmeničnem toku in do 50 kW z enosmernim, pri čemer je možno za doplačilo zmogljivost nadgraditi na 100 kW. Večji sklop ima v osnovi 11 kW moč polnjenja pri dvosmernem in 125 kW pri enosmernem toku, kar pomeni, da lahko za dobrih 300 kilometrov vožnje zadošča že 30-minutni priklop na hitro polnilnico. Mi smo na kratko vožnjo zapeljali najzmogljivejšo različico, ki ponuja pospešek do stotice v 8,5 sekunde, a se nabiranje hitrsoti v praksi zdi bolj sunkovito. Vožnja je seveda neslišna, v primerjavi z ID.3 pa je nekoliko trša, kar je tudi sicer tipičen simptom sodobnih križancev z večjo oddaljenostjo od tal in velikimi kolesi.
V predprodaji so bili tudi najbolj neučakanim slovenskim kupcem namenjeni posebni primerki z oznakama 1st in 1st max, a je šlo za bogato opremljeni izvedbi z najzmogljivejšim pogonskim sklopom. Odslej pa so na voljo tudi cenovno dostopnejše izvedbe, med katerimi je ID.4 z oznako pure, 109 kW moči in 52 kWh baterijo lahko vaš za 38.866 evrov. Izvedba pro z večjo baterijo pa stane vsaj 43.380 evrov. Pri cenah ni upoštevana morebitna subvencija Eko sklada v višini 4.500 evrov.
Oznake:
- 2021
- cena
- električni
- EV
- ID.3
- ID.4
- performance
- pro
- Pure
- Volkswagen
- VW