Volkswagen arteon
Arteon z družinskimi ambicijami že pri nas
Volkswagen je v Sloveniji tudi uradno začel s prodajo prenovljenega arteona, ki bo kupce v največji meri prepričal s karavansko izvedbo shooting brake. Ta od limuzine stane približno tisočaka več.
Petek, 27. november 2020
Shooting brake je narejen na osnovi kupejevske limuzine, ki je po treh letih dočakala prvo prenovo. Spremembe niso velike, a poskrbijo za nekoliko bolj eleganten videz. Sprednja maska ima po novem čistejše linije, najbolj opazna novost pa je osvetljena letvica, ki povezuje sprednja žarometa. Rahlo so spremenjene reže za vstop zraka, zadnje luči in zadnji odbijač z novima izpušnima cevema ter z novim usmerjevalnikom zraka. Več je kromiranega okrasja, osvežitev pa zaokrožajo nove karoserijske barve in nova oblika platišč.
Še večja novost je prej omenjena karavanska različica shooting brake, ki z daljšo in višjo strešno linijo prinaša več prostora na zadnjih sedežih, pa tudi nekoliko večji prtljažnik. Ta ob zloženih zadnjih sedežih pogoltne do 1.632 litrov prtljage oziroma 75 litrov več kot običajna izvedba, v osnovi pa 565 litrov. Pomemben podatek je tudi dolžina nakladalnega dela (podrti sedeži), ki presega dva metra.
Pri Volkswagnu so poslušali komentarje kupcev in z nekaj posegi videz notranjosti nekoliko bolj oddaljili od »ljudske« passatove. Armaturna plošča ima drugačne zračne reže ter sredinsko konzolo z novim upravljanjem klimatske naprave. Našli so tudi prostor za brezžično polnjenje pametnih telefonov, k novi multimedijski napravi pa spada tudi povezljivost s sistemoma Android Auto in Apple CarPlay. Seveda je arteon, limuzinski ali karavanski, opremljen z najnaprednejšimi asistenčnimi sistemi, ki jih premore znamka.
Motorna paleta je deloma ostala enaka predhodni, torej ponuja dvolitrski bencinski TSI s 140 kW (190 KM) in dvolitrski turbodizel v dveh izvedbah. Osnovna ima 110 kW (150 KM), zmogljivejša pa 147 kW (200 KM). Vsi so serijsko opremljeni s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko, medtem ko je najzmogljivejši dizel možno naročiti tudi s štirikolesnim pogonom. Vseeno pa sta pri pogonih dve novosti, prva je priključnohibridna različica s 165 kW (218 KM) ter športno nastrojen arteon R, katerega dvolitrski stroj ponuja moč 235 kW (320 KM).
Najbolj zelen in najbolj strupen arteon pri nas še nista na voljo, ostali pa že čakajo na nove lastnike. Ti bodo morali za limuzinskega arteona z opremo elegance odšteti vsaj 35.512 evrov in za shooting brake približno tisočaka več. Dinamičnejši videz s paketom R-line stane še približno 700 evrov. Pri slovenskem zastopniku Porsche Slovenija računajo, da se bo največ izmed 230-250 načrtovanih kupcev v letu 2021 odločilo za atraktivnega novinca s karavanskim zadkom.