'Big deal'
TEST IN OCENA: Volkswagen golf 1.5 eTSI DSG style
- Oblikovni posegi so bili veliki, a dimenzijsko in po videzu ostaja zvest predhodnikom
- Ekstremna digitalizacija v notranjosti prinaša enega največjih pretresov v zgodovini modela
- Turbobencinar z blago električno podporo najbolj navduši z zmogljivostmi in zna biti zelo varčen
Sobota, 19. september 2020
Prav zanimivo je, kako vplivno vlogo ima golf v svetu avtomobilizma. Od prve generacije leta 1974 do danes, ko berete prvi test osmega golfa, je to vedno »big deal«! Gre za izjemno pomemben trenutek, ki ga nestrpno pričakuje celotna industrija. Čeprav ni moderen crossover ali pripadnik katerega drugega atraktivnega razreda, je namreč golf tisti, ki na neki način začrta pot drugim.
Če torej golf sprejme neko inovacijo, je ta dobila potrditev, ki ji odpira vsa vrata. A praviloma golf izbira previdno in vselej z nekaj rezerve, zato je toliko bolj presenetljivo, da so se v Wolfsburgu v osmo odločili za popolno revolucijo. Ob prvem pogledu nanj sicer to ni naša prva misel, saj je oblikovno avtomobil zelo podoben svojemu predhodniku. A zvestoba prepoznavni silhueti ne pomeni, da so oblikovalci med razvojem lahko odšli na podaljšano malico in pivo, ampak so morali še toliko
bolj zavihati rokave. Mora biti nezamenljiv golf, a popolnoma predelan, z najnižjim količnikom zračnega upora doslej. Na cesti stoji širše in nižje, v dolžino pa je s pribitkom dveh centimetrov in pol ostal malodane enak. Podrobnejši ogled vseeno izda ostrejše poteze vsakega kosa pločevine.
Golf je z varnim in tradicionalnim pristopom od nekdaj prepričeval kupce vseh starosti in okusov. Bodo ti prenesli digitalno revolucijo?
Zaradi poznane zgodbe zunanjosti je človek, ko se prvič usede vanj, lahko pošteno pretresen. Armaturna plošča namreč skorajda nima več klasičnih stikal, ampak za več ali manj vse skrbita dva velika barvna zaslona. Pred voznikom je velikan s premerom 26 centimetrov, ki skrbi za informiranje o vsem, od hitrosti do delovanja asistenčnih sistemov. Upravljanje poteka prek dveh skupkov gumbov na volanskem obroču, medtem ko osrednji meri le šest milimetrov manj, a prevzema vso funkcionalnost
sredinskega grebena armaturne plošče. Radikalno za kateri koli avtomobili, za golfa pa skorajda nepredstavljivo napredno in precej tvegano. Iz lastne izkušnje med testiranjem lahko povemo, da smo kar nekaj funkcij neuspešno iskali in jih usvojili šele ob odprtem priročniku, natisnjenem na papir! Tudi potem se je zgodilo, da smo za kakšno nastavitev potrebovali preveč časa, predvsem pa preveč pozornosti, ki je med vožnjo ne smemo izgubiti. Za povrh so stikala bližnjic pod zaslonom (klima,
parkirni asistent in asistenčni sistemi) kapacitivna. Takšna zahtevajo zadetek v prvo, ne pa počasno božanje v iskanju pravega, kar je med vožnjo prav gotovo varnejši način. A vse le ni slabo, saj so logika menijev, odzivnost in hitrost delovanja sistema vrhunski. Posebej se nam je vtisnil meni izbire asistenčnih sistemov, ki je urejen grafično, ne le kot seznam. Sličica golfa je obkrožena z jasnimi simboli, od prometnega znaka do črt na cestišču. Super ideja!
Malenkosti, ki izkušenemu avtomobilistu kažejo, koliko ur dela je bilo vloženega v vsak detajl, so sicer vidne po celotni kabini. Na primer polička na vratih, kamor po navadi naslonimo komolec. Ta se nadaljuje v stebriček, kjer sicer roka pogosto naleti na oviro. Izdelava je vrhunska, materiali pa od odličnih do malce preveč cenenih. Če smo iskreni, toliko trde plastike v golfu nismo pričakovali. Z njo je obdan sredinski greben, pa tudi predal pred sovoznikom. Ta je sicer prostoren in le eden
izmed mnogo kotičkov za odlaganje drobnarij po kabini. Nad pomanjkanjem prostora se med testiranjem ni pritoževal nihče, niti odrasli na zadnji klopi. Prtljažnik z le 381 litri prostora je vseeno povzročil kakšno dvignjeno obrv, ko smo za družinski izlet poskušali pospraviti vse prigrizke, športne rekvizite in ostalo nujno opremo.
Odlično uglašeno podvozje zelo dobro požira neravnine (tudi na 18-palčnih kolesih) in obenem nudi dinamiko, ki jo prekašajo le redki tekmeci.
Pogonski sklop testnega avtomobila je nekakšna vmesna pot med tradicijo in prihodnostjo, saj gre za turbobencinski štirivaljnik s 110 kW (150 KM) z 48-voltno električno napeljavo. Blagi hibridni sistem z alternatorjem za hiter ponovni zagon ob ugašanju motorja ob postankih v imenu varčevanja pozna še regenerativno zaviranje in funkcijo jadranja, ki ob spuščenem pedalu za plin »odklopi« motor od pogona. Tudi tega se mora voznik privaditi, saj takrat ne more računati na zaviranje z motorjem. V
povezavi z odličnim 7-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom je sicer pogonski sklop prava izbira za tiste, ki želijo nekaj več vozniške dinamike. Do stotice pospeši v 8,5 sekunde in krepko preseže 200 km/h, obenem zna biti zmeren pri porabi goriva. Mi ga nismo šparali, a je pod črto zahteval zmernih 7,4 litra bencina na 100 kilometrov. Pri tem velja omeniti, da nas je v hitro odpeljane ovinke vabilo lepo uglašeno podvozje, ki nudi zelo dobro razmerje med udobjem in lego na cesti. Predvsem
hvalimo odlično požiranje kratkih neravnin, še posebej v luči malenkost nadpovprečno trdo nastavljenega vzmetenja.
Osmi golf je torej mešanica poznanega in novega. Pa kaj potem, bi lahko rekli, če bi bil to skorajda kateri koli drug avtomobil. A velik del zadnjih 46 let je bil golf tisti, ki ni sledil, ampak določal trende. S tako drastično potezo, kot je popolna digitalizacija, gre zato za res »big deal«. In ta velika reč zaradi bogate opreme že pri osnovnih izvedbah prinaša prav takšno ceno. O novem namreč pod dvajsetimi tisočaki niti sanjati ne morete.
Volkswagen golf 1.5 eTSI DSG style |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1498 ccm, 110 kW (150 KM) pri 5000/min, 250 Nm pri 1500/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4284 x 1789 x 1491 mm; Medos. razdalja: 2619 mm; Pnevmatike: 225/40 R18; Masa/nosilnost: 1380/500 kg; Prtljažnik: 381–1237 l. |
Največja hitrost: 224 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,5 s; Poraba goriva (WLTP): 5,9 l/100 km; Povprečje na testu: 7,4 l/100 km; Izpust CO2: 134 g/km. |
Cena: osnovni model (golf 1.0 TSI): 20.172 €, testno vozilo: 28.977 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
vozne lastnosti, dodelana notranjost, pogonski sklop | pretirana digitalizacija brez najnujnejših analognih bližnjic | brez napak |