Volkswagen golf GTI, GTE in GTD
Tri stekleničke strupa
Osma generacija golfa je bogatejša za najzmogljivejše različice. Razgrajaču z oznako GTI se je zopet pridružil dizelski vrstnik GTD, okolju prijaznejša, a vseeno izjemno zmogljiva pa ostaja GTE.
Četrtek, 27. februar 2020
Čeprav se je skorajda celoten avtomobilski svet usmeril v električni pogon, je zanimanje za »običajne« avtomobile še vedno zelo veliko. Osmi golf zapovrstjo je prav gotovo eden izmed tistih, ki je deležen veliko pozornosti, sedaj pa je bo še več, saj je Volkswagen predstavil njegove najzmogljivejše izvedbe. Seveda je najbolj zanimiv GTI, ki ga po novem poganja dvolitrski turbobencinar s 245 »konji« moči in 370 Nm največjega navora. Turbodizelski dvojček z oznako GTD ima pod pokrovom prav tako dvolitrski stroj, a ta zmore 147 kilovatov (200 KM) in kar 400 Nm navora. Za razliko od modela GTI, ki ima v osnovi ročni menjalnik, je ta opremljen izključno s 7-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom (DSG). Zanimivo, da za čistočo izpuha skrbita dva katalizatorja z dvojnim vbrizgavanjem sečnine (AdBlue).
Premisleka vredna protiutež divjemu GTI je priključno-hibridni GTE, katerega kombinacija elektromotorja ter 1,4-litrskega turbobencinarja zmore enako moč in s 400 Nm celo nekoliko bogatejši navor. Paket litij-ionskih baterij ima po novem kapaciteto 13 kWh in je po besedah Volkswagna dovolj za največ 60 popolnoma električnih kilometrov vožnje s hitrostjo do 130 km/h.
Seveda je zmogljivostim motorjev primerno dodelan tudi preostanek vozila, zato imata GTI in GTD elektronsko zaporo diferenciala in izdatno prilagodljivo aktivno vzmetenje, ki poleg standardnih prednastavljenih parametrov ponuja tudi popolnoma individualne nastavitve, s katerimi si lahko voznik zagotovi še bolj udobno ali izdatno športno podvozje.
Tako kot navzven, kjer se vsi trije močno razlikujejo od običajnih različic golfa, so posebnosti tudi v notranjosti. GTI je ubral klasiko, s karirastimi sedežnimi prevlekami in golf žogico na prestavni ročici (pri ročnem menjalniku), nadgrajen pa je z močno digitalizacijo. Podobno velja za druga dva posebneža o katerih bomo več izvedeli ob uradni predstavitvi na letošnjem ženevskem avtomobilskem salonu.
Oznake:
- bencin
- dizel
- golf GTI
- GTD
- GTE
- priključni hibrid
- Volkswagen