Volkswagen passat
Bo pri nas ostal najbolj priljubljen v svojem razredu?
Oblikovno po pričakovanjih le z majhnimi popravki, vsebinsko pa prenovljeni passat prinaša veliko več. Pri najbolj priljubljenem predstavniku D segmenta pri nas prednjači sodobna tehnologija, vključno z varnostnimi sistemi in boljšo povezljivostjo.
Petek, 11. oktober 2019
Pri prenovi so pri Volkswagnu najmanj komplicirali kar zadeva videz, saj se od predhodnika prav pretresljivo ne razlikuje, a ima nekaj opaznih posebnosti, kot so novi žarometi (po želji lahko matrični), nova maska in predelani odbijači. Prenovo so namenili vsem karoserijskim izvedbam: limuzini, karavanu in karavanskemu alltracku.
Kot je v zadnjem času že običajno, so veliko več pozornosti namenili posodobitvi digitalne opreme. Digitalni merilniki velikosti 29,7 centimetra so bili občutno izboljšani, ena najpomembnejših novosti je sodobnejši infotainment sistem MIB3 z vgrajeno kartico SIM za povezavo s spletom in dostopom wi-fi. Pripadajoči zasloni na sredinski konzoli merijo od 16,5 do 23,4 centimetra.
Seveda se niti passat ni uprl trendu vse zmogljivejših asistenčnih sistemov, ki so zmožni deloma samodejne vožnje druge stopnje do kar 210 km/h. Voznik mora biti ob tem še vedno zbran in v celoti vpleten v dogajanje, saj vozilo po desetih sekundah neaktivnosti opozori in zahteva, da voznik prevzame nadzor. Je pa zanimivo, da je pri tem dovolj, da imamo roke na volanskem obroču, saj sistem to čuti in ne zahteva nenehnega minimalnega premikanja, kar je pri nekaterih precej nadležna lastnost. Med številnimi novostmi velja omeniti še samodejno zaviranje v sili in sistem za pomoč pri vožnji s prikolico.
Pri motorni paleti je največja novost pri bencinarjih, saj končno tudi passata poganja 1,5-litrski TSI z močjo 110 kilovatov (150 KM). Bolj zahtevni lahko izberejo dvolitrski stroj s 140 ali 200 kilovati (190 ali 272 KM). Turbodizli ostajajo v programu, od osnovnega 1,6 z 88 kW (120 KM) do treh izvedb dvolitrskega TDI-ja z močmi od 110 do 176 kW (150 do 240 KM), medtem ko bo najbolj zelen še vedno passat GTE.
Ob prenovi so veliko pozornosti namenili v prihodnost najbolj zazrti različici z oznako GTE. To je priključni hibrid, ki je bil sicer v ponudbi že prej, a manj zmogljiv. Po prenovi namreč po ciklu NEDC električni doseg znaša 70 kilometrov (prej 50), po bolj realnem WLTP pa največ 56 kilometrov. Temu botruje za 13 odstotkov večja baterija, katere kapaciteta po novem znaša 13 kWh. Na elektriko zmore voziti do hitrosti 140 km/h, potem je elektromotor zgolj podpora bencinskemu stroju.
Voznik lahko izbira med tremi režimi vožnje (EV, GTE in hybrid), sicer pa pogonski sklop v osnovi ostaja nespremenjen in ga sestavljata bencinski motor 1.4 TSI s 115 kilovati (156 KM) in električni s 85 kilovati (116 KM) moči. Sistemska moč znaša 160 kilovatov (218 KM), povprečna poraba pa 1,5 litra na sto kilometrov.
Za najcenejšo limuzino pri nas (2.0 TDI) je treba odšteti vsaj 29.055, za karavana pa 29.880 evrov. Prihajajo pa cenejše različice z novim 1,5-litrskim bencinarjem, katerih cene se bodo začel pri dobrih 25 tisočakih.