Avto.info

Korak nazaj?

TEST IN OCENA: Volkswagen tiguan 2.0 TDI DSG elegance

  • Prenova je prinesla osveženo podobo in bolj digitalno, manj funkcionalno notranjost
  • Ob tem ostaja tehnično soliden in prostoren, družinam prijazen križanec
  • Z dvolitrskim turbodizlom, samodejnim menjalnikom in opremo elegance stane 37 tisočakov
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 22. julij 2021

Tiguan je eden najbolje prodajanih Volkswagnovih modelov, tokrat smo ga preizkusili v njegovi prenovljeni različici. Tako s tehničnega kot kakovostnega vidika je na zelo visoki ravni, obenem je cenovno precej dostopnejši od premium predstavnikov tega razreda.

S svojimi 4,5 metra dolžine je prostoren, družinsko uporaben križanec. Na sprednjih sedežih je prostora resnično veliko, zaradi izdatnih nastavitev boste zlahka našli ugoden položaj za volanom, ne glede na telesno višino ali proporce. Stopalke, vključno z oporo za levo nogo, so na pravem mestu. Prostorno je tudi na zadnji klopi, če je ta potisnjena v zadnji položaj (sicer ne), prav tako je radodarno odmerjen prtljažni prostor, ki v osnovi sprejme 520, ob zloženih sedežih (ti so deljivi v razmerju 40 : 20 : 40, zlagati jih je mogoče tudi z vzvodi v prtljažniku) pa njegova prostornina naraste na 1.510 litrov. Manjši minus – dvojno dno ni del serijske opreme (v enem od doplačilnih paketov stane vsaj 300 evrov), zato je ob vratih precejšen rob. Zato pa velja še posebej pohvaliti veliko število predalov in odlagalnih mest za drobnarije – žepi v vratih so resnično zajetni, predal pred sovoznikom pa tudi hlajen.

Na bolj spolzki podlagi bi si morda želeli pogon na vsa štiri kolesa, ki avtomobil podraži za slaba dva tisočaka.


Armaturna plošča je klasično Volkswagnovska, natančno izdelana in z veliko mehke plastike tam, kjer je treba. Digitalni merilniki so pregledni in lahko berljivi, enako velja za osrednji infotainment, čigar zaslon premera osmih palcev po današnjih standardih sicer ni med največjimi, tudi nameščen je malce nižje. So pa zato meniji enostavni in logični (ter v slovenskem jeziku), delovanje gladko, grafika jasna in ostra. K sreči je za uravnavanje glasnosti avdio sistema klasičen vrtljivi gumb ostal (prav tako stikala na volanskem obroču), medtem ko so pri klimatski napravi to vlogo prevzeli neposrečeni, na dotik občutljivi drsniki in površina z navideznimi stikali. Po našem mnenju korak nazaj, zlasti kar zadeva funkcionalnost in varnost med vožnjo, saj pri upravljanju terjajo preveč voznikove pozornosti in umikanja pogleda s ceste. Zaradi zajetnih zadnjih stebričkov je preglednost nazaj nekaj slabša, a je zadnja kamera v paketu elegance del serijske opreme.

Ob raznoraznih priključnih hibridih je klasičen dizelski motor pravi balzam – še posebej zato, ker je 2.0 TDI s 110 kW (150 KM) resnično dober. Z veliko zalogo navora v nizkih vrtljajih ne zahteva pretiranega priganjanja, ob tem je zelo dobro zvočno zatesnjen. Po občutku ni prav nič glasnejši od trivaljnega bencinarja v bavarskih priključnih hibridih (prosim, ne obesite se na decibele, gre za občutek med vožnjo). Samodejni dvosklopčni menjalnik s sedmimi stopnjami prenosa med vožnjo deluje hitro in tekoče, le ob manevriranju občasno malce cukne.

Klasične gumbe za uravnavanje klimatske naprave so žal nadomestili nerodni, na dotik občutljivi drsniki.


Ne glede na to je lega na cesti zelo zanesljiva in precej blizu ravni klasičnega osebnega avtomobila, saj dovolj čvrsto podvozje preprečuje kakšno pretirano pozibavanje ali nagibanje. Ne glede na to je vožnja zelo udobna, predvsem pri blaženju večjih cestnih neravnin (hitrostne grbine, na primer) podvozje odlično opravlja svoje delo. Volan je natančen, morda za odtenek premehak, a kot celota pušča zelo dober vtis. Za povrh je zvočna izolacija tudi sicer zelo učinkovita in zvokov s podvozja ter ceste skoraj ni slišati, pri višjih hitrostih je nekoliko več piša le okoli velikih (in preglednih) vzvratnih ogledal.

Kot smo že v uvodu omenili, je tiguan zelo soliden na vseh področjih, a cenovno precej zanimivejši od premium razreda. Takšen, kot je bil testni, z zelo dobrim dizelskim motorjem in samodejnim menjalnikom DSG, stane slabih 37 tisoč evrov. Brez doplačilnih dodatkov na eni in popustov na drugi strani.
 

Volkswagen tiguan 2.0 TDI DSG elegance
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.968 ccm, 110 kW (150 KM) pri 3.000–42.00/min, 360 Nm pri 1.600–2.750/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.509 x 1.839 x 1.675 mm; Medos. razdalja: 2.678 mm; Pnevmatike: 235/50 R19; Masa/nosilnost: 1.640/590 kg; Prtljažnik: 520–1.510 l.
  Največja hitrost:  201 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,4 s; Poraba goriva (WLTP): 5,6 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 147 g/km.
  Cena:  osnovni model (tiguan 1.5 TSI): 25.445 €, testno vozilo: 37.959 €; Porsche Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
motor in menjalnik, prostorna notranjost, kakovostna izdelava drsniki namesto gumbov, dvojno dno prtljažnika za doplačilo brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.