Volkswagen tiguan
Volkswagnov zlati prodajni hit pelje tretji krog
Recepta, ki deluje, se ne spreminja, zato pri čisto novi generaciji tiguana niso uvajali drznih potez. Oblikovno je tiguan tretje generacije nekoliko bolj zaobljen, v notranjosti pa še intenzivneje digitalen.
Četrtek, 11. april 2024
Če bi Volkswagnovi inženirji in oblikovalci razvoj popolnoma novega tiguana zapeljali v radikalni smeri, bi bilo to igranje z ognjem. Ta model je bil namreč za Volkswagen v zadnjih letih celo pomembnejši kot neuničljivi golf. Gre namreč za najbolje prodajan Volkswagnov model, ki je bil doslej izdelan že v več kot 7,6 milijona primerkih, zato je bilo najbolje, da se preizkušen recept nadaljuje tudi v tretje.
Zasnovan je na platformi MQB evo, ki jo je skupina Volkswagen krstila z golfom osme generacije. V primerjavi s predhodnikom je v dolžino zrasel za tri centimetre in po novem meri 4,54 metra, medtem ko so druge dimenzije, vključno z 2,68-metrskim medosjem, ostale praktično nespremenjene. Po vzoru električnih modelov ID je zunanjost vseeno nekoliko mehkejših potez, prepoznaven in atraktiven poudarek pa je tudi osvetljena letvica, ki povezuje sprednja žarometa, pa tudi zadnje uči.
Inženirji so kljub enakim gabaritom nekako uspeli zagotoviti boljše »pakiranje« in kabino zasnovali tako, da ponuja nekaj več prostora. Tako se malenkost udobneje sedi na vseh sedežih, pa tudi prtljažnik je s 652 litri prostora v primerjavi s predhodnikom pridobil 37 litrov.
Popolnoma na novo zasnovana notranjost je zelo podobna passatovi, kar pomeni, da je z izjemo prgišča analognih gumbov na volanu v celoti digitalizirana. Z operacijskim sistemom najnovejše generacije MIB4 podprte naprave vključujejo 26-centimetrski informacijski zaslon pred voznikom in osrednji zaslon na dotik, ki v osnovi meri 32,7 centimetra. Večji, kar 38,1-centimetrski zaslon je na voljo za doplačilo. Kot v passatu se je tudi tu prestavna ročica preselila na desno stran volanskega obroča, saj so čisto vsi tiguani opremljeni s samodejnim menjalnikom. Na sredinskem grebenu med sedežema je po novem vrtljivo stikalo z zaslonom, prek katerega voznik uravnava glasnosti avdionaprave, izbira vozne načine ali pa izbira odtenek ambientalne osvetlitve.
Igra svetlobe ni namenjena le tistim v novem tiguanu, ampak bodo imeli kaj od nje tudi vsi okoli njega. Še posebej če bo opremljen z visokoresolucijskimi matričnimi žarometi LED, ki jih sestavlja po 19.200 svetlobnih mikrotelesc na vsaki strani. Kar se tiče naprednih asistenčnih sistemov je tiguan serijsko opremljen z bogatim naborom, ki vključuje side assist (sistem za menjavo voznega pasu), front assist (avtonomno zaviranje v sili), lane assist (sistem za ohranjanje voznega pasu), rear view (sistem vzvratne kamere) in dinamični prikaz prometnih znakov. Na seznamu doplačil sta še park assist pro za samodejno vožnjo na parkirno mesto in trailer assist (za pomoč pri manevriranju s prikolico).
Tako kot pri opremah, kjer bodo poleg osnovne life na voljo še prestižni elegance, športni R-line ter cenovno najprivlačnejši 4ALL, je tudi motorna paleta že od začetka prodaje precej pestra. Bencinske barve brani 1,5-litrski blagi hibrid eTSI v dveh izvedbah. Osnovna ima 96 kW (131 KM), zmogljivejša pa 110 kW (150 KM), pri čemer sta obe povezani s 7-stopenjskim dvosklopčnim samodejnim menjalnikom (DSG). Tudi obema turbodizelskima različicama pripada enak menjalnik, pri čemer osnovna iz dvolitrske prostornine iztisne 110 kW (150 KM), zmogljivejša pa 140 kW (192 KM). Slednja ima štirikolesni pogon, medtem ko imajo vsi ostali sprednjega. Pozneje se obeta obogatitev pogonske ponudbe s priključnima hibridoma, kjer je bencinska osnova še vedno 1,5-litrski motor, električna pomoč pa bo skupno moč povzdignila na 150 ali 200 kW (204 ali 272 KM). Električno energijo bo zagotavljala baterija s kapaciteto 19,7 kWh, ki jo bo mogoče z enosmernim tokom polniti z močjo do 50 kW.
Kot ste lahko že videli v rubriki konfigurator na straneh 46–47, je tiguan solidno opremljen že v osnovni različici life. A prava kupčija je izbira posebne serije 4ALL, ki za slabih 200 evrov ponuja ogromen zalogaj dodatne opreme. Pri Volkswagnu pravijo, da je kupec v tem primeru za štiri tisočake in pol na boljšem, med drugim mu pripadajo brezplačna kovinska barva, električno odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat, žarometi LED plus, parkirni asistent, sistem za odklepanje in zaklepanje vozila keyless access ter še bogat nabor lepotnih dodatkov. Takšen tiguan z bencinskim motorjem stane najmanj 37.664 evrov, z dizelskim pa 41.248 evrov.