Avto.info

Volkswagen tiguan

Volkswagnov zlati prodajni hit pelje tretji krog

Recepta, ki deluje, se ne spreminja, zato pri čisto novi generaciji tiguana niso uvajali drznih potez. Oblikovno je tiguan tretje generacije nekoliko bolj zaobljen, v notranjosti pa še intenzivneje digitalen.

Četrtek, 11. april 2024

Če bi Volkswagnovi inženirji in oblikovalci razvoj popolnoma novega tiguana zapeljali v radikalni smeri, bi bilo to igranje z ognjem. Ta model je bil namreč za Volkswagen v zadnjih letih celo pomembnejši kot neuničljivi golf. Gre namreč za najbolje prodajan Volkswagnov model, ki je bil doslej izdelan že v več kot 7,6 milijona primerkih, zato je bilo najbolje, da se preizkušen recept nadaljuje tudi v tretje.

Zasnovan je na platformi MQB evo, ki jo je skupina Volkswagen krstila z golfom osme generacije. V primerjavi s predhodnikom je v dolžino zrasel za tri centimetre in po novem meri 4,54 metra, medtem ko so druge dimenzije, vključno z 2,68-metrskim medosjem, ostale praktično nespremenjene. Po vzoru električnih modelov ID je zunanjost vseeno nekoliko mehkejših potez, prepoznaven in atraktiven poudarek pa je tudi osvetljena letvica, ki povezuje sprednja žarometa, pa tudi zadnje uči.

Inženirji so kljub enakim gabaritom nekako uspeli zagotoviti boljše »pakiranje« in kabino zasnovali tako, da ponuja nekaj več prostora. Tako se malenkost udobneje sedi na vseh sedežih, pa tudi prtljažnik je s 652 litri prostora v primerjavi s predhodnikom pridobil 37 litrov.

Popolnoma na novo zasnovana notranjost je zelo podobna passatovi, kar pomeni, da je z izjemo prgišča analognih gumbov na volanu v celoti digitalizirana. Z operacijskim sistemom najnovejše generacije MIB4 podprte naprave vključujejo 26-centimetrski informacijski zaslon pred voznikom in osrednji zaslon na dotik, ki v osnovi meri 32,7 centimetra. Večji, kar 38,1-centimetrski zaslon je na voljo za doplačilo. Kot v passatu se je tudi tu prestavna ročica preselila na desno stran volanskega obroča, saj so čisto vsi tiguani opremljeni s samodejnim menjalnikom. Na sredinskem grebenu med sedežema je po novem vrtljivo stikalo z zaslonom, prek katerega voznik uravnava glasnosti avdionaprave, izbira vozne načine ali pa izbira odtenek ambientalne osvetlitve.

Igra svetlobe ni namenjena le tistim v novem tiguanu, ampak bodo imeli kaj od nje tudi vsi okoli njega. Še posebej če bo opremljen z visokoresolucijskimi matričnimi žarometi LED, ki jih sestavlja po 19.200 svetlobnih mikrotelesc na vsaki strani. Kar se tiče naprednih asistenčnih sistemov je tiguan serijsko opremljen z bogatim naborom, ki vključuje side assist (sistem za menjavo voznega pasu), front assist (avtonomno zaviranje v sili), lane assist (sistem za ohranjanje voznega pasu), rear view (sistem vzvratne kamere) in dinamični prikaz prometnih znakov. Na seznamu doplačil sta še park assist pro za samodejno vožnjo na parkirno mesto in trailer assist (za pomoč pri manevriranju s prikolico).

Tako kot pri opremah, kjer bodo poleg osnovne life na voljo še prestižni elegance, športni R-line ter cenovno najprivlačnejši 4ALL, je tudi motorna paleta že od začetka prodaje precej pestra. Bencinske barve brani 1,5-litrski blagi hibrid eTSI v dveh izvedbah. Osnovna ima 96 kW (131 KM), zmogljivejša pa 110 kW (150 KM), pri čemer sta obe povezani s 7-stopenjskim dvosklopčnim samodejnim menjalnikom (DSG). Tudi obema turbodizelskima različicama pripada enak menjalnik, pri čemer osnovna iz dvolitrske prostornine iztisne 110 kW (150 KM), zmogljivejša pa 140 kW (192 KM). Slednja ima štirikolesni pogon, medtem ko imajo vsi ostali sprednjega. Pozneje se obeta obogatitev pogonske ponudbe s priključnima hibridoma, kjer je bencinska osnova še vedno 1,5-litrski motor, električna pomoč pa bo skupno moč povzdignila na 150 ali 200 kW (204 ali 272 KM). Električno energijo bo zagotavljala baterija s kapaciteto 19,7 kWh, ki jo bo mogoče z enosmernim tokom polniti z močjo do 50 kW.

Kot ste lahko že videli v rubriki konfigurator na straneh 46–47, je tiguan solidno opremljen že v osnovni različici life. A prava kupčija je izbira posebne serije 4ALL, ki za slabih 200 evrov ponuja ogromen zalogaj dodatne opreme. Pri Volkswagnu pravijo, da je kupec v tem primeru za štiri tisočake in pol na boljšem, med drugim mu pripadajo brezplačna kovinska barva, električno odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat, žarometi LED plus, parkirni asistent, sistem za odklepanje in zaklepanje vozila keyless access ter še bogat nabor lepotnih dodatkov. Takšen tiguan z bencinskim motorjem stane najmanj 37.664 evrov, z dizelskim pa 41.248 evrov.

Mercedes W123: Prevozil je že več kot 7 milijonov km, olje mu menjajo vsak teden

Legendarni mercedes-benz W123 je bil nekoč znan po svoji zanesljivosti. Čeprav je
Novice

Koliko kilometrov med poletno vročino 'ukrade' klima v električnih vozilih?

Med poletnimi potovanji se prometnim zastojem pogosto ni mogoče izogniti. Vas zanim
Novice

V Teslini nemški tovarni je izginilo 65.000 skodelic za kavo

Vodenje tovarne avtomobilov ni preprosta zadolžitev, kar je na lastni koži občuti
Novice

Letna naročnina na baterijo za sedem tisočakov?!

Mislili bi, da bo za 7.000 evrov na leto človek dobil oziroma najel velik baterijsk
Novice

Do leta 2030 bo vsak tretji prodan avtomobil kitajski

Kitajski avtomobili si trenutno lastijo 21 odstotkov svetovnega trga, pri čemer ana
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.