Volkswagen transporter
Po meri vsakogar
Volkswagen transporter šeste generacije je bil pred kratkim temeljito prenovljen, sedaj pa je v novi podobi in z novo vsebino na voljo še slovenskim kupcem.
Četrtek, 21. november 2019
Število različic Volkswagnove kombi legende transporter in druščine (caravelle, multivan in california) ni ravno neskončno, je pa prekleto blizu. Od oguljenega trpežnega delavca vse do prestižnega potovalnika in celo avanturistične hiše na kolesih. Novodobni bulli zmore zares veliko, še posebej po prenovi, ko je dobil pomenljivo oznako T6.1.
Nova verzija poznane šeste generacije lahkega gospodarskega vozila, ki letos praznuje že sedem desetletij neprekinjenega obstoja, v tem času pa je bil izdelan že v več kot 12 milijonih primerkov. In kaj je tokrat novega? Če ga pogledate samo od zunaj, ne prav veliko, saj oblikovno ni dobil »facelifta«, ampak prej nov make-up. Novih je nekaj zavihkov na karoseriji in par odtenkov barv, pa napis modela je drugje kot prej. T6 je prenovo bolj potreboval v kabini, kjer so se mu leta že začela poznati, zato je temeljito spremenjena armaturna plošča z bolj homogenim videzom, nov je volanski obroč, predvsem pa je bil velik napredek dosežen pri sodobni elektroniki. Uvedbo kar dvajsetih sistemov je omogočil prehod na električno krmiljen volanski mehanizem, katerega prednosti pa so tudi v manjši potrebi po energiji. Samo ta sprememba namreč prispeva do šest gramov manj izpuščenega CO2 v ozračje.
Aktivni pomočniki, s katerimi se lahko po novem pohvali, so bolj zmogljiv lane assist, trailer assist, asistenca za bočni veter (deluje nad 80 km/h) in še kup drugih. Elektronska modernizacija je očitna tudi v kabini, saj so na voljo digitalni merilniki in nabor različnih infotainment sistemov, pri katerih premer zaslona pri najboljšem meri kar 23,3 centimetra.
Tako pot pri karoserijskih različicah (dolžina in višina) je kar nekaj izbire tudi pri pogonih. Pogonu na sprednji ali vsa štiri kolesa dela družbo možnost izbire ročnega ali samodejnega menjalnika in treh motornih izvedb. Slednje sicer vse izhajajo iz dvolitrskega turbodizla, njihove moči pa znašajo od 81 do 146 kW (110 do 199 kM).Na drugih trgih je na voljo celo izvedba s povsem električnim pogonom, a je k nam ne bo.
Za osnovno izvedbo dostavnika – furgona je treba odšteti najmanj 29 tisočakov, potniški transporter jih zahteva 37, multivana za manj kot 41.162 evrov ne boste dobili, za caravelle je treba prišteti še tisočaka, medtem ko uživaška california stane najmanj 44.974 evrov. Tudi na račun tako pisane ponudbe, ki zares lahko zadovolji (skoraj) vsak okus, jih Slovenci na leto kupimo okoli tisoč.
Podrobneje o tem pa prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 245-246).