Kdo je kriv?
Združitev FCA in Renaulta je padla v vodo
Ker Renaultova uprava ni dosegla končne odločitve, je FCA odstopil od ponudbe.
Četrtek, 6. junij 2019
Fiat Chrysler Automobiles je po nekajdnevnih pogajanjih s francosko vlado nenadoma in nepričakovano umaknil ponudbo za združitev z Renaultom. V izjavi za javnost so navedli, da so razlog trenutne politične razmere v Franciji, zaradi katerih združitev po njihovo ni mogoča.
Toda časnik Wall Street Journal trdi, da to ni edini razlog. Sklicujejo se na neimenovane vire, ki navajajo, da so se pogajanja oslabila tudi zato, ker Nissan ni podprl združitve. Dva predstavnika Nissana v Renaultovem odboru naj bi se glasovanja vzdržala, kar je zaskrbelo tako Renault kot FCA - če bi se Nissan umaknil iz dolgoletnega zavezništva s francoskim proizvajalcem, bi združitev prinesla več težav kot koristi. Francoska vlada, ki je 15-odstotna lastnica Renaulta, je pred sestankom uprave zavzela jasno stališče, da združitve ne bo podprla, če je ne bodo tudi Japonci. Zavezništvo z Nissanom je očitno pomembnejše za vlado kot združitev s koncernom FCA. Ko so naposled zaprosili za več časa za končno odločitev, je FCA prekinil pogajanja in umaknil ponudbo.
Ameriško-italijanski FCA je Renaultovi upravi prejšnji teden predložil predlog o združitvi, vredni 35 milijard dolarjev, v kateri bi vsak imel 50-odstotni delež, imeli pa bi tudi skupno upravo, ki bi jo vodili neodvisni direktorji.
Kot kaže poroke tega stoletja očitno ne bo - zaenkrat.