Alfa romeo junior
Alfin najnovejši križanec je v električni izvedbi lahko cenejši od hibridnega
Alfin novi najmanjši križanec je na izbiro v blagohibridni ali v dveh električnih izvedbah z največjo močjo 206 kW (280 KM). Osnovni model je s popustom za financiranje na voljo za 25.990 evrov, osnovni električni pa z upoštevano subvencijo že za 25.790 evrov.
Torek, 14. januar 2025
Alfa romeo se z novim modelom vrača v razred B, kjer je pred nekaj leti ponujala mito. Toda novinec ni klasična mestna kombilimuzina, temveč kompaktni križanec oziroma športni terenec. Tehnično osnovo si deli z drugimi Stellantisovimi malimi križanci, kot sta jeep avenger in peugeot 2008. Toda pri Alfi zagotavljajo, da so mu z dodelavami skupne platforme priskrbeli poseben, bolj športen značaj. To so dosegli z vzmetenjem z močnejšimi stabilizatorji, z dodelavo volanskega mehanizma, z zmogljivejšimi zavorami in z bolj odzivnimi motorji.
Ob začetku prodaje je na voljo blagi hibrid ibrida z 1,2-litrskim turbobencinskim trivaljnikom s 100 kW (136 KM), elektromotorjem z 21 kW (29 KM) in 48-voltno liti-ionsko baterijo, s čimer ponuja 100 kW (136 KM) sistemske moči. Za razliko od večine blagih hibridov omogoča tudi vožnjo le na elektriko, ki lahko v mestu poteka več kot 50 % časa. Sistem poganja sprednji kolesi, kasneje bo zanj na voljo tudi štirikolesni pogon Q4. Na izbiro sta še popolnoma električna različica elettrica s 115 kWh (156 KM) ter njena bolj popoprana izvedba z 206 kW (156 oziroma 280 KM). Obe imata vgrajeno baterijo z neto kapaciteto 51 kWh, ki šibkejši zagotavlja 410 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP. Polnjenje z izmeničnim tokom lahko poteka z največjo močjo 11 kW, z enosmernim pa do 100 kW.
Ena od njegovih močnih točk je gotovo oblika. Upamo si trditi, da bo z značilno trikotno masko, posebno obliko sprednjih žarometov, s kupejevsko strešno linijo in privlačnimi platišči, ki merijo od 17 do 20 palcev, ujel precej več pogledov kot sorodni koncernski modeli.
Podobno ekstravagantno je oblikovana tudi notranjost, kjer, imajo glavno vlogo merilniki z ohišjem v obliki daljnogleda. Sicer ne gre za klasične merilnike, temveč za 26-centimetrski (10,25-palčni) zaslon, ki omogoča različne prikaze. Ob njem je na sredini armaturne plošče nameščen enako velik proti vozniku usmerjen zaslon na dotik za upravljanje multimedijske naprave, pod njim pa klasični gumbi za upravljanje klimatske naprave. Na voljo so trije različni slogi notranjosti - icona, spiga in corsa, pri čemer zadnjo, ki je najbolj športno naravnana, označujejo obsežna uporaba alkantare in sprednja sedeža znamke Sabelt.
Blagi hibrid ibrida je na voljo s paketi opreme core in speciale, električni elettrica pa s paketi core, speciale in veloce. Cene se gibljejo od 27.490 do 45.790 evrov, pri čemer je treba za osnovni električni model brez popustov odšteti 34.490 evrov, kar pomeni, da je ob upoštevanju subvencije v višini 7.200 evrov celo malce cenejši od blagohibridnega. Ob izbiri financiranja vam bodo naštete cene spustili še za 1.500 evrov.
Podrobneje o Alfinem novem križancu z vtisi s prve vožnje pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 307).