Audi A5
Petica namesto štirice
V Sloveniji se je uradno predstavil novi A5, naslednik modela A4. Gre za povsem nov avto, ki je na voljo kot petvratna limuzina in karavanski avant.
Sreda, 27. november 2024
Po treh desetletjih se je audi A4 poslovil, zamenjal ga je A5. Pod to oznako smo nekoč poznali kupeja, kabriolet in izvedbo sportback, sedaj pa označuje petvratno limuzino in karavanski avant.
Novi A5 ni le evolucija predhodnika (A4), temveč gre za povsem nov avto, ki temelji na novi koncernski platformi PPC. Z dolžino 4,83 metra je 67 mm daljši od štirice, obenem pa tudi širši in višji ter 72 mm radodarnejši v medosju, kar se odraža v prostornejši notranjosti.
V njej prevladujejo resnično kakovostni materiali, na armaturni plošči pa v eno združena in rahlo proti vozniku ukrivljena zaslona – osrednji meri 36,8, tisti pred voznikom pa 30,2 cm v premeru. Tu sta pri bolje opremljenih različicah še tretji zaslon premera 27,7 cm pred sovoznikom in sistem HUD s številnimi možnostmi prikaza informacij.
Upravljanje klimatske naprave po novem poteka prek osrednjega zaslona, sicer pa se je precej stikal (vklop luči, denimo) preselilo na konzolo na voznikovih vratih. Tu je še interakcijska luč oziroma svetlobni element, ki se pne pod vetrobranskim steklom in skrbi za dodatno opozarjanje na nevarnosti (v primeru nevarnosti naleta zasveti v rdeči barvi), sicer pa sam infotainment z operacijskim sistemom android lahko gosti številne aplikacije tretjih ponudnikov (youtube, spotify, različne igre…).
Oblikovno je A5 sodoben, športno-kompakten avto, ki je na voljo v petvratni limuzinski različici in kot karavanski avant. Izbirate lahko med dvema dvolitrskima bencinskima motorjema s 110 ali 150 kW (150 ali 204 KM) in enako velikim dizlom s 150 kW (204 KM). Vsem streže samodejni S tronic menjalnik, močnejša dva sta poleg sprednjega na voljo tudi s štirikolesnim pogonom quattro. Ponudbo zaokroža še športni S5 (v obeh karoserijskih različicah) s trilitrskim šestvaljnikom z 270 kW (367 KM).
Cene se začenjajo pri 43.380 evrih za limuzinsko različico in pri 45.400 za avant, S5 stane nekaj manj kot 77 oziroma 79 tisočakov, več o novem A5 pa v prihodnji števili revije Avto fokus.