M za električne sladokusce?
TEST IN OCENA: BMW i4 M50
Model i4 M50 je prvi BMW z električnim pogonom, ki nosi oznako športnega oddelka M. Poleg športnega podvozja in druge tehnike se ponaša s kar 400 kW (544 KM).
Navduši z odlično lego na cesti, a vseeno ne more popolnoma skriti precejšnje mase.
Sobota, 25. marec 2023
Pustimo to, ali je prvi električni BMW z oznako M pravi M ali ne. Nekateri kategorično menijo, da ne. Če že ne drugega, po njihovem mnenju maestro Hans Zimmer (glej okvir) pač ne more ustvariti enako dlake dvigajočega zvoka kot pristne eksplozije bencina v šestih valjih, podprte s športnim izpušnim sistemom. Drugi pa bodo le pogledali številke in sklenili, da je s 544 »konji«, celo več, kot jih ima M3, nedvomno pravi M in tudi s 3,9-sekundnim pospeškom do stotice je enako hiter. Če vprašate
mene, je po značaju bliže modelu M440i xDrive, s katerim sta tudi cenovno skoraj poravnana. Govorim o celostnem vozniškem vtisu in ne le o brutalnih pospeških, ki želodec ovijejo okoli hrbtenice ter iz vaše podzavesti – še bolj pa podzavesti morebitnih sopotnikov ali sopotnic – izvabijo dobrohotne kletvice in krike navdušenega občudovanja.
V primeru nakupa na podjetje je kot električno vozilo upravičen do odbitka DDV ter ničelne bonitete v primeru rabe za osebne namene.
Kot celota je izjemno zmogljiv gran tourer, po videzu in značaju soroden zmogljivi seriji 4 gran coupe. Preizkusili smo ga že v šibkejši različici eDrive40, ki jo poganja le en motor s sicer vsega spoštovanja vrednimi 250 kW (340 KM) na zadnji osi. M50 ima še en motor spredaj in skupaj kar 400 kW (544 KM) moči, na spolzki podlagi pa s pogonom na vsa štiri kolesa poskrbi za odličen prenos moči na cesto. Tudi v ovinkih je zgodba precej drugačna – ne govorim o umirjeni vožnji, temveč o ostreje
odpeljanih zavojih, niti ne tistih hitrih, lepo tekočih, temveč bolj zaprtih in nanizanih pogosteje drugega za drugim. Zanje izberem športne nastavitve, naslonjalo sedeža postavim v še malce bolj pokončni položaj, volan primem petnajst do treh. Že to, kako čutite avtomobil oziroma kaj se dogaja pod kolesi, ne pušča dvomov. Tu ni niti sledu o kakšni sterilnosti, ki se je nekateri električni avtomobili kar nekako ne zmorejo znebiti; volan je prijetno natančen in odlično uravnotežen, oprijem
športnih pnevmatik zelo suveren in sprednji motor med vožnjo dodaja ravno prav moči, da avtomobil vrhunsko uravnoteži in nos ravno prav močno usmeri v ovinek ter nato »potegne« iz njega. Kljub vsej tej odlični uravnoteženosti pa svojih skoraj 2,3 tone ne more zatajiti in pnevmatike dvignejo roke (takrat elektronika vedno in zelo učinkovito poseže vmes) prej kot v lažjem, bencinskem M. Baterije, sicer nameščene v dnu vozila, pač zahtevajo svoj davek. Pika.
3,9 sekunde traja pospešek do stotice, kar je enako kot pri bencinskem M3 competition.
Teh baterij je za 83,9 kWh (80,7 kWh neto) skupne kapacitete in ob priganjanju začne elektronov zmanjkovati prej kot na polovici sicer uradno obljubljenih 520 kilometrov. Jasno, nič hudega, tako se (verjetno) ne vozite ravno vsak dan, a ker gre za avto s črko M, je to pač treba omeniti. Ob umirjeni vožnji se poraba spusti tam nekje na 20, 25 kWh na sto kilometrov in približno 350 z enim »tankom« gre brez večjih težav. Tudi zato, ker se tak i4 umirjene vožnje sploh ne brani. Nasprotno, sedeži
so bolj kot brezkompromisnemu bočnemu oprijemu namenjeni udobju in tudi blaženje udarcev s ceste je presenetljivo učinkovito.
Torej, je i4 M50 skupaj z zmogljivejšimi zavorami in drugo tehniko vreden 14 tisočakov več kot i4 eDrive40? Dovolite, da vam odgovorim z vprašanjem. Je M440i vreden približno toliko dodatnih tisočakov v primerjavi s 430i? Odgovor je na moč podoben.
Kdo je Hans Zimmer?
Leta 1957 v Frankfurtu rojeni skladatelj je znan po združevanju zvokov elektronske glasbe s klasičnimi orkestralnimi aranžmaji in eden najbolj priznanih ustvarjalcev filmske glasbe. V svoji karieri se je podpisal pod več kot 150 filmov, kot so Levji kralj, Gladiator, Poslednji samuraj, Pirati s Karibov, Dunkirk, Dune in številne druge uspešnice. Za svoj bogat glasbeni opus je prejel dva oskarja in štiri grammyje ter bil dvakrat nominiran za nagrado emmy in enkrat tony. Z BMW-jem je začel
sodelovati leta 2019, ko je ustvaril zvočno kuliso za koncept BMW M next.
BMW i4 M50 |
Vozilo in motor: kupejevska limuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 2x električni, 400 kW (544 KM), 795 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4.783 x 1.852 x 1.448 mm; Medos. razdalja: 2.856 mm; Pnevmatike: spredaj 255/35 R20, zadaj 285/30 R20; Masa/nosilnost: 2.290/520 kg; Prtljažnik: 470–1.290 l. |
Največja hitrost: 225 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,9 s; Poraba energije (WLTP): 18,0 kWh/100 km; Povprečje na testu: 26,4 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km. |
Cena: osnovni model (i4 eDrive35): 53.750 €, testno vozilo: 98.927 €; BMW Slovenia, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
zmogljivosti, štirikolesni pogon, videz klasično gnanih BMW-jev |
![]() |
nima sprednjega prtljažnika, precejšnja masa |
![]() |
brez napak |