Avto.info

Zato, ker lahko

TEST IN OCENA: BMW iX M60

iX M60 je eden najnaprednejših BMW-jev in avtomobilov nasploh. Ob električnih 455 kW (619 KM) do stotice pospeši v le 3,8 sekunde. Kljub temu vseskozi pušča vtis, da ne mara dinamike, temveč prisega na udobje.

Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 8. april 2023

Preizkusili smo že dva različna BMW-ja iX, tako šibkejšega xDrive40 kot močnejšega 50, zdaj smo pod drobnogled vzeli še najmočnejšo različico z oznako M60 in močjo kar 620 »konj«. Pa jih res toliko potrebuje in kako se vsa ta konjenica odreže v 2,7 tone težkem luksuznem terencu?

Bodimo odkriti, iX je predvsem udoben avtomobil, razkošno udoben, če hočete. Salonska ureditev notranjosti s širokimi in mehkimi sedeži nekako pušča vtis luksuznega salona, z veliko prostora v vse smeri in številnimi sladkorčki, kot so ogrevane površine, vrhunska avdio kulisa ter širok spekter digitalnih in infozabavnih vsebin. Na prvem mestu je torej udobje, in ne vozne lastnosti ali celo kakšni pretirani športni vozniški užitki, kakor bi utegnili sklepati na podlagi oznake M.

Brutalno moč boste verjetno le redko v celoti izkoristili, a že tisti občutek, da vam je kadar koli na voljo, je zelo dober.


Za pogon tega najmočnejšega iX sicer skrbita dva elektromotorja, po eden na vsaki osi, ki so ju inženirji ustrezno dodelali in poleg večje moči iz njiju iztisnili 1.015 Nm navora oziroma kar 1.100 Nm ob vključenem programu launch control. Kljub veliki masi so pospeški zato naravnost fantastični – z manj kot štirimi sekundami do stotice in hipnim odzivom na pritisk na stopalko za plin butnejo v hrbet pri speljevanju z mesta, pa tudi pri pospeševanju pri 50, 100 ali več kilometrih na uro.

Zmogljivostim primerno so inženirji prilagodili športni zavorni sistem (krasijo ga modro obarvane zavorne čeljusti), saj mora ta ob močnem zaviranju pokazati resnično veliko. Ne le zaradi velike mase vozila, temveč tudi zaradi velikih hitrosti, ki jih lahko dosežete v zelo kratkem času. Med enim in drugim ovinkom, recimo. Tu se iX resda dobesedno izstreli iz zavoja, na tistih nekaj metrih ravnine se s hitrostjo skoraj v trenutku približa ali celo preseže trimestno vrednost, a že pred naslednjim zavojem morate biti z zaviranjem zelo, zelo odločni in dovolj zgodaj pritisniti na stopalko zavore. Če pretiravam v eno in drugo smer; pospešek iz zavoja se zdi, kot da sedite na športnem motociklu, ki kri požene v zadnji del možganov, med zaviranjem pa kot za volanom avtobusa, ki se s sprednjim delom globoko potopi proti cesti. Tudi v zavojih se ne počuti prav dobro in zaradi velike mase tu ni niti sledu o kakšni lahkotnosti. Vseskozi daje vedeti, da ga silite v nekaj, česar ne mara.

1.100 Nm navora razvijeta dva elektromotorja (po eden na vsaki osi) v programu launch control.


Se pa toliko bolje počuti med umirjenim križarjenjem ali na daljših vožnjah, kjer razvaja z že omenjenim vrhunskim udobjem in izvrstnim počutjem tako na sprednjih kot zadnjih sedežih. Zvočna zatesnjenost je zelo dobra in ob učinkoviti aerodinamiki je tudi pri višjih hitrostih na avtocesti vožnja zelo tiha, res pa je, da poraba energije takrat precej naraste in dobrih 500 kilometrov z enim polnjenjem velja bolj na papirju kot v praksi. Pri bolj umirjeni vožnji računajte na porabo okoli 25, ob težji desni nogi na 30 kWh na sto kilometrov, kar ob bateriji kapacitete 111,5 kWh (105,2 kWh neto) pomeni realno 400 kilometrov. V idealnih pogojih lahko baterijo na hitri DC-polnilnici (do)polnite z močjo 195 kW (kar po uradnih podatkih pomeni 39 minut za polnjenje z 10 na 80 odstotkov), na AC-polnilnici z 11 kW moči.

Torej, res potrebuje 620 »konj«? Menim, da ne, a bistvo je drugje. Če ne drugega, BMW s tem iX dokazuje, da zmore izdelati vrhunski avtomobil s številnimi inovativnimi tehničnimi in drugimi rešitvami, zaradi česar je zasluženo v samem tehnološkem vrhu. In da tekmecem meče rokavico.
 

BMW iX M60
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: 2x električni, 455 kW (619 KM), 1.015 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.953 x 1.967 x 1.696 mm; Medos. razdalja: 3.000 mm; Pnevmatike: 275/40 R22; Masa/nosilnost: 2.659/576 kg; Prtljažnik: 500–1.750 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,8 s; Poraba energije (WLTP): 21,9 kWh/100 km; Povprečje na testu: 28,7 kWh/100 km; Izpust CO2: 0 g/km.
  Cena:  osnovni model (iX xDrive40): 84.300 €, testno vozilo: 143.170 €; BMW Slovenia, d. o. o., Ljubljana.
udobje, občutek razkošnega salona, zmogljivosti nima sprednjega prtljažnika, velika masa brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.