BMW serija 1 v četrti generaciji
BMW je predstavil novo generacijo serije 1, ki na ceste prihaja še letos
Aktualna generacija, ki se poslavlja, je bila v prodaji samo pet let.
Sreda, 5. junij 2024
BMW je razkril podrobnosti o četrti generaciji serije 1, kompaktnega razreda, katerega zgodba se je začela pred dvajsetimi leti. Do danes je bilo prodanih več kot 3 milijone primerkov, nov model pa prihaja oktobra. Najpomembnejši trg za serijo 1 je Evropa.
Najprej glede zunanjosti. V primerjavi s predhodnikom je zrasel za 4,2 cm in je sedaj dolg 4,31 metra, visok pa 1,45 metra. Širina s 1,8 metra ostaja praktično nespremenjena. Na sprednjem delu so na novo oblikovane ledvičke s ploskim reliefom in prvič s strukturo navpičnih ter poševnih letvic.
Kar se tiče notranjosti, je tam nova zasnova kabine, ki je osredotočena na voznika, z ukrivljenim zaslonom in novo prestavno ročico na sredinski konzoli. Popolnoma digitalni sistem zaslonov, ki ga sestavljata 10,25-palčni informacijski zaslon in 10,7-palčni nadzorni zaslon, je okrnil število gumbov in komandnih tipk. Nov športni volan je na voljo kot standardna oprema, M usnjeni volan s prestavnimi vzvodi in ogrevanjem volana pa kot dodatna oprema. Zanimivo je, da je notranjost popolnoma brez usnja, namesto tega je na voljo oblazinjenje econeer iz reciklirane PET. BMW serije 1 je pravzaprav prvi model s sedežnimi prevlekami iz recikliranega poliestra in s penastimi komponentami iz morske plastike.
Na voljo bodo štiri pogonske različice. Novi štirivaljni bencinski motor z 221 kW (300 KM) bo v BMW M135 xDrive, napredni štirivaljni bencinski in dizelski motorji s 125 kW (170 KM) v novem BMW 120, 120 kW (163 KM) v novem BMW 120d in 110 kW (150 KM) v novem BMW 118d. BMW 120 in BMW 120d bosta na voljo z 48-voltno blago hibridno tehnologijo. Vsi motorji bodo standardno opremljeni s 7-stopenjskim menjalnikom steptronic z dvojno sklopko.
Bavarski proizvajalec pravi tudi, da so seriji 1 občutno izboljšali tehnologijo podvozja. Standardno vzmetenje uporablja optimizirano kinematiko, pri kateri močno prednapeti stabilizatorji in nova tehnologija blaženja udarcev optimizirajo natančnost vožnje, dinamiko zavijanja in udobje pri vožnji.
BMW je ponosen, da so pri seriji 1 zmanjšali CO2 odtis zaradi izbire materialov in proizvodnih postopkov, ki so bili zasnovani z namenom varčevanja z viri in recikliranja. Na primer, proizvodnja v tovarni v Leipzigu poteka z uporabo vetrne energije, pridobljene na sami lokaciji.