Porednež, ki ga moraš imeti rad
TEST IN OCENA: BMW M340d touring
Z osvežitvijo je karavanska trojka pri tehniki skočila v ospredje razreda. Oddelek M performance poskrbi, da izstopa kot »pravi« M, trilitrski turbodizel z 250 kW (340 KM) pa oznako tudi popolnoma upraviči.
Sobota, 23. november 2024
Takšen primerek BMW-jeve trojke lahko z nekaj pristranskosti gledate na dva popolnoma različna načina. Izstopajoč športni videz s pristnim M pedigrejem, moč 250 kW (340 KM) in štirikolesni pogon ga zlahka uvrstijo v kategorijo zmogljivih cestnih dirkačev. Njegova druga plat pa je družinska uporabnost, potovalno udobje in varčnost. In kje je njegova resnica? Nekje vmes in najbolj odvisna od tistega, ki sedi za volanom.
S prenovo je trojka spet naredila nekaj korakov naprej in se postavila v sam vrh razreda (najvišjo stopničko si sicer najpogosteje izmenjuje z Mercedesom in Audijem). Če zanemarimo kozmetične popravke zunanjosti, ki so poskrbeli za nekaj več sodobne ostrine, se je tudi tokrat glavni del zgodil v notranjosti. Govorimo seveda predvsem o digitalnem delu, kjer so inženirji in oblikovalci stopili skupaj ter dva ločena zaslona združili v neprekinjen, proti vozniku zaobljen zaslon. Ne, da smo prej
lahko multimedijskemu sistemu kaj veliko očitali, a je ta sedaj še preglednejši, odzivnejši ter bolj bogato založen s funkcijami.
7,3 litra je znašala povprečna poraba v času našega testiranja.
O vgrajeni pametni tehnologiji smo že večkrat pisali, zato tokrat raje o tistem, kar se skriva pod motornim pokrovom. Vrh turbodizelske ponudbe pripada oddelku M Performance, ki iz trilitrskega vrstnega šestvaljnika iztisne že omenjeno moč 250 kilovatov, kar v kombinaciji s štirikolesnim pogonom pomeni, da stotico doseže v vsega 4,7 sekunde. Malce sicer zaostaja za brutalnostjo karavanskega M3, a se oddolži skorajda povsod drugod. Poraba je seveda občutno manjša, na testu s povprečjem okoli
7,3 litra, predvsem pa smo bili navdušeni nad udobjem. Nedavno testiranega M3 smo denimo vrnili brez pretirane žalosti, saj je za vsakdanjo uporabo lahko kaj hitro prenaporen, medtem ko smo z M340d brez težav odpeljali daljšo pot. Ob tem je vseeno treba dodati, da ponuja izjemno dinamiko, ne tako ekstremno kot M3, a vseeno več kot dovolj za popraskati adrenalinski srbež na javnih cestah.
Kakšna je torej naša končna ocena tega avtomobila? Odlična! Pa ne le zaradi neštetih dobrot, ki jih ponuja, ampak tudi zato, ker je s karavansko zasnovo in zmogljivim turbodizlom vse večji upornik v današnjem elektrificiranem SUV svetu. Takšne raznolik avtomobilski svet še kako potrebuje!
BMW M340d touring |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, blagi hibrid, vrstni šestvaljnik, 2.993 ccm, 250 kW (340 KM) pri 4.400/min, 700 Nm pri 1.750/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.713 x 1.827 x 1.445 mm; Medos. razdalja: 2.851 mm; Pnevmatike: 225/40 R19 spredaj, 255/35 R19 zadaj; Masa/nosilnost: 1.945/485 kg; Prtljažnik: 500–1.510 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,7 s; Poraba goriva (WLTP): 6,0 l/100 km; Povprečje na testu: 7,3 l/100 km; Izpust CO2: 157 g/km. |
Cena: osnovni model (318i touring): 45.400 €, testno vozilo: 95.712 €; BMW Vetriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
zmogljivosti, udobje, poraba, ergonomija | cena nekaterih dodatkov | brez napak |