Avto.info

BMW M850i xDrive gran coupé

Dvojno slovo

  • Največji gran coupé je ultimativni gran turismo za štiri potnike
  • S 4,4-litrskim V8 s 530 »konji« lahko skoči do stotice v 3,9 sekunde, a tudi udobno križari
  • Bencinski motor ob izjemnih zmogljivostih prinaša tudi izjemno zvočno kuliso
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 27. maj 2023

Preizkušanje avtomobilov, kot je BMW serije 8, je prijetno opravilo. Lagali bi, če bi trdili drugače. Toda tokratno druženje smo doživljali kot nekakšno skorajšnje slovo. In to kar dvojno. V mislih imamo slovo bencinskih motorjev in na poti v elektrifikacijo bodo veličastni stroji, kot je bavarski 4,4-litrski bencinski V8, prvi na spisku za odstrel. Zaradi bruseljskih nesmislov se je že začelo upokojevanje mogočnih dvanajstvaljnikov in vemo, kateri bodo naslednji. Toda zdaj so še tu in ponudijo lahko veliko. BMW-jev V8 s pomočjo dveh turbo polnilnikov razvije 390 kilovatov (530 KM) in 750 Nm navora, ki se prenašajo na vsa štiri kolesa prek hitrega osemstopenjskega samodejnega menjalnika in sistema xDrive.

Rezultat je pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v 3,9 sekunde in suvereno doseganje elektronsko omejene hitrosti 250 kilometrov na uro. Ob dinamični vožnji športna limuzina dobesedno grabi asfalt. Ob pospeševanju z mesta se zdi, kot bi vanj zarila kremplje, v ovinkih pa jo je skoraj nemogoče spraviti s tira. To se lahko zgodi le ob brezglavem pretiravanju, ki mu ne more biti kos niti še tako odličen skupek tehnike. To je avtomobil, ki mu lahko, čeprav vemo, da tehnično gledano ni tako, rečemo štirivratni kupe, saj imamo za volanom občutek, da sedimo v kupeju. Je pravi gran turismo. Je športnik, ki je lahko tudi potovalnik. Ob tem, ne glede na nastavitve prilagodljivega podvozja, sicer ne ponuja ravno limuzinskega udobja, a za to je tu sedmica.

To je gotovo najbolj kupejevska med kupejevskimi limuzinami.


Jasno je, da več kot 500 »konjev« moči in tovornjaška zaloga navora omogočata športne užitke, toda tu je še drugo dejstvo. Ob vsakdanji, umirjeni vožnji ta stroj porablja le delček svojih zmogljivosti in avtomobil premika praktično brez naprezanja. Zato je vožnja lahkotna in tiha, poraba in posledično izpusti pa manjši, kot bi pričakovali od tako »grde in umazane pošasti«, ki jo je treba čim prej izgnati iz evropskih dežel. Mogoče jo je spustiti pod 10 litrov na 100 kilometrov, pri čemer smo si na testu dali duška in zabeležili povprečje 12,8 litra.

Drugo slovo bo žal prišlo še pred slovesom uživaških bencinskih strojev. Pri tem imamo v mislih klasično armaturno ploščo. Čeprav smo nad njo v preteklosti malce vihali nos, ker kljub kakovostni končni obdelavi vključuje kar nekaj elementov iz bistveno manj prestižnih hišnih modelov, priznamo, da jo bomo pogrešali. Trend namreč kaže, da bodo čisto vsi bavarci dobili tisti velik ukrivljeni panel, ki gosti dva velika zaslona in deluje precej brezosebno. Veliko pravokotno vodoravno ploščo zdaj najdemo v različnih modelih, od Mercedesovih do Hyundaievih. V brk tradiciji, ki je v zadnjem času očitno zdrsnila na rep prioritet avtomobilskih proizvajalcev, so jo namestili celo v forda mustanga. A to se pri osmici na srečo še ni zgodilo. Tako imamo pred seboj še vedno dovolj osebno in izjemno kakovostno izdelano notranjost, ki ji nimamo česa očitati niti glede ergonomije. Ta še vedno vključuje učinkovito klasično upravljanje, s sistemom iDrive z vrtljivim gumbom vred.

136.700 evrov znaša osnovna cena preizkušenega modela, ki je pri tesnem avtomobilu presegla 160 tisočakov.


Na testu dizelske osmice gran coupé pred približno poltretjim letom (AF251–253) je bil naš edini pomislek povezan s pogonskim sklopom, ki je odličen, a bolj racionalen kot uživaški. Takrat smo glede na stas in status tega avtomobila priporočili izbiro bencinske različice, ki odlikam zmogljivega dizelskega šestvaljnika dodaja uživaško noto. In nismo se motili. Med drugim mu dodaja zvok, ki postreže tako s pomirjujočimi nizkimi toni kot z rezkim vriskanjem in pobalinskim brbotanjem ob vklopu športnih voznih načinov.

Zato je BMW M850i gran coupé xDrive avtomobil, ki ga opisujemo s presežniki. Je privlačen, izjemno zmogljiv in tehnično odličen. To odličnost na koncu izraža tudi s ceno, ki je pri testnem presegla 160 tisočakov.
 

BMW M850i xDrive gran coupé
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, osemvaljnik, v obliki črke V 4.395 ccm, 390 kW (530 KM) pri 5.500/min, 750 Nm pri 1.800/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  5.082 x 1.932 x 1.407 mm; Medos. razdalja: 3.023 mm; Pnevmatike: 245/40 R19 spredaj, 275/35 R19 zadaj; Masa/nosilnost: 2.085/515 kg; Prtljažnik: 440 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,9 s; Poraba goriva (WLTP): 10,7 l/100 km; Povprečje na testu: 12,8 l/100 km; Izpust CO2: 243 g/km.
  Cena:  osnovni model (840i gran coupe): 105.050 €, testno vozilo: 161.815 €; BMW Vetriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
videz, motor, vozne lastnosti končna cena brez napak

Oddaj komentar

EU bo uvedla do 38-odstotne carine na kitajske avtomobile, Tesla bo deležna posebne obravnave

Kitajskim električnim vozilom, uvoženih v Evropo, od prihodnjega meseca grozijo do
Novice

Volkswagen zdaj za razvoj motorjev z notranjim zgorevanjem namenja 60 milijard evrov

Jasno je, da prehod na električno mobilnost ne bo tako hiter, kot si je predstavlja
Novice

Prenova avtoceste brez zapore? Ja, tudi to je možno - Švicarji imajo genialno rešitev!

Vzdrževanje avtocest ne gre brez delnih zapor ali vsaj zoženja pasov. To pogosto p
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

Velik upad prodaje električnih avtomobilov v Nemčiji in rast prodaje bencinskih ter dizelskih avtomobilov

Poročilo, ki ga je objavil nemški Zvezni urad za motorna vozila (KBA), kaže
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.