BMW serije 1 in X3
Slovenski krst nove generacije uspešnega bavarskega dvojca
V Slovenijo sta prispela novi BMW serije 1 ter novi X3. Prvi je na voljo z bencinarji in dizli, tudi z blahohibridno tehnologijo, drugi pa ob bencinskih in dizelskih motorjih ponuja priključnohibridno izvedbo.
Torek, 12. november 2024
Če se vam novi BMW serije 1, ki je že četrti po vrsti, zdi nekako znan, je to zato, ker je ohranil silhueto in medosno razdaljo predhodnega modela. Zasnovan je namreč na isti platformi, kar pa ni preprečilo oblikovalcem, da bi mu priskrbeli novo podobo, predvsem z novo masko s svetlobno obrobo (iconic glow), novimi žarometi spredaj ter z novimi zadnjimi lučmi.
Še bolj očitno nova je njegova notranjost, ki je zasnova v slogu novejših hišnih modelov. To pomeni vodoravno nameščeno in rahlo ukrivljeno ploščo z dvema zaslonoma, prek katerih poteka večina upravljanja, pri čemer je med njima na voljo nekaj bližnjič do glavnih funkcij.
Motorno paleto sestavljajo štirje bencinski in dva dizelska stroja, pri čemer so nekateri izmed njih blagoribridni oziroma rahlo elektrificirani. Bencinsko vstopno izbiro predstavlja model 116 z 1,5 litrskim trivaljnikom z 90 kW (122 KM), dizelsko pa 118d, čigar dvolitrski štirivaljnik zmore 110 kW (150 KM). Močnejša bencinarja z oznako 120 in 123 xDrive ponujata 125 oziroma 160 kW (170 oz. 218 KM), najmočnejši dizel z oznako 120d pa 120 kW (163 KM). Trojica je opremljena z 48-voltnim omrežjem in elektromotorjem, ki k skupni moči prispeva 15 kW (20 KM). Pri vseh različicah je serijsko vgrajen sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik. To velja tudi za izvedbo M135 xDrive z vrha ponudbe, ki brez elektrifikacije zmore 221 kW (300 KM).
Cene nove enke se gibljejo od 30.750 evrov, kolikor stane model 116, pa do 53.950 evrov, kolikor zahtevajo za model M135 xDrive, pri čemer je dobro opremljen osnovni model pri trgovcih na voljo za manj kot 30 tisoč evrov.
Z novo enko je v Slovenijo prispel tudi novi X3. Ta se od predhodnika konkretno razlikuje. Nov hišni oblikovalski jezik mu je prinesel bolj impozantno masko in več gladkih površin v slogu velikega iX ter malce drugačna merska razmerja. Zrasel je namreč za dobre tri centimetre v dolžino in slabe tri v širino, ob tem pa je za poltretji centimeter nižji.
Na armaturni plošči imata glavno vlogo 31,2-centimetrski in 37,8-centimetrski zaslon. Poganja ju deveta generacija multimedijskega sistema, ki so ga Bavarci razvili na osnovi Googlove platforme Android. Na srečo so ob upravljanju prek zaslona ohranili praktičen vrtljivi gumb iDrive.
Ob začetku prodaje motorno paleto sestavljajo dve bencinski, ena dizelska ter priključnohibridna različica. Dvolitrski štirivaljni bencinar, ki se skriva za ozanko 20 xDrive, z 48-voltno blagohibridno podporo razvije 153 kW moči (208 KM). Sledi dizelski brat 20d xDrive, čigar dvolitrski blagohibridni stroj, ki je prav tako podprt z blagohibridno tehnologijo, zmore 145 kW (197 KM). Okoljsko bolj osveščen je priključni hibrid 30e xDrive, ki ponuja skupno moč 220 kW (299 KM) in z baterijo s kapaciteto 19,7 kWh obljublja do 90 kilometrov električnega dosega. Najbolj uživaško izbiro pa predstavlja izvedba M50 xDrive s turbobencinskim šestvaljnikom z močjo 293 kW (398 KM).
Cene se pričnejo pri 59.800 evrih, kolikor je treba odšteti za osnovni bencinski model. Osnovni dizel stane 61 tisoč evrov, priključnohibridna različica pa okroglih 67 tisočakov.
Tisti, ki želijo najmočnejši model morajo pričakovano seči še precej globlje v žep, natančneje po 83.900 evrov.
Več o bavarskih novincih pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 304).
Oznake:
- BMW
- novi model
- serija 1
- X3