Avto.info

BMW serije 5

To je nova bavarska petica!

BMW je razkril novo generacijo serije 5, ki je, prva v 51-letni zgodovini tega modela, na voljo tudi v povsem električni različici.

Četrtek, 25. maj 2023

Obe, tako petica z enim izmed klasičnih motorjev kakor tudi električni i5, temeljita na enaki osnovi, platformi CLAR. Začnimo z i5. Izvedba eDrive 40 je opremljena z enim električnim motorjem na zadnji osi z močjo 250 kW (340 KM), močnejša xDrive M60 pa ima še dodaten motor za pogon sprednjih koles ter ob sistemski moči 440 kW (598 KM) in navoru 795 Nm do stotice pospeši v vsega 3,7 sekunde. Obe imata baterijo kapacitete 84,3 kWh z močjo polnjenja 11 kW AC in 205 kW DC, toplotno črpalko ter doseg 475 oziroma 412 km.

Pri klasičnih motorjih sta ob lansiranju tu štirivaljna blaga hibrida 520i in 520d s 140 oziroma 145 kW (190 oziroma 197 KM), spomladi prihodnje leto bosta ponudbo dopolnila še priključna hibrida 530e in 550e xDrive. Bencinska 530i in 540i v Evropi (in tudi pri nas) ne bosta na voljo, zato pa bo po vsej verjetnosti vse skupaj zaokrožil šestvaljni vrstni dizelski motor.

Ne glede na pogon (in sprednjo masko) pa je nova petica s 506 cm konkretno daljša (natančneje, slabih 9 cm) daljša od aktualnega modela, v medosju pa je pridobila 2 cm, lar obljublja še prostornejšo in udobnejšo notranjost. Z oblikovnega vidika je precej manj ekstravagantna od večje sedmice in po tej plati bližje dinamičnim linijam serije 3, kot celota pa skladno oblikovana limuzina z nekaterimi prepoznavnimi elementi, kot je »Hofmeister kink« na zadnjem stebričku. Karavanski touring prihaja prihodnje leto.

V notranjosti jo zaznamuje arhitektura novodobnih BMW z dvema v eno združenima in nekoliko proti vozniku ukrivljenima zaslonoma premera 31,2 in 37,8 cm, podprtima z infotainment sistemom zadnje generacije (8.5), možnostjo upravljanja s kretnjami in glasovnimi ukazi, a obenem tudi s starim dobrim vmesnikom v odliki vrtljivega gumba. Notranjost je po želji, vsaj tako pri BMW, v celoti odeta v veganske materiale.

Zmogljiv infotainment, med drugim, prek dodatne konzole omogoča tudi igranje videoigric (le takrat, ko vozilo stoji oziroma se v primeru električnega i5 polni), poleg tega pa zahvaljujoč sistemu Highway Assistant do hitrosti 135 km/h tudi samodejno zamenja vozni pas le s tem, da voznik pogleda v ustrezno vzvratno ogledalo. Serijski je tudi sistem samodejnega parkiranja.

Še nekaj za tiste, ki vas (še vedno) zanima tehnika – ta je z dvojnimi trikotnimi vodili spredaj in večvodilno zadnjo premo v osnovi bolj ali manj enaka aktualnemu modelu, ima pa i5 zaradi večje mase zadnjo os podrto z zračnim vzmetenjem, M60 tudi s krmiljenjem zadnjih koles.

V prihodnje lahko seveda pričakujemo še več sladkorčkov, vključno s hibridnim M5 z V8 motorjem in vsaj 700 »konji«, sicer pa prve petice lahko na naših cestah pričakujemo še letošnjo jesen oziroma najkasneje pred koncem leta. Cene še niso znane, bodo pa brez dvoma (vsaj nekaj tisočakov) višje od aktualnega modela.

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.