Avto.info

Rdeča je barva moči

TEST IN OCENA: BMW XM label red

Label red je zmogljivejša in še ekskluzivnejša različica že tako ekskluzivnega XM. Bencinski V8 in elektrika s skupaj 550 kW (748 KM) ga do stotice izstrelita v 3,8 sekunde. Odlična tehnika poskrbi, da je med vožnjo bliže športnemu avtu kot pa velikemu križancu.

Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 9. november 2024

XM je nedvomno največ, kar BMW lahko ponudi znotraj svojega bogatega portfelja, kot češnja na torti pa je tu izvedba label red, še bolj izpopolnjen športen križanec, za katerega so poskrbeli v oddelku M. Kaj prinaša v primerjavi z običajno izvedbo? Predvsem še več moči ter zunanje in notranje dodatke v – da, prav imate, rdeči barvi. Rdeči (namesto zlati) so obrobe stranskih oken in okrasni elementi na platiščih, v notranjosti pa reže za dovod zraka ter deloma v rdeče usnje odeti sedeži z rdečimi šivi. Pri tehniki pa red label pomeni kar 550 kW (748 KM) moči in 1.000 Nm navora, kolikor razvije priključnohibridni pogonski sklop.

Zahvaljujoč odlični tehniki se zdi, da med športno vožnjo kar naenkrat izgubi pol tone.


Inženirji so namreč še dodatno izbrusili prisilno polnjen 4,4-litrski stroj V8 in iz njega iztisnili dodatnih 70 kW (95 KM), ta pa še naprej deluje v družbi s sinhronim elektromotorjem s 145 kW (197 KM), integriranim v osemstopenjski menjalnik. Rezultat je pospešek do stotice v vsega 3,8 sekunde in največja hitrost 290 km/h (s paketom M Driver, sicer 250 km/h), kar je nedvomno precej bolj na ravni superšportnika kot pa skoraj tri tone težkega križanca. Okej, občutek pospeška ni tako brutalen, kot bi morda mislili; bolj kot lovec, ki ga izstrelijo s krova letalonosilke, je XM zmogljiv jumbo, ki na ukaz pilota pospeši po vzletni stezi. A obenem vse te svoje zajetne mere – avto je namreč daljši od petih metrov in širši od dveh metrov – presenetljivo dobro skrije pri bolj dinamični vožnji, tudi v ovinkih, čemur botruje odlično podvozje, z aktivnimi stabilizatorji in krmiljenjem zadnjih koles vred, ter štirikolesni pogon s poudarkom na prenosu moči na zadnji par koles. Seveda je tu cel kup možnosti nastavitev – vse od odzivnosti pogona in delovanja menjalnika do trdote vzmetenja in volana, tako da značaj avtomobila lahko skoraj povsem prilagodite po svojih željah. Ne, tega ni treba početi vsakič znova, shranite dve sebi najljubši nastavitvi in ju namesto osnovne prikličite s pomočjo dveh stikal na volanu. Ena udobnejša in ena športno ostra na primer – a ne glede na izbrano nastavitev je vožnja resnično na visoki ravni tako glede udobja kot tudi športnosti. Ja, podvozje je vedno a bolj čvrsto kot ne a učinkovito blaži tudi kratke udarce s ceste (sicer vedno veste, da so se znašli pod kolesi), po drugi strani pa se pri bolj športni vožnji avto prelevi v odličnega partnerja za priganjanje skozi zavoje in zahvaljujoč vsej vgrajeni tehniki se zdi, da je kar naenkrat izgubil pol tone. Nagibanja v ovinkih je malo, avto resnično natančno sledi želeni smeri, pa tudi ko dosežete mejo, nimate tistega težkega občutka velikega križanca. Tudi na račun odlično delujoče varnostne elektronike, ki jo je po želji mogoče povsem izklopiti, da pa vseskozi ostajate na varni strani, je tu še vmesna stopnja, ki poseže vmes le takrat, ko začne hudič odnašati šalo.

76–82 km je uraden električni doseg; v praksi smo na elektriko prevozili okoli 70 kilometrov.


Z notranjim razkošjem, radodarno odmerjenimi sprednjimi in zadnjimi sedeži ter visoko stopnjo kakovosti uporabljenih materialov in izdelave je pravzaprav enak običajnemu XM, enako velja za električni del pogona. Ta v samostojnem režimu ob solidnih zmogljivostih deluje do hitrosti 140 km/h in do nekje 70 oziroma 80 kilometrov vožnje, za kolikor zadošča baterija s 25,7 kWh uporabne kapacitete in enofaznim polnjenjem z močjo 7,4 kW. Ne morem reči, da tudi vožnja na elektriko ne ponuja določenih užitkov – tudi zahvaljujoč zvočni kulisi maestra Hansa Zimmerja, a vseeno se mu bolje poda bobnenje iz štirih izpušnih cevi, ki zahvaljujoč dodatnim loputam poskrbijo za pristno osemvaljno poezijo.

Ja, XM že sam po sebi obrača glave, ne glede na njihovo starost ali spol, label red pa vse skupaj nadgradi še z dodatno mero ekskluzivnosti. Ta pa seveda stane – 203 tisočake oziroma 26 tisočakov več od osemvaljnega XM brez rdeče oznake.
 

BMW XM label red
 Vozilo in motor križanec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor z notranjim zgorevanjem: turbobencinski, osemvaljnik zasnove V, 4.395 ccm, 430 kW (585 KM) pri 5.600–6.500/min, 750 Nm pri 1.800–5.400/min; električni: sinhronski (PSM), 145 kW (196 KM) pri 7.000/min, 280 Nm pri 100–5.500; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  5.110 x 2.005 x 1.755 mm; Medos. razdalja: 3.105 mm; Pnevmatike: spredaj 275/40 R22, zadaj 315/35 R22; Masa/nosilnost: 2.795/580 kg; Prtljažnik: 527–1.820 l.
  Največja hitrost:  290 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,8 s; Baterija (bruto/neto): 29,5/25,7 kWh; Moč polnjenja (AC): 7,4 kW; Poraba goriva (WLTP): 1,5 l/100 km; Povprečje na testu: 15,6 l/100 km; Izpust CO2: 35 g/km.
  Cena:  osnovni model (XM 50e): 130.150 €, testno vozilo: 218.874 €; BMW Slovenia d.o.o., Ljubljana.
pogon, zmogljivosti, vozne lastnosti, prestiž in udobje / brez napak

Oddaj komentar

Mercedes W123: Prevozil je že več kot 7 milijonov km, olje mu menjajo vsak teden

Legendarni mercedes-benz W123 je bil nekoč znan po svoji zanesljivosti. Čeprav je
Novice

Koliko kilometrov med poletno vročino 'ukrade' klima v električnih vozilih?

Med poletnimi potovanji se prometnim zastojem pogosto ni mogoče izogniti. Vas zanim
Novice

V Teslini nemški tovarni je izginilo 65.000 skodelic za kavo

Vodenje tovarne avtomobilov ni preprosta zadolžitev, kar je na lastni koži občuti
Novice

Vožnja po snegu: trije nasveti in eno pravilo!

Ko koeficient trenja pade na 0,1 do 0,2, postane vožnja avtomobila precej zahtevna.
Novice

Letna naročnina na baterijo za sedem tisočakov?!

Mislili bi, da bo za 7.000 evrov na leto človek dobil oziroma najel velik baterijsk
Novice

Do leta 2030 bo vsak tretji prodan avtomobil kitajski

Kitajski avtomobili si trenutno lastijo 21 odstotkov svetovnega trga, pri čemer ana
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.