BMW XM
To je prvi samostojni SUV oddelka M!
BMW je razkril prvi samostojni model oddelka M po športniku M1 iz sedemdesetih let. To je mogočen hibridni terenec z ekstravagantnim videzom in več kot 650 bencinsko-električnimi “konji”.
Sreda, 28. september 2022
Približno eno leto po predstavitvi koncepta je prišel čas za serijski SUV XM. Ta je ohranil osnovne poteze študije. Odlikujejo za oglate linije karoserije, impozantna maska in navpično postavljena para izpušnih cevi na zadku. Videz zaokrožajo zlate obrobe stranskih stekel, maske, zadnjega usmerjevalnika zraka in velikih platišč, ki merijo od 21 do 23 palcev.
Notranjost ob športni noti z ogljikovimi vlakni, alkantaro in usnjem merino poudarja razkošje. Armaturna plošča je zasnovana v zdaj že poznanem slogu z velikim vodoravnim, rahlo ukrivljenim panelom, ki gosti dva velika zaslona.
Udobje in razkošje je glavno vodilo tudi v drugi vrsti, ki so jo poimenovali M lounge in lahko šteje dva ali tri sedeže. To pomeni, da je 5,1 metra dolg velikan lahko namenjen tudi le štirim potnikom.
Pogonski sklop sestavljata 4,4-litrski turbobencinski V8, ki razvije 360 kilovatov (489 KM) in 650 Nm ter v osemstopenjski samodejni menjalnik vgrajen elektromotor s 145 kilovati (197 KM) in 280 Nm. Sistem ponuja 480 kilovatov (653 KM) moči in 800 Nm navora, ki se prenašajo na vsa štiri kolesa. Ob tem baterija s kapaciteto 25,7 kilovatne ure omogoča do 88 kilometrov vožnje na elektriko pri hitrosti do 140 kilometrov na uro. Ob nezanemarljivi masi avtomobila, ki znaša 2.785 kilogramov, je stotica dosegljiva 4,1 sekunde, končna hitrost pa omejena na 250 oziroma 270 kilometrov na uro s paketom M driver’s package). Prihodnje leto se bo pridružila nekoliko bolj ekstremna različica label red, ki bo ponujala kar 748 “konjev” in 1.000 Nm navora.
Proizvodnja “osnovnega” XM bo stekla konec letošnjega leta, prodaja pa predvidoma aprila leta 2023. V Nemčiji bo treba zanj odšteti najmanj 170 tisoč evrov.
Oznake:
- BMW
- priključni hibrid
- V8
- XM