Bugatti tourbillon
Novi bugatti je priključni hibrid z analogno dušo
Bugattijevo najnovejšo stvaritev poganjajo 8,3-litrski atmosferski V16 in trije elektromotorji, ki mu zagotavljajo 1.324 kilovatov (1.800 KM) moči. Izdelali bodo 250 primerkov in jih začeli kupcem dostavljati leta 2026.
Petek, 21. junij 2024
Čeprav je na prvi pogled precej podoben chironu, je tourbillon Bugattijeva popolnoma nova stvaritev. Nov je okvir, novo je vzmetenje in nov je tudi pogonski sklop. Sestavlja ga 8,3-litrski 16-valjnik, ki se zavrti do 9.000 vrtljajev in sam razvije 735 kilovatov (1.000 KM) ter 900 Nm navora, tu pa so še trije elektromotorji za skupno moč 1324 kilovatov (1.800 KM) in 1.000 Nm navora.
In če je njegova zunanjost z nekaj posebnostmi precej podobna chironovi, je notranjost precej bolj samosvoja. Tu rdečo nit, kot že ime modela pove, predstavlja tourbillon – mahanizem, ki ga urarji uporabljajo za povečanje natančnosti pri visokokakovostnih urah. To postane takoj jasno ob pogledu v z analognim duhom prežeto kabino. Tri velike številčnice, pritrjene na volan, prikazujejo vse od hitrosti, vrtljajev motorja, količine goriva, temperature motorja in več. Tu ni niti enega zaslona.
Sredinska konzola je posejana z gumbi in stikali iz aluminija, na vrhu le-te pa se kriva zaslon, ki se prikaže na željo voznika in med drugim omogoča povezavo s sistemom Apple CarPlay.
Mogočnemu bencinskemu motorju V16 pomagata dva elektromotorja na sprednji osi ter eden na zadnji. Tu je še sredinsko nameščena baterija s kapaciteto 25 kWh.
Sistem omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v okroglih dveh sekundah. Toda, o tem kako zelo hiter avtomobil je to, pričajo še druge številke. Pospešek od 0 do 100 km/h traja pet sekund, od 0 do 300 km/h le 10 sekund, do 400 pa le 25 sekund. Končna hitrost znaša 445 km/h.
Ker gre za priključni hibrid, lahko tourbillon vozi tudi samo na elektriko, in sicer do 60 kilometrov z enim polnjenjem.
Cena tega avtomobilskega božanstva, ki ga bodo izdelali v 250 primerkih, znaša 3,8 milijona evrov, pri čemer bo ob možnih personalizacijah verjetno brez težav presega štiri milijone.
Oznake:
- Bugatti
- priključni hibrid
- tourbillon